*[Relacja/Samolot] - F/A-18F Super Hornet (Modelik nr 3/06)

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Witek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 10 2003, 22:11
Lokalizacja: Wałbrzych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witek »

Jakiej folii użyłeś do tłoczenia i gdzie ją można kupić? Mam sporo folii ale nie mogę jej nagrzać tak aby była plastyczna. Podejrzewam, że folia którą używam jest nie właściwa.
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
Awatar użytkownika
ZbyszekS
Posty: 391
Rejestracja: pn maja 24 2004, 15:10
Lokalizacja: Milanówek
x 26

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ZbyszekS »

Marzen - dziękuję za wyjaśnienia i za dobre słowo :usmiech:

Witku,
Znam trzy źródła pozyskiwania folii:
1. Zakup w sklepie Gomix - bardzo dobra folia, w arkuszach o bardzo wygodnym rozmiarze; polecam.

2. Folia, której używa się na okładki bindowanych materiałów - np. taka; ja jednak nie kupowałem takiej folii - po prostu wypiąłem sobie okładkę z materiałów, które mam z jakiegoś szkolenia czy konferencji.

3. Folia z opakowań po zabawkach - np. lalki są pakowane w tekturowe pudełka z przezroczystą przednią ścianką, ukazującą zawartość opakowania; w takich opakowaniach używa się różnej grubości folii, nie każda się nadaje, ale jak się ma córeczkę, to jest w czym wybierać... ;-)

Wszystkie te trzy rodzaje folii wypróbowałem z powodzeniem podczas tłoczenia kabinki do Super Horneta - wszystkie pod wpływem temperatury stawały się plastyczne. Myślę, że jedyna, która się nie nadaje, to ta do drukarek laserowych - ona z założenia musi być odporna na wysoką temperaturę, bo przecież wędruje po rozgrzanym bębnie.
Ostatnio zmieniony sob paź 10 2009, 12:58 przez ZbyszekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Awatar użytkownika
lehcyfer
Posty: 485
Rejestracja: pt lis 11 2005, 18:19
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lehcyfer »

Jak zwykle dbałość o szczegóły i staranność dają piękne efekty.

Owiewka jest super. Jak zabezpieczyłeś gips przed połamaniem podczas naciągania gorącej folii?
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
Awatar użytkownika
ZbyszekS
Posty: 391
Rejestracja: pn maja 24 2004, 15:10
Lokalizacja: Milanówek
x 26

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ZbyszekS »

lehcyfer - nie zabezpieczałem w jakiś szczególny sposób gipsu, ponieważ nie wydaje mi się, aby tak masywny element (ok. 10 x 2,5 x 2 cm) mógl się złamać. Natomiast obawiałem się, że krawędzie się wykruszą i aby temu zapobiec, polakierowałem gipsowy odlew. Czy to coś pomogło - trudno powiedzieć... :-?

-- -----------------------
No cóż, najwyższa pora ogłosić KONIEC BUDOWY!

W podsumowaniu relacji zwykło się oceniać opracowanie. Ja myślę, że to opracowanie broni się samo, więc co ja tu będę ględził - zapraszam po prostu do obejrzenia gotowego modelu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze dwie uwagi dotyczące tego, co widać na zdjęciach. Po pierwsze: brakuje osłon anten na statecznikach pionowych - przeoczyłem ten drobiazg, wyszedł dopiero przy analizie zdjęć; trzeba to będzie uzupełnić. Druga sprawa: podwozie główne ma tendencję do rozjeżdżania się na boki pod ciężarem modelu (na zdjęciach to nawet trochę widać). Nie wiem już, ile razy je naprawiałem. Prawdopodobnie powinienem był użyć grubszego i bardziej sztywnego drutu - zwracam na to uwagę tym, którzy zechcą model budować.

Na koniec jeszcze jedno zdjęcie - tak wygląda moje prymitywne atelier fotograficzne ;-) :

Obrazek

Serdecznie dziękuję Wam za zainteresowanie relacją, słowa zachęty i wszelkie pomysły. Szczególne podziękowania kieruję pod adresem Rafała Ciesielskiego, który pełniąc "nadzór autorski" służył mi nieocenioną pomocą podczas prac. :usmiech:
Ostatnio zmieniony sob paź 10 2009, 12:59 przez ZbyszekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
AWOT
Posty: 279
Rejestracja: sob mar 22 2003, 17:09
Lokalizacja: EPTO
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AWOT »

To ja dziękuję za tak rewelacyjną relację i konstruktywne uwagi. Projektowanie sprawia największą przyjemność dopiero gdy zobaczy się efekt swojej pracy. Jeszcze raz dziękuję za pięknie sklejony model.
Gratuluję cierpliwości i zapału, o precyzji nie wspomnę.
AWOT
ODPOWIEDZ