SB2C Helldiver 1/33

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Heinrich Kosmala
Posty: 2112
Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
Lokalizacja: Landau/Niemcy
x 134

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Heinrich Kosmala »

Fajnie! Cieszę się, że popracowałeś nad techniką wykonywania i wstawiania zdjęć!
Pozdrawiam
Henryk

moje modele
Szeregowy88
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 04 2023, 11:52
Lokalizacja: Wielkopolska
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szeregowy88 »

Efekt końcowy prac nad hamulcami
Obrazek.
Obrazek.
Obrazek
Awatar użytkownika
gk
Posty: 2775
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 739

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Zdjęcia, po próbach i błędach ;-) , wreszcie dają się oglądać :spoko:

Model, bez dwóch zdań, jest pracochłonny.

Jak na - jak piszesz - nowicjusza w papierkach, to dość znośnie wychodzi. Choć widać brak wyrobionych kartonowych technik. Łączenia elementów i kolorowanie krawędzi są słabe. Na razie :mrgreen: . Bo jak dłużej pobawisz się kartonem, to lewel będzie rósł :faja:

Czego Tobie i nam życzę :zeby:
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Szeregowy88
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 04 2023, 11:52
Lokalizacja: Wielkopolska
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szeregowy88 »

Ciąg dalszy prac, tym razem na warsztacie okaptowanie silnika. Obrazek. Obrazek. Obrazek
Awatar użytkownika
jhradca
Posty: 1055
Rejestracja: pt cze 11 2004, 12:04
Lokalizacja: Kraków
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jhradca »

Czemu Ci wyszły takie szpary na osłonie od dołu na obwodzie jak i na styku końców danego segmentu ? Złe wycięcie wręg ?
Awatar użytkownika
gk
Posty: 2775
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 739

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

jhradca pisze: sob lis 11 2023, 18:31 Czemu Ci wyszły takie szpary na osłonie od dołu na obwodzie jak i na styku końców danego segmentu ? Złe wycięcie wręg ?
Elementy wyglądają, jakby wycięte z zapasem 0,2/0,3 mm. Po co?

Wręgi to element wtórny. Pasujemy je do spasowanego poszycia. Jak wręgi są za duże, trzA zmniejszyć. Także w AH.
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
jhradca
Posty: 1055
Rejestracja: pt cze 11 2004, 12:04
Lokalizacja: Kraków
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jhradca »

Czyli oklejanie poszyciem wręg. To chyba paski łączące też były najpierw przylepione do wręg. Też tak kiedyś robiłem ale właśnie na tym forum, ok.20 lat temu odkryłem, że to nie jest optymalna metoda.
Szeregowy88
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 04 2023, 11:52
Lokalizacja: Wielkopolska
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szeregowy88 »

Panowie paski osłony po wyretuszowaniu sklejałem klejem bcg. Cała osłona składa się tylko z jednej wręgi którą można zamontowć po wcześniejszym zamontowaniu silnika. Mam jeszcze jedną wycinankę postaram się poprawić. Wszelkie uwagi jak najbardziej wskazane.
Szeregowy88
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 04 2023, 11:52
Lokalizacja: Wielkopolska
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szeregowy88 »

Prace nad okaptowaniem trwają. Skorzystałem z drugiej wycinanki i sklejam osłonę silnika od nowa. Obrazek.
Obrazek
Awatar użytkownika
jhradca
Posty: 1055
Rejestracja: pt cze 11 2004, 12:04
Lokalizacja: Kraków
x 20

Re: SB2C Helldiver 1/33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jhradca »

I jest znacznie lepiej. Dokładniejsze wycinanie elementów czyli po środku czarnej lini to klucz do dokładnego spasowania i sklejenia danego elementu. Ja też mam z tym problem ale można trochę zaradzić temu poprzez lekkie zeszlifowanie nierównego brzegu. Taki zabieg łatwiej zrobić gdy wycinanka była wcześniej zakaponowana lub pryśnięta lakierem od strony zadrukowanej. W przeciwnym wypadku karton będzie się bardziej strzępił.
ODPOWIEDZ