Witam
ramię dźwigu tzw. wysięgnik prawie skończony
Autor tego dźwigu nie zaproponował zbyt wielu szczegółów, a już wcale sposobu jak ograniczyć "wylatanie" poszczególnych segmentów.
W związku z tym zmusił mnie do rozwiązania tego problemu osobiście. Kilka nieprzespanych nocy, kilka sposobów rozjaśniających myślenie, i wymyśliłem jak to zrobić.
Za pomocą nitki umieszczonej we wnętrzu zablokowałem wysuwanie ramienia wysięgu. Może komuś się przyda.
Tyle ma wystawać
więc igła z nitką i od tyłu wysięgu dziura na wylot
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/20112aad4cf58222.jpg)
koniec nitki przyklejony i zabezpieczony
Teraz nawlokłem na nitkę drugi segment
i dobierając długość nitki, tak aby segment ten wysuwał się do określonej pozycji zakleiłem go SG
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/41c2c612c4d73a24.jpg)
Na koniec ramienia przykleiłem zaślepkę
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/8b53f110a4874e15.jpg)
a później to już poszło...
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/8c071281a71e1647.jpg)
Następna zagwozdka to połączenie segmentów ze sobą. Chodzi o uzyskanie osiowości całego wysięgnika. Zbudowałem, mały przyrządzik, taki stół monterski, by zapewnić sobie stabilność części w trakcie wiercenia otworów łączących ramiona wysięgu.
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/8e91e61fe83f08fb.jpg)
jako tulejki dystansowe zastosowałem ciętą rurkę z patyczka dla niemowląt
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/4e5f1639b3646ca4.jpg)
Wyszło tak
![Obrazek](http://kartonwork.pl/ftp/zdjecia/makulatura/Szad/Tatra/c79976a96b767f32.jpg)
Kilka szczegółów
Następny etap to kabina, ale za jakiś czas.
Hej :)