*[Relacja/Samochód] TATRA av14 czechosłowacki dźwig

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

SZAD
Posty: 196
Rejestracja: ndz maja 24 2009, 10:04
Lokalizacja: Kraków-Bielany
x 10

*[Relacja/Samochód] TATRA av14 czechosłowacki dźwig

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZAD »

Witam kolegów

Od jakiegoś czasu morduję następny model, który już dawno chodził mi po głowie.
Jak wyjdzie to będzie podobny do Tatry, takiego dźwiga, co to jeździły po dawnej Czechosłowacji. Czechosłowacji już nie ma, bo się podzieliła. Dźwiga nie podzielę, ale wykombinuję coś, żeby obie strony były zadowolone.
W związku z tym, że prace są rozpoczęte i już jest trochę sklejone wstawiam zdjęcia ze stanu od początku do obecnego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wycinanka PMHT skala 1:32

Następny etap to ramię dźwigu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Łukasz_G
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 12 2006, 17:37
Lokalizacja: Piaski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz_G »

Witaj!
Szykuje się kolejny fajny projekt :) Masz jakieś zdjęcia oryginału na którm się zworujesz ?
A jeszcze takie pytanko, będziesz ulepszał Tatrę jak na przykład przewody w ramie i na silniku ?
Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowe :)
Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie
SZAD
Posty: 196
Rejestracja: ndz maja 24 2009, 10:04
Lokalizacja: Kraków-Bielany
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZAD »

Cześć Łukasz
Sklejam tą TATRę jako pewnego rodzaju test. Jest to wersja, która pozwoli mi na uniknięcie błędów w docelowym projekcie. Jakim? to na razie tajemnica. Kleję, więc taki standarcik, który miał być nawet bez retuszu, ale w pewnym momencie zrozumiałem, że powstanie coś czego nie pokażę nikomu bo będzie obciach.
Tak więc w tej wersji nie będzie specjalnych ulepszeń, ani w ramie , ani na silniku.
Ponieważ budowa idzie równolegle, a ta wersja siłą rzeczy jest prostsza i przeciera szlaki, więc na pewno będzie skończona pierwsza.
Zastanawiam się czy oba projekty dać w jednej relacji, czy je rozdzielić? Jeszcze to przemyślę.

Dzięki za życzenia, przydadzą się.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Łukasz_G
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 12 2006, 17:37
Lokalizacja: Piaski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz_G »

Ja proponuję osobną relację :)
Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie
SZAD
Posty: 196
Rejestracja: ndz maja 24 2009, 10:04
Lokalizacja: Kraków-Bielany
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZAD »

Witam
ramię dźwigu tzw. wysięgnik prawie skończony

Obrazek
Obrazek

Autor tego dźwigu nie zaproponował zbyt wielu szczegółów, a już wcale sposobu jak ograniczyć "wylatanie" poszczególnych segmentów.
W związku z tym zmusił mnie do rozwiązania tego problemu osobiście. Kilka nieprzespanych nocy, kilka sposobów rozjaśniających myślenie, i wymyśliłem jak to zrobić.
Za pomocą nitki umieszczonej we wnętrzu zablokowałem wysuwanie ramienia wysięgu. Może komuś się przyda.
Tyle ma wystawać
Obrazek
więc igła z nitką i od tyłu wysięgu dziura na wylot
Obrazek
koniec nitki przyklejony i zabezpieczony
Obrazek
Teraz nawlokłem na nitkę drugi segment
Obrazek
i dobierając długość nitki, tak aby segment ten wysuwał się do określonej pozycji zakleiłem go SG
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na koniec ramienia przykleiłem zaślepkę
Obrazek
a później to już poszło...
Obrazek
Następna zagwozdka to połączenie segmentów ze sobą. Chodzi o uzyskanie osiowości całego wysięgnika. Zbudowałem, mały przyrządzik, taki stół monterski, by zapewnić sobie stabilność części w trakcie wiercenia otworów łączących ramiona wysięgu.

Obrazek
Obrazek
jako tulejki dystansowe zastosowałem ciętą rurkę z patyczka dla niemowląt
Obrazek
Wyszło tak
Obrazek
Kilka szczegółów

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następny etap to kabina, ale za jakiś czas.

Hej :)
SZAD
Posty: 196
Rejestracja: ndz maja 24 2009, 10:04
Lokalizacja: Kraków-Bielany
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZAD »

Witam ponownie
Skończyłem sklejać swoją tatrę, oto galeria.
Jakość zdjęć marna, bo i fotograf marny. No cóż "kakoj maju, takoj p....ju"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Model skleiłem jako test/przegląd przed pracami nad taką samą tatrą ale w innej skali i innym malowaniu.
Co z tego wyjdzie? Zobaczymy w nowej relacji.

Pozdrawiam SZAD
Awatar użytkownika
tommy-79
Posty: 87
Rejestracja: pn sie 16 2010, 8:17
Lokalizacja: Żary
x 4

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tommy-79 »

model fajny, można by tylko dodać jakiś bieżnik na kołach, ale jeśli to tylko test...
w trakcie: SM 03
gotowe: CWS T-1; ISU-122; Jagdpanzer IV Ausf.F; Leopard A4; Mercedes Benz L 3000; Mk.VIII-CROMWELL IV, PzKpfw II Ausf.C; PzKpfw III Ausf.M; PzKpfw V Panthera Ausf.G; PzKpfw VI Tiger I; SdKfz 7-2; SdKfz 234-2 PUMA; SG-122; Sturmgeschutz IV (SdKfz 163); Mazur D-350; T-28
KRAZ 255B; T-70; 4TP; Px 29; T-34
SZAD
Posty: 196
Rejestracja: ndz maja 24 2009, 10:04
Lokalizacja: Kraków-Bielany
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZAD »

tommy-79
na ostatnim zdjęciu widać próbę trasowania/wygniatania bieżnika na przednich kołach, ale to nie to. W docelowym projekcie bieżniki będą naklejane.
Pozdrawiam SZAD
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Fajnie wygląda, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego hak nie zwisa z końca wysięgnika a z końca przedostatniego segmentu wysięgnika.
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
momo
Posty: 20
Rejestracja: śr kwie 05 2006, 19:06
Lokalizacja: Knurów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: momo »

OSTOJA pisze:Fajnie wygląda, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego hak nie zwisa z końca wysięgnika a z końca przedostatniego segmentu wysięgnika.
To jest tak zwany bocian i służy on do przedłużenia wysięgnika przy drastycznym zmniejszeniu udźwigu.
W niektórych konstrukcjach jest wykonany jako kratownica z rur.
Pozdrawiam: Przemek
ODPOWIEDZ