Problem z bulajami i relingami

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Qujon

Problem z bulajami i relingami

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Qujon »

Będe kleił swój pierwszy w życiu okręt kartonowy. Jest to generał haller z modelika (dopiero od niedawna zacząłem kleić kartonówki :oops: więc dośwaidczenia nie mam dużego ) w sklai 1:100.Chciałem się dowiedzieć z jakiego drutu najlepiej wykona ćrelingi w tej skali ????
Po drugie chciałem wykonać samodzielnie bulaje (mimo że jestem początkujący) lecz nie wiem czy to jest dobry pomysł :oops:??? Jeżeli
tak to czy bulajemusiałbym zrobić już w całym okręciem ( tzn nadbudówki oraz nad linią wodną (przepraszam za nie fachowe określenie :oops: )) ?????????
czy
Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 460
Rejestracja: pt lis 28 2003, 22:20
Lokalizacja: Gdynia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo »

Jesli zamierzasz wykonywać bulaje to powinieneś je zrobić na całym okręcie.
Najprostszy sposob to: wyciąć wycinakiem do otworow nr 3 lub 4 wszystkie bulaje, nastepnie podkleić od środka burty i nadbudówki kartonem.
Teraz z drutu zrobić kółka i powklejać je w otwory po czym wpyścić kropelkę farby humbrola nr 14 i bulaje gotowe.
Kółka można wykonać następująco:na gwóźdź lub wkład od długopisu nawijamy odpowiednio miękki drut tak aby po nawinięciu zewnętrzna średnica powstałej w ten sposób sprężyny była równa otworowi w burcie lub nadbudówce. Po nawinięciu zdejmujemy sprężynę i rozcinamy ją wzdłuż; powstaną wtedy kółka, które jeszcze trzeba trochę podoginać i można je wklejać.
Odnośnie relingu to proponuję drut o gr. 0,8 do 1mm na słupki, a na poręcze nitki.
Awatar użytkownika
Paweł22w
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 25 2004, 23:04
Lokalizacja: Bromberg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Paweł22w »