[R]Tarcza ostrzegawcza kształtowa trzystawna 1:25

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

[R]Tarcza ostrzegawcza kształtowa trzystawna 1:25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

Witam,
postanowiłem rozpocząć relację. Zdecydowałem się na tarczę ostrzegawczą kształtową trzystawną, którą można pobrać ze strony Repozytorium PKP.

Dotychczasowe efekty:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam
Abuq
Awatar użytkownika
pawlo100
Posty: 204
Rejestracja: ndz kwie 10 2011, 22:30
Lokalizacja: Częstochowa
x 33

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pawlo100 »

Trzymam kciuki.
Zajrzyj TUTAJ, tarcza tam wprawdzie dwustawna, ale większość części ta sama.
Tyma - Kompletnie się na tym nie znam, więc chętnie się tym zajmę. - dobrze tutaj pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Obrazek
Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

Dziękuję za link. W trakcie oglądania zdjęć zauważyłem, że będę musiał wprowadzić kilka poprawek.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

Połączyłem "ramę" tarczy ze słupem i dokleiłem połowę mechanizmu zmieniającego kolor świateł. Drugą zamierzam pokazać następnym razem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Niektóre elementy mają inny odcień niż pozostałe, ale malowanie miało służyć wykryciu miejsc wymagających szpachlowania, a nie uzyskaniu docelowego koloru, który naniosę później.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

Druga większa "połowa" mechanizmu zmieniającego kolor świateł (winda):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam
Abuq
klint
Posty: 543
Rejestracja: ndz lut 07 2010, 13:51
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 158

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: klint »

Witam Quba.

Podjoles bardzo ciekawy temat, tez mam go na celowniku:-) Faktem jest ze teraz niestety czas nie pozwala. Ale z tego co widac bedzie to super sprawa.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
amz20
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 19 2009, 21:21
Lokalizacja: Włocławek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: amz20 »

Cuś mnie się zdawa że przesadziłeś z ilością przesłon , powinna być jedna a nie dwie jak u ciebie.Obluknij sobie dokładnie galerię jak i instrukcję.
http://pkprepo.xaa.pl/?p=gallery&l=pl
Zanim pierdoło przykleisz siedem razy przymierz .
Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

-klint: Dziękuję :D Mam nadzieję, że nie zawiodę oczekiwań :D
Niestety nick "Quba" był tutaj już zajęty i musiałem wymyślić coś innego.

-amz20: Masz rację: w instrukcji i modelu jest jedna przesłona, ale tarcze z jedną latarnią obowiązują od około lat 50-ych - wcześniej miały dwie.
Na tej stronie jest opisana historyczna sygnalizacja.
Pozdrawiam
Abuq
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Tarcza wychodzi świetnie, nie mogę się doczekać dalszych efektów :tuptup:

Co do tarczy z dwoma przesłonami, to tak jak teraz jest dobrze, jeśli jest to znormalizowana tarcza dwustawna DR używana do ok. 1956 na PKP. Niestety, muszę Cię ostrzec, że tarcza trzystawna z tego okresu będzie pewnym wyzwaniem, gdyż występowały różne rozwiązania trzeciej przesłony światła zielonego:
- przesłona z jedną soczewką zieloną przymocowana na stałe do strzały (jak na tym rysunku)
- stała zielona soczewka w komorze lustrzanej i pełna przesłona przymocowana na stałe do strzały
- komora lustrzana oświetla zieloną soczewkę górnej przesłony

Co ciekawe komora lustrzana była oświetlana często nie z górnej, ale z dolnej lampy - była przykręcona "na ukos" do słupa (!) - przykład; sygnał Vz1-Vz3.

Na kolejach DB stosuje się jeszcze inne rozwiązanie, gdzie tarcza trzystawna nie ma komory lustrzanej i ma tylko dwie przesłony (zawsze widoczne są dwa światła), przy czym górna przesłona jest napędzana dwoma hakami (widać to nieznacznie na tym zdjęciu). Takie rozwiązanie nie było u nas stosowane (a przynajmniej w starych przepisach nie ma sygnału Ot3 pokazujacego tylko jedno zielone i jedno pomarańczowe).

Pamiętaj też, żeby wskaźnik W1 był z dodatkową tablicą K3z (http://pkprepo.xaa.pl/?p=detail&l=pl&val=6).
Abuq
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 28 2013, 13:42
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Abuq »

Dziękuję za szczegółowe i wyczerpujące omówienie tematu.
Wydaje mi się, że na wspomnianej przeze mnie stronie obrazki przedstawiają trzecią opcję. Sprawdziłem, że w tym wypadku komora lustrzana z modelu jest za krótka aby mogła być "zasilana" z dolnej latarni,a za długa z górnej. Powinienem ją skrócić, czy raczej wydłużyć?
Pozdrawiam
Abuq
ODPOWIEDZ