![spoko :spoko:](./images/smilies/spoko.gif)
Kombinować i pokazywać że to przynosi efekty . Wielu z nas z takich przykładów skorzysta ...
Pozdrowienia od Wujka hej
![usmiech :usmiech:](./images/smilies/icon_usmiech.gif)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Oczywiście ze można. Ale przejrzałem zdjęcia spitów 9 i 16 , które posiadam i wszystkie tak mają malowany kod dywizjonu. Czerwona linia oznacza granice oprofilowania kadłub - skrzydło.Jari pisze:A co do tego napisu to moze wystraczy go troche zmniejszyc??
Ale staram się jednak zmieniać kamuflaż poszczególnych Spitfire`ów zgodnie z oryginalnym pierwowzorem . Jeśli chodzi o sąsiadujące ze sobą segmenty kadłuba, nie ma problemu można przeskoczyć z kolorem z jednego na drugi. Gorzej, jeśli jest to inna cześć np. oprofilowanie. Nie ma punktu odniesienia żeby zmienić kamuflaż pomiędzy tymi częściami. A swoja drogą jak to robią autorzy modelu którzy projektują ręcznie. Czy rysują linie podziału kolorów na surówce? Ale jak to przenieść potem na siatkę modelu ?Paweł pisze:Czasami odpuszczam sobie jeśli kamuflaż odbiega trochę od oryginału.
No właśnie to kombinowanie zostało mi po messerze. Szkoda, że nie zastosowałem tego sposobu przy nim ( o Bf 109 mowa). Oszczędziłoby mi to wiele pracy.Wujek Andrzej pisze:Kombinować i pokazywać że to przynosi efekty
Polskie Siły Powietrzne na zachodzie miały 15 dywizjonów, z czego 8 było dywizjonami myśliwskimi. Spitfire`y IX używało 7 dywizjonów:Jari pisze:Ile ogólem bedziesz miał tych Spitów??
Widzialem reportaż o tym filmie w czeskiej TV (u nas jest czeska TV : )pifko pisze:wszystkim miłośnikom tych samolotów polecam czeski film pt. "Dark Blue Word".