aple4 pisze:A jak konkretnie można uzyskać taki efekt ? tzn. jak nakładać klej ?
Dla ułatwienia przygotowałem materiał zdjęciowy
Właściwie to miałem zamiar wykonać tą rdzę na zasadzie prób i błędów, ale mniej więcej ok wyszło już za pierwszym razem
Najpierw na kartonie (w przypadku tłumika oczywiście wszystko odbywało się po sklejeniu elementu) nałożyłem trochę kleju cyjanoakrylowego - normalnie, za pomocą końcówki w tubce... (aby wyraźniej klej był widoczny, na zdjęciu zabarwiłem go na fioletowo):
Teraz troszkę ryzykowne zadanie (
radzę nie próbować, gdy Ktoś mało miał do tej pory do czynienia z tego rodzaju klejem)
Gdy klej jeszcze był mokry, zwilżonym w wodzie palcem dotykałem jego powierzchni co przy kontakcie z wodą sprawia, że klej momentalnie twardnieje i zasycha tworząc porowatą nierównomiernie powierzchnię (małym minusem jest tu fakt, że na palcu tworzy nam się od kleju twarda skorupka, która na szczęście bez problemu po chwili odchodzi od skóry - ale trzeba pamiętać o wcześniejszym zwilżeniu palca
). Otrzymałem taki wynik:
Kolejnym etapem (przy T24) było pomalowanie farbką (w kolorze nadwozia
) tego co uzyskałem:
Wystarcza kilka minut, aby farba wyschła i by można przejść do kolejnego etapu... Do wyprodukowania rdzy użyłem tego co pierwsze przyszło mi do głowy, czyli farbek akwarelowych, które po wyschnięciu stają się matowe i wyglądają jak "nalot" a nie "malowanie". Użyłem kilku kolorów (ze dwóch odcieni brązu, pomarańczowego, czerwonego i odrobinę czarnego) malując w standardowy sposób w miarę gęstą farbką:
Następnie po kilku chwilach przy użyciu pędzla i niezawodnych przy tym palców dokończyłem dzieła zniszczenia metalu
Myślę, że efekt jest w miarę satysfakcjonujący
Pozdrawiam Serdecznie