*[Relacja/Pojazd] Katiusza BM-13 US-6 Studebaker

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gimli
Posty: 49
Rejestracja: wt kwie 19 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gimli »

Witam!
Model wychodzi Tobie wspaniale. Chciałbym sam tak dobrze kleić. Jeśli chodzi o opis, to napewno się nie obraże, bo nie ma na co. Przcież nie musisz mi pomagać. Niecierpliwie czekam na koniec budowy. Pozdrawiam!
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witam serdecznie!

oto co nowego:

- krata i reflektory (kratę zrobiłem od podstaw, z paseczków z kartonu 1mm, natomiast reflektory po wycieciu, ukształtowaniu i sklejeniu dodatkowo zalalem wikolem od strony wewnetrzej, mniej wiecej do polowy glebokosci, na zewnetrzna strone nalozylem szpachlowke i wyszlifowalem uzyskujac ladny obly ksztalt. Przykleilem je do blotnikow, a po pomalowaniu ich, wkleje do srodka reflektor [zapewne folia aluminiowa] i wyciete z folii szybki [czy jak tam sie to zwie :) ])

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zwracam sie tez do Was z ogromna prosba: nigdzie nie moge doszperac, czy wnetrze przedzialu silnika bylo od dolu otwarte, czy posiadalo tez jakis spod. Dokladnie zaznaczylem to na zdjeciu czerwonymi trojkatami:

Obrazek

Wydaje mi sie troche dziwne zostawienie takiej wielkiej dziury w 'podlodze' :) nie wiem czy jest to niedociagniecie w projektowaniu modelu, czy faktycznie Studebacker byl tak zabudowany od spodu. Szukam juz pare dni i jakos nie moge natrafic na odpowiednie zdjecie. Takze zwracam sie do znawcow o pomoc w rozwiazaniu tej kwestii :)

Ponadto zamieszczam obiecany przeze mnie schemat montazu kol dla Gimli'ego :) Mam nadzieje ze w miarę jasno go opisalem :)

Obrazek

Pozdrawiam!
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
Gimli
Posty: 49
Rejestracja: wt kwie 19 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gimli »

Dzięki za opis koła. Napewno skożystam. A odnośnie dziury pod maską, to możesz poszukać w TYM temacie. W tej chwili nie mam czasu, żeby szukać, ale jak wrócę ze szkoły to jeszcze sprawdzę.
Pozdrawiam
Kat
Posty: 704
Rejestracja: ndz kwie 18 2004, 14:44
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kat »

Co do dziury przy silniku to wydaje mi się że tam powinni jeszcze sięgać błotniki a od ramy w góre powinny iść blachy. A krata wyszła świetnie:)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gimli
Posty: 49
Rejestracja: wt kwie 19 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gimli »

Według mnie błotniki są dobrze zrobione, jednak blacha pod nimi powinna być na dole przytwierdzona do ramy i iść pionowo. Nie wiem jak wygląda to pod maską, bo nie udało mi isę znaleźć żadnego zdjęcia. To o czym wcześniej napisałem najlepiej widać na tym zdjęciu.
Krata też mi się podoba, jednak jeśli wolno zasugerować, wydaje mi się, że ma zbyt okrągłe końce. Na zdjęciu wyżej można to zauważyć.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szymoonek
Posty: 60
Rejestracja: ndz lut 19 2006, 17:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: szymoonek »

Witam
mam pytanko odnośnie kraty: czy nie mogłeś po prostu podkleić jej kartonem?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
wk82
Posty: 719
Rejestracja: wt lip 19 2005, 19:49
Lokalizacja: Sandomierz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wk82 »

Witam!

Przekopałem trochę to co zapodał Gimli, ale nikt nie wpadł na pomysł, żeby otworzyć maskę i zrobić fotkę silnikowi i całej reszcie...

Co znalazłem:
http://www.forum.mdiecast.com/index.php ... t&id=10789
http://www.forum.mdiecast.com/index.php ... st&id=6623

Praktycznie nic z tego nie wynika...

Pozdrawiam!

Ps. I może jeszcze popracuj trochę nad tą kratą, żeby się nikt na końcu pracy nie czepiał :lol:
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witam!

Minimalnie prace posunely sie naprzod. Oto co nowego:

- wyszpachlowalem tylnia sciane szoferki - jakos mi sie nie widziala, no i pewne szpary byly. Teraz wyglada to ok.:

Obrazek
Obrazek

- ponadto postanowilem wyszpachlowac maskę. co prawda byla uprzednio szlifowana i malowana, jednaksze szlif pozostawil efekt uboczny w postaci chropowatosci powierzchni (model drukowalem na bloku technicznym). Teraz jestem zadowolony z efektu:

Obrazek
Obrazek

- popelnilem przy okazji reflektory - calkiem jestem z nich zadowolony - pozostalo mi tylko przyklejenie im szybek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A oto seria zdjec po malowaniu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A na dniach biore sie za waloryzacje calosci.

szymonek1991 pisze:Witam
mam pytanko odnośnie kraty: czy nie mogłeś po prostu podkleić jej kartonem?
Zdecydowanie nie. z kilku powodow - brzydko by to wygladalo po wycieciu, kosztowaloby to za duzo pracy. No i krata bylaby gruba na ok. 0,5 mm - czyli za malo.
Gimli pisze:Krata (...), wydaje mi się, że ma zbyt okrągłe końce.
Fakt, to moja wpadka. Jakos mi sie ozbduralo przy formowniu i klejeniu, ze Stud ma krate z zaokraglonymi koncami. Nie wiem czy bede ja poprawial.

W dalszym ciagu zastanawiam sie nad 'podloga' przedzialu silnikowego. Mam w monografii zdjecia tegoz, wiec jutro przestudiuje dokladnie.
Ponadto zastanawiam sie, czy nie zakupic nowej farbki - ta ktora uzywam ma juz okolo ponad roku, ledwo co na dnie zostalo :) na szczescie jest gesta, takze po rozciecieczniu mozna jeszcze duzo wymalowac - niestety nie w niejednolitym kolorze. Pojawiaja sie gdzieniegdzie ( :) ) rozne przebarwienia, ale przy waloryzacji nie bedzie tego widac :)

Pozdrawiam!
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
janusz_x
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 26 2005, 18:02
Lokalizacja: W-wa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: janusz_x »

Jeśli aktualna jest sprawa wnętrza komory silnika, to zerknij pod ten link.

Cały artykuł jest pod tym adresem

Może trochę Ci pomoże.

Pozdrawiam
Janusz_x
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Dzisiaj chcialem tylko pokazac pierwszy etap brudzenia podwozia Studebakera: w ruch poszly rozdrobnione pastele nanoszone wigotnym pedzlem i akwarelki natryskiwane szczoteczka do zebow (niestety nie posiadam aerografu :) )
Oto zdjecia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pod wieczor zapewne wiecej zdjec wrzuce - wreszcie mam 4 dni blogiego leniuchowania :) hehe

-

@ janusz_x - dzieki za link! wypatrzylem ze Stud jednak ma blachy na spodzie :) wlasnie te dziury mi nie pasowaly :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
ODPOWIEDZ