ORP Błyskawica - Pytania

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

No to ja się wtrącę. Użyłem tej metody przy klejeniu Błyskawicy z MM. Jako że poszycie jest tak zaprojektowane że wystarcza na styk do wodnicy postanowiłem dać takie paski na styk do powierzchni czołowej wręgi. Paski zrobiłem trochę za szerokie ok. 5mm z tektury o grubości 1mm. Po przyklejeniu przetarłem tak utworzoną powierzchnię papierem ściernym by nie wystawała poza obręb zarysu wręgi. W środkowej części kadłuba i w pobliżu rufy da się to zrobić idealnie, na dziobie już nie. Dałem tam też takie pasy, ale musiałem się nad nimi nagimnastykować bo poszycie układa się w wklęsłą płaszczyznę w dwóch kierunkach równocześnie. Rozwiązaniem może być wycięcie tych pasków w zęby. Można później na tak powierzchnię dać oklejkę bo w modelu z WAK-u są chyba przewidziane. Można dać cieńszą tekturkę np. 0.4 – 0.5 mm ale zrobił bym to wtedy inaczej. Naciął bym po obu stronach takiego paska trójkątne zęby z prawej i lewej strony (przesunięte o połowę szerokości podstawy trójkąta) i przykleił jedną płaszczyzną do wręgi by pasek układał się jak przedłużenie jej płaszczyzny. Nie wiem czy to jest jasne. Najważniejsze przy poszyciu to nic na siłę i delikatnie się z nim obchodzić by nie powygniatać wręg i w ten sposób nie porobić krowich żeber.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
ODPOWIEDZ