QN pisze: ↑czw maja 16 2019, 21:03
... farby drukarskie na papierze dają efekt złamania bielą (papier wyłazi :-)) ...
O to to.
Tak, tej myśli mi brakło. Dlatego właśnie, jak sądzę, tak istotnie różni się kolor farby użytej do retuszu zastosowany na papierze i na materiale nie chłonącym farby. Oczywiście przy założeniu że na papierze zrobimy jeden, góra dwa „mazy” pędzlem.
Innymi słowy, dobrany kolor, który wydaje się dobrze zgrany z kolorem części wycinanki, stosowany z umiarem (rozrzedzony, nie do końca kryjący) na części kartonowej będzie wyglądał należycie. Jeżeli jednak tym samym kolorem pokryjemy część nie kartonową (np. mosiądz, polistyren), której to części nie można pokryć warstwą lekko „transparentną”, bo będzie widać materiał z którego jest zrobiona – wówczas tenże kolor będzie inny, intensywniejszy.
Tak myślę.
Pewnie dodanie białej lub bardzo jasno szarej pozwoliłoby zniwelować „intensywność” koloru przy konieczności pełnego pokrycia farbą danego elementu.
Być może jeszcze spróbuję, choć wg mnie to gra nie warta świeczki. Nawet przy odsuniętej osłonie kabiny nie będzie widać różnicy.
Dlaczego cięgna odchodzące od drążka różnią od koloru podłogi? Mimo, że niby kolor taki sam? Właśnie, jak podejrzewam, ze względu na poziom pokrycia farbą, ale także strukturę materiału, która inaczej odbija światło.
Tymczasem, żeby nie było że leniuchuję, dzisiejszy - skromny - urobek w zakresie pudełek:
I żeby nie było, że porzuciłem myśl zbudowania czterech Dassault'ów - zbiorniki paliwa Ouragana (początki). Warto zwrócić uwagę na kreski na łączeniu zbiorników. Zbiorniki podskrzydłowe mają wyraźne linie (cięte po linii), Zbiornik mocowany na końcówce skrzydła nie ma tak wyraźnych kresek - cięcie od wewnątrz linii obrysu części:
pzdr Grzegorz