[relacja] Lokomotywa spalinowa SU 45 1:25 ANGRAF - test skl.

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

[relacja] Lokomotywa spalinowa SU 45 1:25 ANGRAF - test skl.

Postautor: Maverick33 » śr wrz 06 2006, 21:38

Witam
Po skończeniu projektu parowozu PU 25 postanowiłem skleić coś na inny typ paliwa :)
Ponieważ był dostępny projekt SU 45 do przetestowania więc postanowiłem go skleić.
Projekt do testu udostępniła mi firma ANGRAF
Tak prawdopodobnie będzie się prezentowała okładka - choć jest to wstępny projekt

Obrazek

A teraz coś o modelu :
SU45 jest lokomotywą sześcioosiową o układzie osi Co'Co' (dwa wózki trzyosiowe).
Lokomtywa służyła do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych.
Troszkę danych technicznych znaleźionych w sieci :
-całkowita długość lokomotywy (ze zderzakami): 18900 mm
-masa w stanie służbowym: 102000 kg
-rozstaw osi skrajnych: 3900 mm
-średnica kół: 1100 mm
-prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
-zapas paliwa: wg różnych źródeł od 3200 do 3500 l
-nacisk zestawu kołowego na tor: 166,71 kN (17 T)
-moc znamionowa silnika spalinowego: 1250 kW

Lokomotywa posiada silnik spalinowy 12-cylindrowy, czterosuwowy, wysokoprężny z doładowaniem, 6 silników trakcyjnych , głóną prądnicę i pomocniczą oraz prądnicę grzewczą.

Tyle w skrócie danych technicznych - troszkę o modelu -
długość modelu prawie 80 cm
Model posiada pełne wnętrze ( silnik, prądnice ), wyposażenie kabin.
Budowę rozpoczynam od sklejenia całego wyposażenia ( silnika + prądnice )
przykładowy rysunek silnika
Obrazek

tyle na dziś - następne zdjęcia będą już pokazywały efekty prac ( jeśli będzie oczywiście ktoś zainteresowany tym tematem )

Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 486
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole

Re: [relacja] Lokomotywa spalinowa SU 45 1:25 ANGRAF - test

Postautor: PiterATS » śr wrz 06 2006, 21:55

Witam

Ja już się zainteresowałem tym projektem.
Długość modelu- 80cm, pełne wnętrze... przecież to brzmi rewelacyjnie :!: :D

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » sob wrz 09 2006, 0:02

Witam
Rozpoczeły się właściwe prace nad silnikiem,
Na chwilę obecną sklejony został korpus silnika i pare elementów.
Aktualnie wycinam wszelkiego rodzaju pokrywki :)
w montażu są też prądnice
Obrazek

Obrazek
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » sob wrz 09 2006, 17:29

Mam pytanie - może ktoś ma zdjęcia wnętrza SU 45 ? - bardzo by mi się przydały
Na warsztacie

Sm48 1:25 - 100-%

Parowóz Ty51 - 60%

Jelcz P662D.43 1:25 - 100%

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » sob wrz 09 2006, 21:44

WItam
Prace powoli posuwają się naprzód
Sklejony został kocioł grzewczy

Obrazek

Obrazek
oraz szafa WN+NN

Obrazek

i pare drobiazgów przy silniku - jak uchwyty mocujące silnik

Obrazek

oraz spód silnika

Obrazek
Na warsztacie

Sm48 1:25 - 100-%

Parowóz Ty51 - 60%

Jelcz P662D.43 1:25 - 100%

Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 2224
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postautor: Tempest » ndz wrz 10 2006, 8:59

No to juz możesz zgłosić do poprawki element korpusu silnika. Białe pola do których przykleja sie jego mocowanie są za duże i po przyklejeniu wspornika wystaje "białe". Pewnie i tak silnik zniknie gdzieś w głebinach ale świadomość tego może nie dać mi spać. ;-)
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » ndz wrz 10 2006, 18:26

Tempest - miejsce jest ok tylko za bardzo sciałem wsporniki
Na warsztacie

Sm48 1:25 - 100-%

Parowóz Ty51 - 60%

Jelcz P662D.43 1:25 - 100%

sirwal

Postautor: sirwal » ndz wrz 10 2006, 18:43

O widze ze to będzie białostocki fiacior :) :)

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » ndz wrz 10 2006, 22:08

Witam
Dzis powstały tylko wentylatory silników trakcyjnych

Obrazek
Na warsztacie

Sm48 1:25 - 100-%

Parowóz Ty51 - 60%

Jelcz P662D.43 1:25 - 100%

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 480
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Maverick33 » wt wrz 12 2006, 10:15

Z ostatniej chwili - po przejżeniu paru artykułów i po konsultacji z projektantem lokomotywa testowana bedzie w wersji SP 45 z kotłem bez ryfli na bokach i oznaczeniami stacji Białystok.
Okładka prezentowana nie jest okłądką która bedzie na modelu wydanym.
Na warsztacie

Sm48 1:25 - 100-%

Parowóz Ty51 - 60%

Jelcz P662D.43 1:25 - 100%


Wróć do „archiwum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości