*[Relacja/Okręt] USS Essex 1:300 MM
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
Oto opis wykonania radaru. Radar ów jest dużo mniejszy od poprzedniego, ale kolejnośc czynności i technologia analogiczna.
Foto 1. - Na kawałku tekturki odrysowano zarys zewnętrzny radaru i skalpelem wycięto
rowek tak aby drut do ramy radaru schował się w nim do połowy.
Foto 2. - Odcięto skalpelem te części tektury gdzie rowki tworzyły narożniki tak aby
końcówki drutów nie stykały się z tekturą. Do rowków włożono odpowiednie odcinki drutu (w tym przypadku fi 0,3 mm)
i umocowano je kroplami wikolu. Po zaschnięciu wikolu sklejono druty kroplami kleju cjanoakrylowego w narożnikach.
Foto 3. - Od wewnętrznej strony wycięto skalpelem rowek dookoła ramy w celu uniknięcia przyklejenia
drucików siatki radaru do tekturki.
Foto 4. - Wewnątrz zaznaczono rozstaw drucików siatki radaru. Następnie odpowiednie odcinki drutu
są wpasowywane na sucho, przytrzymywane i przyklejane kropelką cjanogluta do ramy. Kropelka musi
byc na tyle mała aby nie przykleic części do tektury, a na tyle duża, żeby zalac połączenie.
Foto 5. - Po wykonaniu siatki radaru przystąpiono do przyklejania konstrukcji radaru z odpowiednio
przeciętych i wygiętych odcinków drutu.
Foto 6. - Gotowy radar należy bardzo ostrożnie oderwac od tekturki przecinając nożykiem krople zaschniętego wikolu.
Foto 7. - Radar po oderwaniu.
Foto 8. - Na przednią częśc radaru naklejono siatkę nylonową.
Pozostało jedynie całośc pomalowac i zamocowac na swoje miejsce.
Foto 1. - Na kawałku tekturki odrysowano zarys zewnętrzny radaru i skalpelem wycięto
rowek tak aby drut do ramy radaru schował się w nim do połowy.
Foto 2. - Odcięto skalpelem te części tektury gdzie rowki tworzyły narożniki tak aby
końcówki drutów nie stykały się z tekturą. Do rowków włożono odpowiednie odcinki drutu (w tym przypadku fi 0,3 mm)
i umocowano je kroplami wikolu. Po zaschnięciu wikolu sklejono druty kroplami kleju cjanoakrylowego w narożnikach.
Foto 3. - Od wewnętrznej strony wycięto skalpelem rowek dookoła ramy w celu uniknięcia przyklejenia
drucików siatki radaru do tekturki.
Foto 4. - Wewnątrz zaznaczono rozstaw drucików siatki radaru. Następnie odpowiednie odcinki drutu
są wpasowywane na sucho, przytrzymywane i przyklejane kropelką cjanogluta do ramy. Kropelka musi
byc na tyle mała aby nie przykleic części do tektury, a na tyle duża, żeby zalac połączenie.
Foto 5. - Po wykonaniu siatki radaru przystąpiono do przyklejania konstrukcji radaru z odpowiednio
przeciętych i wygiętych odcinków drutu.
Foto 6. - Gotowy radar należy bardzo ostrożnie oderwac od tekturki przecinając nożykiem krople zaschniętego wikolu.
Foto 7. - Radar po oderwaniu.
Foto 8. - Na przednią częśc radaru naklejono siatkę nylonową.
Pozostało jedynie całośc pomalowac i zamocowac na swoje miejsce.
Ostatnio zmieniony pt wrz 29 2006, 9:46 przez Highlander, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
Walki z druciarnią ciąg dalszy, tym razem pod obcęgi poszły ruchome maszty antenowe. Krótki opis ich budowy:
Sposób ich wykonania podobny jest do sposobu wykonania radarów.
Najpierw przygotowałem szablon z wyciętymi w tekturce rowkami, a tam gdzie występują połączenia
zrobiłem niewielkie wgłębienia.
Potem kroplami wikolu przymocowywałem skrajne odcinki drutu a w środek wpasowywałem druciki
kratownic i przyklejałem je cjanoakrylem.
W ten sposób wykonałem 10 sztuk kratownic.
Następnie wyciąłem podstawę masztu i nawierciłem cztery otwory w które wkleiłem dwie kratownice.
Aby zachowac kształt przymocowałem je kroplami wikolu do szblonu, który używałem wcześniej.
I tak wklejałem druty kratownic z jednej strony, a po oderwaniu masztu z drugiej.
Na zdjęciu pierwszy, gotowy, składający się z 68 kawałków drutu maszt. Pozostały jeszcze cztery
Sposób ich wykonania podobny jest do sposobu wykonania radarów.
Najpierw przygotowałem szablon z wyciętymi w tekturce rowkami, a tam gdzie występują połączenia
zrobiłem niewielkie wgłębienia.
Potem kroplami wikolu przymocowywałem skrajne odcinki drutu a w środek wpasowywałem druciki
kratownic i przyklejałem je cjanoakrylem.
W ten sposób wykonałem 10 sztuk kratownic.
Następnie wyciąłem podstawę masztu i nawierciłem cztery otwory w które wkleiłem dwie kratownice.
Aby zachowac kształt przymocowałem je kroplami wikolu do szblonu, który używałem wcześniej.
I tak wklejałem druty kratownic z jednej strony, a po oderwaniu masztu z drugiej.
Na zdjęciu pierwszy, gotowy, składający się z 68 kawałków drutu maszt. Pozostały jeszcze cztery
Ostatnio zmieniony pt wrz 29 2006, 9:51 przez Highlander, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
Prace wykończeniowe trwają nieprzerwanie i zbliżają się do końca.
Wykonane zostały relingi i większośc odrutowania, które zostało pomalowane i zamontowane.
Do zrobienia zostały jeszcze trzy radary, na szczęście te najprostsze olinowanie i kilka innych detali oraz samoloty, ale to już inna bajka.
W tej chwili okręt prezentuje się następująco.
Wykonane zostały relingi i większośc odrutowania, które zostało pomalowane i zamontowane.
Do zrobienia zostały jeszcze trzy radary, na szczęście te najprostsze olinowanie i kilka innych detali oraz samoloty, ale to już inna bajka.
W tej chwili okręt prezentuje się następująco.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
Dziękuję Sporo wysiłku i nienajgorszy efekt, dla mnie najważniejsze jest doświadczenie jakie zebrałem przy tej budowie.
W stoczni wakacyjna przerwa, do roboty wzięły się zakłady lotnicze i, choc w ślimaczym tempie, powstał pierwszy Dauntless.
Samolot projektu Origami, do pobrania z kilkoma innymi, oczywiście gratis na stronie
http://www.republika.pl/waspcv7
w zakładce 'warsztat'.
Z wakacyjnym pozdrowieniem.
W stoczni wakacyjna przerwa, do roboty wzięły się zakłady lotnicze i, choc w ślimaczym tempie, powstał pierwszy Dauntless.
Samolot projektu Origami, do pobrania z kilkoma innymi, oczywiście gratis na stronie
http://www.republika.pl/waspcv7
w zakładce 'warsztat'.
Z wakacyjnym pozdrowieniem.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
Witam po dłuuugiej wakacyjnej przerwie.
Z jednej strony cieszę się, że znowu mogę tu z Wami byc , a z drugiej szkoda tych dlugich, ciepłych, a nawet gorących dni, na które trzeba będzie poczekac cały rok.
Do rzeczy. Zakłady Grummana uruchomiły produkcję na trzy zmiany i wyposażyły Essexa w Hellcaty, sztuk 12, są też cztery SBD. Elektronikę uzupełniono o ostatnie radary, założono szczątkowe, jak to na lotniskowcu, olinowanie i parę innych detali.
Wszystkie części z wycinanki są na miejscu, dorobię jeszcze kilka anten, siatkę ochronną wokół bocznej windy, a liczba samolotów wzrośnie do 30.
Wodowanie "na dniach"
Zapraszam do obejrzenia stanu na dzień dzisiejszy.
Pozdrawiam.
Z jednej strony cieszę się, że znowu mogę tu z Wami byc , a z drugiej szkoda tych dlugich, ciepłych, a nawet gorących dni, na które trzeba będzie poczekac cały rok.
Do rzeczy. Zakłady Grummana uruchomiły produkcję na trzy zmiany i wyposażyły Essexa w Hellcaty, sztuk 12, są też cztery SBD. Elektronikę uzupełniono o ostatnie radary, założono szczątkowe, jak to na lotniskowcu, olinowanie i parę innych detali.
Wszystkie części z wycinanki są na miejscu, dorobię jeszcze kilka anten, siatkę ochronną wokół bocznej windy, a liczba samolotów wzrośnie do 30.
Wodowanie "na dniach"
Zapraszam do obejrzenia stanu na dzień dzisiejszy.
Pozdrawiam.
Szykuje sie piękny finał. Z jednej strony szkoda, bo dla mnie to jedna z ciekawszych relacji. No i jeden z moich ulubionych okrętów :-)
Ale zgodnie z Twoją zapowiedzią we wrześniowej ramówce przewidziałeś dalszy ciąg serialu "Zuikaku", więc nadal będzie ciekawie.
Leszek, naprawdę świetna robota. Szacunek.
Ale zgodnie z Twoją zapowiedzią we wrześniowej ramówce przewidziałeś dalszy ciąg serialu "Zuikaku", więc nadal będzie ciekawie.
Leszek, naprawdę świetna robota. Szacunek.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl
-
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 25 2006, 12:21
- Lokalizacja: Zakopane/Bxl