3ds max & Pepakura VS. SM41- siatki*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 11 2004, 11:29
Lokalizacja: Szczecin

3ds max & Pepakura VS. SM41- siatki*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kaine »

Witam
Czytałem trochę o tworzeniu modeli 3d i rozkładaniu później na siatkę. Jeśli chodzi o to drugie to jestem laikiem. Chciał bym uzyskać pomoc na ten temat. Wygląda to tak mam model lokomotywy w rozszerzeniu .3ds
sm41 http://img267.imageshack.us/my.php?image=14nf.jpg
sm41 + 9Whttp://img267.imageshack.us/my.php?image=55zs.jpg
ten model włożony do programu Pepakury rozkłada go na siatkę i zaczynają się schody... :idea:
Wyszło cos takiego
http://img108.imageshack.us/my.php?imag ... pia2vq.jpg
I co teraz zrobić :?:
Pozdrawiam
AWOT
Posty: 276
Rejestracja: sob mar 22 2003, 17:09
Lokalizacja: EPTO

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AWOT »

Czyżbyś próbował rozwinąć siatki całego modelu za jednym razem? Tak to przynajmniej wygląda na pierwszy rzut oka.
AWOT
Awatar użytkownika
raptorf22
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 14 2005, 8:50
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: raptorf22 »

Oj kolego widzę sporo bugów!!! Tylko nie mów proszę jak już kolega Awot zapytał że próbowałeś rozwijać cały model! W ten sposób to napewno nie wyjdzie. Nie wiem tylko jak tam Pepakura potrafi dekodować format 3ds, bo różne programy radzą sobie różnie. Sam próbowałem z ciekawości rozwijać modele z maxa na Amapi i wychodziło także koszmarnie, popróbuj z rozłożeniem modelu na poszczególne elementy i dopiero wtedy rozwijaj. To także zależy z jakiego typu elementów został wykonany dany obiekt czy z czworoboków lub trójkątów itp. Niestety w Maxie nie ma pluginu dobrze rozwijającego boxy na rysunki 2d dla modelarzy. Ćwicz tylko to Cie uratuje. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 61