*[Relacja/Okręt] NARVIK Z-32 by Bartosz

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartosz B.
Posty: 747
Rejestracja: sob lip 24 2004, 21:02
Lokalizacja: Gorlice / Nonnweiler
x 7

*[Relacja/Okręt] NARVIK Z-32 by Bartosz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bartosz B. »

Witam wszystkich w mojej następnej relacji, tym razem będzie to budowa niemieckiego niszczyciela „NARVIK” Z-32

Obrazek

Jest to model wydawnictwa GPM sprzed 7 lat nr18/98, posiada sporo drobnych części co powinno zapewnić jego atrakcyjny wygląd.
Wybrałem go ponieważ nie widziałem jeszcze relacji z budowy tego okrętu na żadnym forum które znam, pozatym chciałbym mieć porównanie jednostek co do wielkości mam już grafa teraz kleję narvika pozostał jeszcze bismarck ;)



Aby nie było tak kolorowo to rozmieszczenie poszczególnych części jest po prostu tragiczne, jeszcze nie widziałem tak zapełnionych arkuszy np.:
-element śrub napędowych znajdują się na 3 rożnych stronach,
-części komina- wokół szalup ratunkowych
itd. długo by wymieniać... czasami szukanie danego elementu zajmuje kwadrans albo i więcej (blee)
Obrazek Obrazek Obrazek

Bardzo mało jest rysunków zaledwie jedna strona i to samej drobnicy, brak ogólnego wyglądu poszczególnych nadbudówek. Opis budowy jest, nawet sporo bo półtora strony drobnego druku, niestety dla mnie jest on praktycznie bezużyteczny ponieważ nic się z niego nie mogę dowiedzieć, jest on pisany tak ...Działo przeciwlotnicze 2x37 mm wykonujemy wg rysunku z cz. 120-126. Do cz.120a przyklejamy cz. 120b, od góry 120c, następnie cz. 120d i 120e... .
Często trzeba się domyśleć gdzie dana część ma być przyklejona i jak wyglądać po uformowaniu.
Może przyzwyczaiłem się do modelu grafa gdzie wszystko było ładnie poukładane, otoczone ramkami każda cześć narysowana i opisana :roll:


No nic czas się brać do pracy...
Pitt35
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 12 2005, 17:19
Lokalizacja: Gdynia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pitt35 »

Śledziłem Twoją relacje z budowy Admiral Graf Spee i tę też będę śledzić. :cool:
Trochę planów i zdjęć znajdziesz tutaj.

http://www.wunderwaffe.narod.ru/Magazin ... /index.htm

Tylko że kiepsko się otwiera i trzeba zdjęcia sobie pościągać programikiem np.GetRight
HakenBush

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: HakenBush »

Witam
Mam pytanie dlaczego ta wycinanka jest tak rozcięta czy juz zacząłeś sklejać model.
Awatar użytkownika
Bartosz B.
Posty: 747
Rejestracja: sob lip 24 2004, 21:02
Lokalizacja: Gorlice / Nonnweiler
x 7

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bartosz B. »

Tak zacząłem jakieś 3 tygodnie temu, tak aby móc od razu cos pokazać..

Mam już gotowe poszycie denne, a przymierzam się do robienia burt,
na poszczególnych etapach budowy robiłem zdjęcia wiec zaraz wszystko pokaże.


Najpierw skleiłem szkielet na który następnie poprzyklejałem podłużne paseczki w celu uniknięcia zapadania się poszycia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




Następnie odrysowałem poszycie na czerwony brystol (takie poszycie miało zostać zastosowane jako przymiar do oryginalnego, jednak jak się okazało pozostało już tam na stałe).Po obklejeniu całego dna poszła warstwa lakieru bezbarwnego (w celu utwardzenia przed szpachla akrylową )

Obrazek


Na tych zdjęciach widać poszycie pomalowane lakierem i przetarte drobnym papierem ściernym.

Obrazek Obrazek


Tutaj jest już wszpachlowany „na gotowo” (zostało nałożonych kilka cieniutki warstw przecieranych kolejno papierem ściernym 600 i 1000)

Obrazek Obrazek



Wszpachlowany model pokryłem 2 warstwami farby nitro nakładanej pędzlem (po pierwszej warstwie uwidoczniły się miejsca które wymagały doszpachlowania, druga miała na celu zamalowanie białego koloru szpachli )
Obrazek Obrazek Obrazek





Tak pomalowany model jeszcze raz przetarłem papierkiem 1000, dokleiłem stępki przeciwpochyłowe oraz stery i elementy śrub, a następnie psiklem kilkakrotnie w odstępach 24 godzinnych czerwonym sprayem.
Obrazek Obrazek


Pitt35 dzieki za linka :D
Życzę wszystkim szampańskiej zabawy, kolejne zdjęcia pewnie w przyszłym roku ;-)
Awatar użytkownika
Roobert
Posty: 209
Rejestracja: wt lut 17 2004, 16:23
Lokalizacja: Resko
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Roobert »

Bartosz co zrobiłeś oprócz polakierowania kartonu aby poszycie podczas szlifowania szpachli nie zapadało się? Czy po lakierowaniu ma on wystarczającą sztywność aby póżniej manipulować w powietrzu kadłubem i nie porobić pęknięć. Podoba mi się prostota tej metody i zastanawiam się czy przyjmie się w większych jednostkach (mam w planach Romę z GPM).
Awatar użytkownika
Roobert
Posty: 209
Rejestracja: wt lut 17 2004, 16:23
Lokalizacja: Resko
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Roobert »

To znowu ja. Mam jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem temat z budowy Graff Spee. Zastanawia mnie jedno, napisałeś, Ze podkleiłeś poszycie dna brystolem. Zmniejszałeś wtedy wręgi o grubość brystolu? Jeśli tego nie robiłeś to nie zabrakło Ci poszycia na łączeniu burta-dno?
Awatar użytkownika
Bartosz B.
Posty: 747
Rejestracja: sob lip 24 2004, 21:02
Lokalizacja: Gorlice / Nonnweiler
x 7

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bartosz B. »

Roobert pisze:Bartosz co zrobiłeś oprócz polakierowania kartonu aby poszycie podczas szlifowania szpachli nie zapadało się?
Oprócz lakierowania nic dodatkowego nie robiłem, po prostu bardzo delikatnie szlifowałem bez naciskania na kadłub.
Roobert pisze:Czy po lakierowaniu ma on wystarczającą sztywność aby póżniej manipulować w powietrzu kadłubem i nie porobić pęknięć.
Jak nie będziesz go miętosić i ściskać to nic mu nie grozi ;-)
Roobert pisze:Zastanawia mnie jedno, napisałeś, Ze podkleiłeś poszycie dna brystolem. Zmniejszałeś wtedy wręgi o grubość brystolu? Jeśli tego nie robiłeś to nie zabrakło Ci poszycia na łączeniu burta-dno?
W Grafie musiałem podkleić poszycie ponieważ była tam o wiele większa powierzchnia do szlifowania. Wręg nie zmniejszałem i nie brakowało mi długości burt, co widać na zdjęciach. Jeszcze jedno ja nie kleje łączeniu burta-dno na styk, tylko nakładam burty na dno (taka zakładka)


Wstawiam jeszcze klika zdjęć kadłuba w powiększeniu, aby było widać szczegóły.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Bartosz całkiem niezła robota. Widzę że nie stawiasz na pośpiech tylko na dokładność wykonania. Czy tylko dno będzie malowane czy cały model będzie waloryzowany?
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
hayabusa
Posty: 29
Rejestracja: wt lip 05 2005, 21:16
Lokalizacja: Gorlice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hayabusa »

Dobra robota Sąsiedzie;) tak trzymaj:)
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej. a jeśli dzisiaj jest dobrze to...po co się martwić na zapas;)
Awatar użytkownika
Squall000
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 25 2005, 20:13
Lokalizacja: Włocławek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Squall000 »

Jak patrzę na poprzedni okret i ten to poprostu dla mnie mistrzostwo swiata. W prownaniu z moimi to jakby porownywac syrenke do Mercedesa McLarena. Zyskałes dodatkowego kibica w klejeniu na pewno bede tu zaglądał :) powodzenia :) Pozdrawiam.
W stoczni Nagato.
ODPOWIEDZ