*[Relacja/Samolot] Mig 29 UB

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
kolejne zdjęcia z postępów budowy - robione słabym aparatem. W Migu powstały już skrzydła, stateczniki poziome i jeden pionowy. Generalnie pasowanie wycinankowe było słabe - stateczniki na krawędziach szlifowałem na płasko papierem ściernym a naddatki zbierałem drobnym (600) papierem.
W opracowaniu są ciekawe błędy, o których spróbuję dalej opowiedzieć.

A teraz zdjęcia:

Obrazek
Tak to wygląda w ogólnym rzucie od tyłu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na tych zdjęciach widać połączenie statecznika z resztą - chyba nienajgorzej wyszło, chociaż teraz wydaje mi się, że kąt wychylenia na zewnątrz jest za duży o jakiś 1 stopień. W wycinance zostało to zostawione sklejkom poszycia statecznika - różnica ich długości po obu stronach statecznika miała gwarantować odpowiedni kąt. Jednak konieczność dopasowywania spowodowała, że ta różnica znikła - słowem kąt wychylenia trzeba w tym projekcie ustawiać na oko - zabawne? Nie bardzo...
Oddzieliłem klapę steru (tak się nazywa?) od statecznika.

Obrazek
Obrazek
Jeszcze zdjęcia statecznika. I tu uwaga - na drugim zdjęciu (albo lepiej na poniższym) warto zwrócić uwagę na płetwę przedłużającą statetcznik - wprawdzie to załamanie na połączeniu jest prawidłowe, ale długość sklejek zapewniających wspomniany kąt wychylenia była tak opracowana, że sklejka była dłuższa... - po zewnętrznej stronie. Czyli wielkość płetwy sugerowała, że statecznik ma się wychylać do wewnątrz - to samo jest z drugim statecznikiem. Zakładając, że ktoś chciałby to dopasować bez przycinania (chociaż kształt wręg kadłuba w tym miejscu nie odpowiada kształtkom statecznika) to stanąłby jak wryty - kawałek statecznika wychyla się w lewo a kawałek w prawo.

Obrazek
Tu chciałem pokazać połączenia skrzydeł z kadłubem, ale sobie uświadomiłem, że widać coś innego. Proszę zwrócić uwagę na różnicę kolorów "brudzenia" na kadłubie i na skrzydłach. Zabawne? Nie bardzo...

Obrazek
Tu znowu widać fajnie rozwiązane wyoblenia w stronę dysz - zamiast naklejać cokolwiek od góry jest wytłoczenie.

Obrazek
Taki ogólny rzut

Kiedyś narzekałem na słabe uszczegółowienie modelu - dzisiaj muszę to odwołać - jest bardzo dobrze! Wprawdzie nie ma np. otworu działa i jego chłodzenia (zrobię to później), ale są takie drobiazgi jak osłony na wszelkie chłodnice bardzo podobne do rzeczywistych, zawiasy na sterach czy wycięte żaluzje za kabiną (nigdzie indziej tego się nie przewiduje). Słowem są plusy i minusy, a zatem pozwólmy zaletom wziąść górę nad wadami.
TAD
Ostatnio zmieniony sob sty 21 2006, 15:18 przez tad, łącznie zmieniany 1 raz.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
zamieszczam kilka kolejnych zdjęć z postępów w pracach.

Obrazek
Niestety Mig odbył trzy nieplanowane loty zakończone na nosie - być może zostanie już tak jak widać. W rzeczywistości nie wygląda to dramatycznie.

Obrazek
Powstał drugi statecznik - jeszcze bez steru

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na drugim zdjęciu widać to, co opisałem wcześniej - stateczniki są za bardzo rozchylone na boki.

Tutaj pojawia się kwestia - czy taki wylot silnika jest poprawny? Tak zostało to zaprojektowane w wycinance, ale na zdjęciach nie znalazłem czegoś podobnego i noszę się z zamiarem ich obcięcia.
Pozdrawiam,
TAD
Ostatnio zmieniony sob sty 21 2006, 15:22 przez tad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Renzan
Posty: 81
Rejestracja: śr cze 01 2005, 10:26
Lokalizacja: Kraków, Dębica

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Renzan »

Cieszę się, że wreszcie widze jakieś postępy. Co do dyszy wylotowej silnika, to niestety nie jest ona poprawna. Niestety GPM znowu dał plamę. Poniżej przykładowe zdjęcie jak to ma wyglądać.
http://www.airliners.net/open.file/880969/L/
Co do przeróbek modelu to przynajmniej te łopatki wypada skrócić. Myśle, że dodawanie cylindra okalającego dyszę będzie trudne, zwłaszcza, że jedna dysza jest już wykonana. Sam musisz zdecydować co do skali zmian w tym modelu. Dla chcącego....
Pozdrawiam!
W budowie: BAC Lightning
Laserożernym szkieletożercom mówimy twarde i stanowcze raczej nie.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Cześć,
znalazłem takie zdjecie odnośnie łopatek w dyszy:
Obrazek

- po lewej stronie widać, że łopatki faktycznie mogą wystawać poza dyszę, chociaż nie aż tak bardzo i od wnętrza a nie od zewnętrznej strony jak w wycinance.
Czy ktoś wie co to za otwarty pojemnik na pokrywie hamulca i co się w nim mieści?
Pozdrawiam,
TAD
sq2ihw
Posty: 106
Rejestracja: czw lip 14 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sq2ihw »

Sądze że jest to zasobnik na spadochron hamujący. Ale nie mam na 100% pewności. Poszukam w swoich zbiorach może mam jakieś zdjęcie :)
Pozdrawiam
Jarek

Niniejszy post jest zgodny z dyrektywami UE, a pisząca go osoba przeszła odpowiednie szkolenia i pozytywnie zdała egzaminy dające uprawnienia w zakresie pisania wiadomości w internecie.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Spadochron....
Obrazek
HakenBush

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: HakenBush »

Witam

Znajduje sie tam spadochron pytałem sie kolegi a on swojego taty który jest pilotem i pilotuje Miga 29 na lotnisku w Królewie Malborskim. ;-)
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Cześć,
Zbudowałem drugą dyszę i ogonowy hamulec aerodynamiczny.
Zdjęcia (znowu widzę, że nic nie widzę na tych fotkach - niewiele mogę poradzić na ten aparat):

Obrazek
Wymarzyłem sobie żeby hamulec był otwarty i dorobiłem mu parę detali.

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Chciałem, aby hamulec był podobny do tego co widać na ostatnim zdjęciu (z monografii Kagero). Zawsze to ciekawiej i drapieżniej wygląda.
Dysze, jako się rzekło, niestety nie są poprawnie zaprojektowane, trudno, już tak zostaną.
Na zdjęciach nie widać też innych błędów opracowania - kolor klap hamulca (zarówno górnej jak i dolnej) jest różny od kolorów poszycia w odpowiednim miejscu (szczerze mówiąc takiego koloru nie ma nigdzie indziej na kadłubie, czyli znowu błąd w malowaniu). Druga sprawa - klapy hamulca są ewidentnie za krótkie w stosunku do tego, co było w prawdziwym samolocie (patrz zdjęcie z Kagero). Najbardziej w tym projekcie doskwiera mi różnokolorowy nachalny brudzing i różnice w barwach części - szkoda, bo wycinanka w sumie jest dość przyjemna.
Pozdrawiam,
TAD

Zapomniałem dodać - w projekcie nie przewidziano charakterystycznego w tym samolocie lekkiego rozchylenia dysz w kierunku stateczników poziomych - trzeba to zrobić samemu.
Ostatnio zmieniony sob sty 21 2006, 15:29 przez tad, łącznie zmieniany 1 raz.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Cześć,
w budowie są postępy: mam już osłonę kabiny i jeden gotowy fotel, ale dzisiaj pokażę coś innego.
Odciąłem dziób, na który Mig upadł mi kilka razy i zrobiłem nowy, niepomięty. Przy okazji dwa zdjęcia z widokiem na dysze.

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam,
TAD
mores
Posty: 136
Rejestracja: ndz wrz 18 2005, 17:25
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mores »

Cześć,
Faktycznnie była o tym mowa, nierzetelnie czytałem relację:oops:. Więc przeczytałem dokładnie. To dziwne pasowanie statecznika pionowego i płetwy, z których jedno ma być wychylone na zewnątrz (statecznik) a drugie do wewnątrz (płetwa) nie jest błędem w opracowaniu. Tak jest w oryrinale, owe płetwy są właśnie pochylone do wewnątrz a reszta czyli cały statecznik na zewnątrz, poniżej to w miarę widać:
Obrazek
wydaje mi się że powinna być na tą kwestię zwrócona uwaga w instrukcji, to jest po pierwsze, a po drugie to jak widać na zdjęciu jest wersja jedno miejscowa z innym kształtem tych płetw (raczej grzebieni), może w wersji UB było inaczej?
ODPOWIEDZ