[Pomocy] Poszukiwane fotki PZL-101 ,,Gawron,,*

technika, historia, dokumentacja, linki itp.

Moderatorzy: kartonwork, Aviator, Rafal N.

Krakus
Posty: 120
Rejestracja: czw kwie 03 2003, 9:53
Lokalizacja: Kraków

[Pomocy] Poszukiwane fotki PZL-101 ,,Gawron,,*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krakus »

Interesują mnie zdjęcia kabiny odnośnie wersji sanitarnej, łącznie z noszami.

W ,,Kartonówce,, GPM-u ,,Gawron,, został opracowany / chodzi o przedział silnikowy // z zasłoniętymi żaluzjami ale w ,,Planach Modelarskich,, opracowanych przez Witolda Szewczyka są zdjęcia ,,Gawrona,, bez żaluzji i ta kwestia , czyli przedziału silnikowego również jest w molim zainteresowaniu.

Za wszelką pomoc w tej kwestii mówię z góry >> wielkie dzięki <<

Pozdrawiam !! :lol:
Awatar użytkownika
bedrzich
Posty: 60
Rejestracja: pn mar 10 2003, 13:50
Lokalizacja: OTHH

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bedrzich »

Zawsze mozesz "podeprzec sie" zdjeciami silniki wilgi - ten sam w koncu... Polecam wycieczke z aparatem na lotniska aeroklubowe - teraz jest dobry okres na wszelkie "duze" prace przy samolotach to przy odrobinie szczescia trafisz na rozbebeszonego Gawrona czy Wilge.
Pozdrawiam!
-- --------------------------
PAPIERU!!!
galwani
Posty: 731
Rejestracja: pn sie 30 2004, 21:30

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: galwani »

kilka fotek....silnik i kabina jest
http://www.piotrp.de/AMATORSKIE/pmgawron.htm
tutaj 16 zdjec.... ale nie przegladalem wszystkich:
http://www.trylit.isp.pl/pzl101/kabina/page/image1.html
tutaj kokpit:
http://www.hampage.hu/repules/szolnok02 ... 280144.jpg
pzdr :)
Mądry ustępuje głupiemu! Smutna to prawda; toruje ona głupocie drogę do opanowania świata.
Marie von Ebner-Eschenbach
AWOT
Posty: 276
Rejestracja: sob mar 22 2003, 17:09
Lokalizacja: EPTO

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AWOT »

Tylko uważaj na śmigło, bo Gawron mógł latać z śmigłem Wilgi ale Wilga z Gawronowym nie.
AWOT
Krakus
Posty: 120
Rejestracja: czw kwie 03 2003, 9:53
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krakus »

No tak , bądż mądry i pisz wiersze, a jak ja poznam które śmigło jak wygłądało?

Powiem tylko, że dysponuję ,,Planami Modelarskimi ,,Gawrona ,, i tam również jest dokładny rysunek śmigła ale nie zwróciłem jaki typ, jedyne co mi zwróciło uwagę to to, że w sanitarce śmigło było srebrne z żółtymi końcówkami.

Wszystkim dzięki za info, chociaż mam też pytanie ?
Jak były usytoowane nosze, gdyż dokonałem wszelkich obliczeń i z tego wychodzi mi,że w poprzek to raczej nie bo kadłub wąski, wzdłuż to znowu podłoga w tulnej częsci jest ,,podgięta,,

Chyba, że .....no właśnie co tu jest grane z tym noszami, może być ustna podpowiedż a resztę dokonam w/g swojej zasady >> ten, kto zapomniał okularów nie zauważy a ten, kto się na tym nie zna będzie myślał, że tak ma być << :lol: :drink:


Pozdrawiam !
AWOT
Posty: 276
Rejestracja: sob mar 22 2003, 17:09
Lokalizacja: EPTO

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AWOT »

Śmigła są prawie takie same, tyle, ze Wilgi ma mniejsza śrdnicę co łatwo poznac na po mniejszej ilości blaszek okucia na krawędzi natarcia łopat.
Nie pamiętam dokładnie jakie są średnice tych śmigieł.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za Gawrona.
AWOT
Krakus
Posty: 120
Rejestracja: czw kwie 03 2003, 9:53
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krakus »

Jeszcze kilka pytań do znawców tego samolotu.

Cz y ..Gawron ,, - sanitarka miał dwa paliwomierze umieszczone w części sufitowej kabiny nad fotelami czy też jeden umieszczony pośrodku części sufitowej?

Jak przedstawiała sie sprawa zamontowania pasów fotelowych, gdyż weiadomo, że oparcie siedzenia tej wersji składało się na pół w kierunku do przodu? :tuptup: :cry:


Pozdrawiam !

-- -------------------------------------------------------------piękno tkwi w skrzydłach i szachownicy a diabeł w szczegółach
=============================================
Krakus
Posty: 120
Rejestracja: czw kwie 03 2003, 9:53
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krakus »

Przed chwilą sprawdziłem zdjecia nadesłane przez Galwaniego i na jednym ze zdjęć widać fotel i tylko pasy biodrowe....czyżby miało nie być pasów ramieniowych ?

W ,,Planach Modelarskich,, autor nie ujął tego szczegółu. :evil:
Awatar użytkownika
bedrzich
Posty: 60
Rejestracja: pn mar 10 2003, 13:50
Lokalizacja: OTHH

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bedrzich »

dawno nie latałem Gawrońcem, ale jak pamietam używaliśmy tylko siedzeniowych i chyba faktycznie - były tylko one, bo nie kojarzę barkowych... Zresztą jeszcze ciekawiej było jak lataliśmy An-2 - tym pasów w ogóle nie używaliśmy, a miskach foteli (na spadochron siedzeniowy) były specjalne poduszki, żeby siedzieć na dobrej wysokości, a pod nimi - były pasy.....
Eeech - fajne to były czasy :-)
Pozdrawiam!
-- --------------------------
PAPIERU!!!
Krakus
Posty: 120
Rejestracja: czw kwie 03 2003, 9:53
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krakus »

Bedrzich, dzięki za podpowiedż !

A nna temat paliwomierzy coś wiesz ? Bo na mój ptasi móżdżek skoro były dwa zbiorniki paliwa w skrzydłach to musiału być dwa /tego typu / paliwomierze.
Dobrze kombinuje ? :sciana:

Pozdrawiam !
ODPOWIEDZ