Malowanie akrylami

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
haryxxx
Posty: 10
Rejestracja: śr kwie 07 2004, 9:53
Lokalizacja: Katowice

Malowanie akrylami

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: haryxxx »

Witam!
Co sądzicie o malowaniu pojazdów pancernych akrylami np Pactra,nie mam doświadczenia w tym zakresie więc proszę o jakieśkolwiek porady i wskazówki,technikę.Kupiłem sobie wczoraj 7 farbek do mojego czołgu 7 p i zastanawiam się jak go malować..Pozdrawiam wszystkich modelarzy!!
Z góry dziękuje.. :D
Michał_26
Awatar użytkownika
wisa
Posty: 129
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 16:49
Lokalizacja: Elbląg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wisa »

Ja przy budowie jelcza mam złe doświadczenia z akrylami Pactry... :( Tak jak koledzy w wątku o jelczu napisali: najlepsze do kartonu są humbrole i koniecznie pierwsza warstwa pędzlem. Tak samo spróbuj z Pactrą. Może matowa lepiej się zachowa od połysku :)
GCBA w montażowni :)
galwani
Posty: 731
Rejestracja: pn sie 30 2004, 21:30

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: galwani »

podkład obowiązkowo.... rozcieńcz farbke (czarna szara lub biała...zalezy od tego w jakich tonacjach ma byc model...ciemny jasny czy pośredni)..... najlepiej weź jakiś kapsel...pare kropli farbki+pare kropli wody...wymieszaj.... weź duży pędzel i maźnij wszystko byle jak.... nie musi być łądnie i nie musi ładnie pokryc :) byleby było :)
a potem jużnormalnie prosto ze słoiczka.... nie wiem czy malujesz pędzlem czy aerografem.... jeśli pędzlem to piolecałbym ci mniejszy pędzel.... i nie bierz zbyt duzo farby na raz na pędzel....lepiej położyć 3-4 cienkie warstewki w odstepach 20-30 minut (pactra bardzo szybko schnie) niżjednągrubą.. porobią się zacieki i będzie kiszka....