[Dyskusja] Corel'owanie starych modeli*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »

co prawda program komercyjny, ale można za darmo i oficjalnie ściagnąć sobie jego wersję testową (chyba ma ograniczenia na 25 zapisów, ale pewien tego nie jestem), temat był na forum już poruszany, więc informacje o linku i ewentualnie o czasopismach, które we wkładce zawierały wersję testową Rhino powinieneś bez problemu znaleźć
barman44
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 19:53

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barman44 »

więc jak sobie radzicie z tego typu problemem ( zmierzenie i dopasowanie linii zdwóch elementów stykających się ze sobą). musi być na to jakiś dobry sposób gdyż w przeciwnym wypadku cały pomysł o d*** potłuc. części się nie spasują. a metoda mierzenia poszczególnych odcinków jest zbyt czasochłonna. cały czas mówię o corelu bo chyba są tacy co cały model przerysowywują w corelu i da sięgo potem równo i ładnie skleić.
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

barman44 pisze:...są tacy co cały model przerysowywują w corelu i da sięgo potem równo i ładnie skleić.
Przerysować oczywiście się da. Sam przerysowuję wybrane elementy do przeskalowania, ale projektowanie to to nie jest.
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
barman44
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 19:53

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barman44 »

nom tak. ale wymiary linii części przyjegających do siebie muszą być identyczne. np w okręcie brzeg wręgi i brzeg części poszycia dna. trzeba to tak zmierzyć żeby się wymiary zgadzały a przecież całej linii się nie da zmierzyć z teog co rozumiem. jak sobie z tym poradzić aby długości linii się zgadzały?

nie wiem czy dobrze kontaktuje i prosze o wyjaśnienie.
raziel

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: raziel »

Barma, spróbuj tego skryptu. Przekopiuj go do katalogu Corel\Draw\Script. Przetestowałem go co prawda na Corelu 11. Jest szansa że będzie działał na wcześniejszych wersjach.
Jedna uwaga. Ten skrypt nie uwzględnia grubości linii, mierzy tak jakby miała grubość 0. Ale działa całkiem fajnie.
Corel pokazuje pazury dopiero wtedy gdy zaczniemy bawić się skryptami, a jeszcze lepiej makrami. Dopiero wtedy jest możliwość zaprogramowania sobie kilku narzędzi, które znacznie przyśpieszają pracę.
raziel

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: raziel »

W mordę, gdzieś wcięło załącznik. No to może teraz. Trzeba zmienic rozszerzenie na CurveCalc.CSC
barman44
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 19:53

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barman44 »

Dzięki, ale obawiam się żę nie działa albo nei wiem jak o zastosować.

Tymczasem pojawił się inny problem. Przedstawię go na prostym przykładzie.
Rysujemy prostokąt i dzielimy go prostą na pół. Przy próbie wypełnienia, wypełnia się cały prostokąt a nie tak jakbym chciał połowa.

Można temu jakoś zaradzić? Jeśli nie to z kolorowaniem przeniosę siędo Photoshopa ale w Corelu można zdefiniować dany kolor ze skanu wycinanki i jest prościej.
Awatar użytkownika
karol przezdziecki
Posty: 29
Rejestracja: ndz lip 27 2003, 19:32
Lokalizacja: Torontowo Kanada

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: karol przezdziecki »

nm :(
Ostatnio zmieniony czw maja 27 2004, 0:32 przez karol przezdziecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kopajt
Posty: 548
Rejestracja: wt mar 30 2004, 20:21
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kopajt »

barman44 pisze:Rysujemy prostokąt i dzielimy go prostą na pół. Przy próbie wypełnienia, wypełnia się cały prostokąt a nie tak jakbym chciał połowa
Bo prosta nie dzieli na pol, tylko jest obiektem ktory "lezy" na tym prostokacie - jesli chcesz pokolorowac tylko pol prostokatu, to musisz zbudowac ten prostokat z dwoch mniejszych prostokatow.
mozesz tez wykorzystac narzedzie "polacz" lub "scal" - za bardzo nie pamietam, ktore z nich ci sie bardziej przyda
Najlepsze modele dopiero przed nami :)
w produkcji: Endurance (Interstellar)
KMH "Sokół" Radom
Awatar użytkownika
Kemot
Posty: 505
Rejestracja: pn mar 17 2003, 11:37
Lokalizacja: Kielce
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kemot »

Ja to robie inaczej.
Rysuje prostokąt i przekształcam go w krzywe (chyba ctrl+q) Następnie wybieram narzędzie do edycji węzłów i usuwam 1 wierzchołek (tworzy sie wtedy trójkąt). Wystarczy zrobić kopię i odbić lustrzanie w pionie i poziomie
pzdr
Kemot
ODPOWIEDZ