Oświetlenie LED

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest

ODPOWIEDZ
emer007
Posty: 2
Rejestracja: czw gru 01 2022, 23:19

Oświetlenie LED

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: emer007 »

Czołem!

Zrobiłem ostatnio kartonowy model kościoła i chciałbym wokół niego założyć lampy ledowe. Znalazłem takie https://www.ebay.com/itm/253388132701 Chciałbym podłączyć te lampy do dwóch bateryjek, które będą we wnętrzu, lub pod modelem. I w związku z tym, poszukuję porady. Przejrzałem youtuba, różne fora i komentarze, ale jak nic nie wiedziałem, tak dalej nie wiem. Jestem bardziej niż początkujący w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość... Czy moglibyście mi doradzić, jak to wszystko podłączyć? Co z czym, jak i do czego? Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
Brylant
Posty: 59
Rejestracja: pn lis 03 2014, 22:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
x 1
Kontakt:

Re: Oświetlenie LED

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brylant »

A to teraz temat na czasie .... jak bedziesz ubierał choinkę to zobacz jak podłączone są lampki choinkowe :D zasada podłączenia jest taka sama
emer007
Posty: 2
Rejestracja: czw gru 01 2022, 23:19

Re: Oświetlenie LED

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: emer007 »

Nie potrzeba do tego żadnych mostków, rezystorów, itd?
Awatar użytkownika
kl43
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 19 2020, 20:44
x 8

Re: Oświetlenie LED

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kl43 »

emer007 pisze: wt gru 13 2022, 19:50 Nie potrzeba do tego żadnych mostków, rezystorów, itd?
Witam
Łączysz anody z anodami(kolor czerwony) i katody z katodami(kolor czarny), zasilanie 3V nie potrzebuje dołączonych rezystorów.
Plus z baterii podajesz na anody a minus na katody, przy zmiennym napięciu polaryzacja nie ma znaczenia.
Nie daj się popieścić przez baterię i powodzenia
pozdrawiam Krzysztof
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3195