*[RelacjaSamolot] Piper L-4H "Cub" KK 11.

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

*[RelacjaSamolot] Piper L-4H "Cub" KK 11.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Cześć,
ze względu na spore zasoby czasu, postanowiłem wrócić do modelarstwa. Na pierwszy model po przerwie wybrałem samolot w skali 1:33 wydawnictwa Kartonowa Kolekcja, model jest dość wymagający ze względu na spore oszklenie, jak później zobaczycie nie poradziłem sobie z tym dobrze. Jeśli chodzi o spasowanie to wszystko pasuje doskonale. Wznios niestety troszkę za mały, ale nie będę już tego teraz poprawiał. Wszystko wskazuje na to że będzie to mój 2 ukończony model w mojej karierze.

W między czasie postaram się skończyć Land Rovera, przynajmniej na komputerze, aby ktoś mógł go skleić testowo.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Model prawie już skończony, zostały lotki, przód, silnik oraz koła.

Mam jeszcze jedną prośbę możecie mi polecić mi dobry materiał na szyby? (chodzi o to żeby był cienki i łatwo się zginał) dotychczas używałem foli do bindowania o grubości około 0,2mm
Ostatnio zmieniony pn gru 09 2013, 23:10 przez Zuru, łącznie zmieniany 1 raz.
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Awatar użytkownika
Heinrich Kosmala
Posty: 2112
Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
Lokalizacja: Landau/Niemcy
x 134

Re: [Relacja] Piper L-4H "Cub" KK 11.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Heinrich Kosmala »

Zuru pisze:...możecie mi polecić mi dobry materiał na szyby? (chodzi o to żeby był cienki i łatwo się zginał) dotychczas używałem folii do bindowania o grubości około 0,2mm
Ja używam overhead folii, grubość 0,1 mm. Elastyczna a jednocześnie wystarczająco sztywna, klei się bez problemów za pomocą Uhu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Henryk

moje modele
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Dzięki, w najbliższym czasie ją zakupie.

Samolot dostał już nogi:
Obrazek
Obrazek

Koło wypadało by pomalować farbami jeszcze.
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Nos i początek silnika:
Obrazek
Obrazek

lotki:
Obrazek

kółko ogonowe:
Obrazek

Zostały cylindry i śmigło.
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Śmigło:
Obrazek
Obrazek

niestety wyszło troszkę za płaskie ale nie będę tego już poprawiał.
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Awatar użytkownika
damonn
Posty: 22
Rejestracja: czw paź 09 2003, 23:36
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: damonn »

Bardzo fajny samolocik, mam sentyment do takich "lekkich" - dosłownie i w przenośni - konstrukcji. Napisz, ile czasu zajęło Ci sklejenie tego Pipera?
damonn
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Wiesz ciężko określić ale myślę że mniej-więcej koło 2 tygodni po 3,4 godziny dziennie, dokładniej nie jestem wstanie tego określić. :)
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Awatar użytkownika
Camilllo
Posty: 482
Rejestracja: sob gru 19 2009, 22:07
Lokalizacja: Włocławek
x 21

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Camilllo »

Ładna maszyna, także lubię takie lekkie konstrukcje. Ale trochę się doczepię :), szczerze to widać pośpiech po niektórych elementach. Koła jakieś takie kanciaste, niedopieszczone :) . Za mało powietrza może :)? Wiem, że możesz to zrobić lepiej, tylko mniej pośpiechu.
Obrazek
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Camilllo, oczywiście masz racje, jak pisałem na innym forum zakupiłem potrzebne narzędzia aby koło wyglądało zdecydowanie lepiej, ale nie będę tego już poprawiał w tym modelu, bo mogę coś popsuć,poprawie się przy następnym modelu czyli najnowszą kartonową kolekcją z samolotem Tiger Moth, ale najpierw tatrę skończę. :)
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
Zuru
Posty: 37
Rejestracja: sob cze 27 2009, 10:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Zuru »

Koniec, silnik zmontowany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na ostatnim zdjęciu wygląda to troszkę krzywe wszystko, ale tak ustawiłem aparat, a nie będę teraz robił nowego zdjęcia.
Galerie końcową postaram się umieścić jeszcze w tym tygodniu:) Pozdrawiam.
Produkcja: Land Rover series II 109", Tatra 815 6x6 NTH
Na półce: GLS-30, Piper L-4H
Next: -------
ODPOWIEDZ