Poszukuję zdjęcia Cysterna 401R

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
Maverick33
Posty: 420
Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
Lokalizacja: Opole
x 4

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maverick33 »

Faktycznie cieżko o zdjęcia tego typu cysterny.
Ja jak kleiłem ta cyternę to znalazłem 2 (dwa ) zdjęcia i to fabryczne
Byc może gdzieś jeszce jeżdżą te wagony ale już zmodernizowane- bez budki i zewnętrznych rur grzewczych.
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Awatar użytkownika
maniek72
Posty: 81
Rejestracja: ndz lut 15 2009, 12:04
Lokalizacja: Solec Kujawski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: maniek72 »

Dzięki za pomoc i wiedze na temat.
Awatar użytkownika
Hurragan76
Posty: 188
Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Hurragan76 »

Zaes-ów mozna kilka znaleźć ...ale to też nie to
http://sp7.fotolog.com/photo/39/12/106/ ... 4731_f.jpg
http://www.qbaka.cba.pl/details.php?image_id=205
a tu kilka zdjęć "popsutych" http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... a-material

Uboottd - dzięki za wykład. Teraz będę wiedział co to jest typ i seria oraz że nie ma czegoś takiego jak "model".
J jeszcze mam pytanie do pokazanego tu rysunku w książce - jest źle podpisany?
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Masz na myśli brak budki hamulcowej? Trudno powiedzieć, w pewnym momencie rezygnowano z nich, zostawał tylko pomost z hamulcem, a tą zmianę niekoniecznie musiano ująć w zmianie typu, no i pytanie czy autor rysunku go robił "z natury" czy na podstawie dokumentacji - ale generalnie rysunek przedstawia tą cysterne o którą chodzi.
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Aaa.... teraz ja się dałem w bagno wprowadzić - tłumaczę się tym że nie widziałem opisu jak pisałem odpowiedź ;)

Założyłem, że rysunek jest podpisany 401R, a nie 418R jak jest w rzeczywistości. Można założyć, że autor opisał go prawidłowo - wygląd rysunku zgadza się z innymi źródłami - po postu przy tym poziomie szczegółowości faktycznie czasem ciężko odróżnić podobne typy wagonów. 418R służy do przewozy siarki w stanie ciekłym, więc również w temperaturzej wyższej od otoczenia - stąd również izolowany zbiornik. W dodatku w zależności od partii produkcyjne obie te cysterny mogą mieć to samo podwozie. Widoczną różnicą będzie czy króciec do węża jest nad (418R) czy pod ostoją (401R)
ODPOWIEDZ