Co się może zepsuć w aerografie?

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
tomo11
Posty: 578
Rejestracja: pt sty 07 2005, 16:23
Lokalizacja: CHORZÓW
x 40

Co się może zepsuć w aerografie?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomo11 »

Witam mam mały problem z moim aerografem, mianowicie dziś malując model zauważyłem że guzik który naciskamy i przesuwamy by aerograf psikał to zaczął się zacinać (tak ja by się kleił był źle wcześniej wyczyszczony) więc oczywiście dobrze go wypłukałem rozpuszczalnikiem jednak to nie pomogło, więc było go trzeba rozkręcić i wyczyścić każdy element osobno wymoczyć w rozpuszczalniku ale i to niestety nie pomogło mało tego aerograf teraz wcale nie psika, złożyć złożyłem tak jak był ( tak mi się przynajmniej wydaję :oops: )
Tu do was pytanie co mogło się zepsuć dodam że aerograf posiadam mniej więcej taki modelu dokładnie nie znam ale wizualnie jest bardzo podobny.
http://allegro.pl/aerograf-ew-550a-0-3m ... 50852.html
Skończone- SU45, Jelcz Vecto, ET22, Neoplan CITYLINER N 1216 HD, Lokomotywa SP45, Ghostbusters ECTO-1A
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Znam ten problem, i kłopoty tkwią w zaworku powietrza, do którego wchodzi trzpień przycisku. Tam znajduje się uszczelka, zapobiegająca przedostawaniu się powietrza przez ten trzpień. Nie chcę być złym prorokiem, ale przez te dokładne umycie w rozpuszczalniku, prawdopodobnie całkowicie zniszczyłeś uszczelkę. Niestety, ta uszczelka gwarantuje gładkie przemieszczanie się całego przycisku i jeśli jest zabrudzona, przycisk chodzi źle. Jeśli dodamy do tego, że jest zniszczona rozpuszczalnikiem, przycisk nie będzie działał.
Gdy mi się przytrafiają takie problemy, czyszczę uszczelkę mało agresywnym rozpuszczalnikiem, np benzyną lakową i to tylko i wyłącznie delikatnie przecierając ją prawie suchym pędzlem, tylko symbolicznie zamoczonym w benzynie. Potem uszczelkę smaruję olejem silikonowym, dzięki czemu jest ona zakonserwowana, no i mam też zapewniony gładki przesuw trzpienia z przyciskiem.
Awatar użytkownika
tomo11
Posty: 578
Rejestracja: pt sty 07 2005, 16:23
Lokalizacja: CHORZÓW
x 40

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomo11 »

Czy da się to jeszcze naprawić czy raczej nowy aerograf?
Skończone- SU45, Jelcz Vecto, ET22, Neoplan CITYLINER N 1216 HD, Lokomotywa SP45, Ghostbusters ECTO-1A
Awatar użytkownika
lehcyfer
Posty: 485
Rejestracja: pt lis 11 2005, 18:19
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lehcyfer »

Możesz sprawdzić czy da się zastąpić uszczelkę np. taką z rozebranej zapalniczki.
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
Awatar użytkownika
tomo11
Posty: 578
Rejestracja: pt sty 07 2005, 16:23
Lokalizacja: CHORZÓW
x 40

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomo11 »

A ma ktoś może schemat o którą dokładnie chodzi uszczekę?
Skończone- SU45, Jelcz Vecto, ET22, Neoplan CITYLINER N 1216 HD, Lokomotywa SP45, Ghostbusters ECTO-1A
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Dokładnie chodzi o uszczelkę 19:

Obrazek

Jeśli odkręcisz zaworek i zajrzysz do szyjki aerografu, w którą zaworek jest wkręcany, zobaczysz tam uszczelkę.
Awatar użytkownika
tomo11
Posty: 578
Rejestracja: pt sty 07 2005, 16:23
Lokalizacja: CHORZÓW
x 40

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomo11 »

Przesmarowałem ją olejem i chodzi teraz dobrze z tym że czasami blokuje się mi w zaworze ten trzpień nr.23 Muszę go wycisnąć od spodu i działa normalnie ale po jakimś czasie znowu zostaję i znów muszę zrobić to samo.
A do czego jest ta śruba od spodu co ona daje ja ją się poluzuje lub odkręci. Chodzi mi o to gdzie na schemacie jest zamazany w połowie numerek.
Skończone- SU45, Jelcz Vecto, ET22, Neoplan CITYLINER N 1216 HD, Lokomotywa SP45, Ghostbusters ECTO-1A
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

śruba jest tylko po to by mocowanie iglicy sie nie obracało
to prowadzenie inaczej byś miał problem z dokręceniem iglicy
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
krowaklara
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 26 2011, 21:54

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: krowaklara »

też tak miałem w moim 20-paro letnim "juniorze 0.3", pomógłcleanser do potencjometrów. teraz jest git. uważaj na igłę!
Awatar użytkownika
amz20
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 19 2009, 21:21
Lokalizacja: Włocławek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: amz20 »

A tak z innej beczki czy polecacie ten typ aerografu jak w linku na allegro ?
Zanim pierdoło przykleisz siedem razy przymierz .
ODPOWIEDZ