Witam
Za nami kolejna Góraszka, to już 13 z kolei. Ja byłem tylko pierwszego dnia. Bardzo udana impreza, mimo tradycyjnych braków kilku zapowiedzianych sprzętów, uważam ją za jedną z ciekawszych w historii.
Największymi gwiazdami były Spitfire MkVb w malowaniu J. Zumbacha i C-47 z BBMF, Catalina z gości zagranicznych i Stearman oraz Tiger Moth z Polski. (Stearman chyba z Polski. Nie mogłem niz znaleźć nt tego samolotu ale wieża z pilotem gadała po polski :-) )
Poza tym Orliki, pare śmigłowców (ale maaaało), kilka samolotów General Aviation oraz pokaz pasażerów (Jetstream i ATR-42 w pokazie dynamicznym, przelot Benka 737 nad Góraszką na ok 1500m (wracał z pasażerami)) i pokazy skoczków. Niesamowite pokazy dali jak zwykle Jerzy Makula, Jurgis Kairys i Robert Kowalik. Ciekawostką jest że pasażerem TMotha był Jerzy Główczeski, gość specjalny, pilot 308Sqdr który w 65 lat temu szkolił się na takiej maszynie w Anglii.
Spit śmigał dziarsko, Catalina dostojnie latała w te i z powrotem, generalnie bardzo fajnie :-) Ale najlepszy pokaz to chyba Bo-105 RedBulla - takie tam stardardowe akrobacje śmigłowcowe... pętle, beczki itp :-)))
Z braków - żeby nie było za fajnie
Bronco, Biesy (był tylko jeden na statycznej), Navion, prywatna Iskra - oki przeżyje.
Ale dla mnie największą ŻENADĄ była postawa naszego kochanego Lotnictwa Wojskowego, Marynarki i Lotnictwa Wojsk Lądowych. Kto pomyślał, że w 90 rocznocę Lotnicwa w Polsce zabraknie właśnie ICH?? Nie organizują swoich pokazów, a tu mieli możliwość pokazania się prawie za darmo. Nie było zapowiadanej Anakondy, Seasprite, tak naprawde był tylko Mi-14 (nie wiem czy latał, chyba że w ostatniej pół godzinie - musiałem wyjść przed koncem) do tego stał pod lasem, SW-4 na statyce. Gdzie Mi-24? Sokoły? Mi-2 Mi-8 ? ŻENADA jak wspomniałem... LW ograniczyło się pierwszego dnia do jednorazowego przelotu pary F-16.... Drugiego miałybyć Migi-29, ciekawe czy tylko przeleciały sobie...
Koniec marudzenia, bo pomimo tego było naprawde fajnie. Poniżej zdjęcia - kolejność troche przypadkowa :-)
An-2
ATR-42-300
Boeing 737-45D
TS-8 Bies
Bo-105S
Bo-105
PBY-5A Catalina
R-11 Cimbora
Cirrus SR22
CSS-13
Piper J-3 Cub
Diamond DA-42 Twin Star
Douglas C-47 Dakota
Robert Kowalik i Extra-300L
F-16C 52+
Jerzy Makula i MDM-1 Fox Solo
PZL-101A Gawron
Jak-18
Jak-52TD
BAe Jetstream 32
Jurgis Kairys i Su-26
Let L-410 UVP-E 15 Turbolet
Me-109G6
Mi-14PŁ
PZL-130TC-1 Orlik
Spitfire Mk Vb
Boeing N2S-3 Stearman
PZL SW-4
DH-82 Tiger Moth
PZL-104 Wilga 80
Góraszka 2008
Moderatorzy: Tomasz D., kartonwork
Ściśle tajna wyszukiwarka internetowa pokazuje kilka stron ze statkiem powietrznym o tej tajemniczej nazwie A oto jedna z nich:
http://www.planespotters.net/Aviation_P ... ?id=043823
http://www.planespotters.net/Aviation_P ... ?id=043823
Obraz jest wart tysiąca słów. Model wart jest miliona.
Masta Laszlo nikogo nie zje
Takie oznaczenie występuje w nomeklaturze Boeinga. Nie jestem w stanie teraz powiedzieć na pewno, czy egzemplarz na zdjęciu to 45D czy nie, ale najprawdopodobniej tak. Napewno to 400. Oznaczenia typu 300/400/500, to są oznaczenie bardzo ogólne i używa sie ich raczej tylko po to by napisać na kadłubie jaki to samolot (ogolnie okreslaja wersje). A takie mixy literowo-cyfrowe określają nam po pierwsze wersję, po drgie konfigurację i opcję wyposażenia płatowca (nie mówię tu o aranżacji wnetrza, bo to zależy już od przewoźnika użytkującego maszynę). Na przykład przewoźnik, którego samoloty aktualnie obsługuję uzywa dwóch maszyn typu B-737-300, jeden to 3Q8, a drugi to 33A. Różnią się tym że jeden ma światła logo, a drugi nie i jden ma wskaźniki ilości paliwa analogowe, a drugi cyfrowe, rózne instalacje gaszenia pożarów w bagażnikach itp pierdółki.
Wracając do tematu zdjęć, dobrze że wstawiłeś, dzięki. Miło pooglądać będąc daleko od domu.
Takie oznaczenie występuje w nomeklaturze Boeinga. Nie jestem w stanie teraz powiedzieć na pewno, czy egzemplarz na zdjęciu to 45D czy nie, ale najprawdopodobniej tak. Napewno to 400. Oznaczenia typu 300/400/500, to są oznaczenie bardzo ogólne i używa sie ich raczej tylko po to by napisać na kadłubie jaki to samolot (ogolnie okreslaja wersje). A takie mixy literowo-cyfrowe określają nam po pierwsze wersję, po drgie konfigurację i opcję wyposażenia płatowca (nie mówię tu o aranżacji wnetrza, bo to zależy już od przewoźnika użytkującego maszynę). Na przykład przewoźnik, którego samoloty aktualnie obsługuję uzywa dwóch maszyn typu B-737-300, jeden to 3Q8, a drugi to 33A. Różnią się tym że jeden ma światła logo, a drugi nie i jden ma wskaźniki ilości paliwa analogowe, a drugi cyfrowe, rózne instalacje gaszenia pożarów w bagażnikach itp pierdółki.
Wracając do tematu zdjęć, dobrze że wstawiłeś, dzięki. Miło pooglądać będąc daleko od domu.
Ostatnio zmieniony pn cze 09 2008, 17:42 przez laszlik, łącznie zmieniany 1 raz.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD