[WKO] Sack As-6 (skończony)

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest

Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

[WKO] Sack As-6 (skończony)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Witam

A więc przystępuję do konkursu OldMana z modelem Sacka As-6.

Na początek podam link do prezentacji modelu:

http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=10472

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz wrz 30 2007, 17:27 przez PiterATS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Myślę, że czas pokazać już pierwsze efekty prac.

Na początek zająłem się płatem. Przed sklejeniem obu połówek odciąłem lotki (a właściwie jakieś kikuty, które je przypominają :) ), ponieważ wykonam je w pozycji wychylonej. Musiałem również wywiercić, w dolnej połówce otwór pod płozę ogonową. Po sklejeniu obu połówek i zużyciu sporej ilości szpachli na powstałych szczelinach, uzyskałem taki efekt:

ObrazekObrazek

Ponadto okazało się, że linie podziału na obu połówkach skrzydeł w kilku miejscach nie schodzą się. Odchyłki nie są jednak tak duże i myślę, że przy malowaniu śladów eksploatacji da się to zretuszować.
Rozpocząłem również montaż kabiny, która jest w całości wykonana z żywicy. Oto jej zaczątek:

ObrazekObrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

A co to za kolorek ?
Nie wiem jak konkretnie w tym samolocie, ale Niemcy wnętrze malowali RLM 66 Schwarzgrau.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

To kolor szaro-zielony RLM 02, który był wykorzystywany również przy malowaniu kabin samolotów w pierwszej połowie wojny. RLM 66 został wprowadzony znacznie później i nie był używany na początku.
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

A to OK. Tylko ten RLM 02 taki jakiś bardzo zielony wyszedł na zdjęciach.
A wiesz może do którego roku RLM 02 był stosowany do malowania kabin ?
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

OldMan pisze:A to OK. Tylko ten RLM 02 taki jakiś bardzo zielony wyszedł na zdjęciach.
A wiesz może do którego roku RLM 02 był stosowany do malowania kabin ?
RLM 02 był tak na dobrą sprawę wykorzystywany do końca wojny, naprzemiennie z RLM 66. Z reguły przyjmuje się, że RLM 02 przestał być stosowany w 1943r, ale można go było spotkać w późnym okresie wojny, na samolotach wyprodukowanych już jakiś czas temu. Takim przykładem jest właśnie Sack, którego budowany przeze mnie model przedstawia samolot z 1944r. Poza tym występowanie obydwu kolorów było związane też z tym, jaką farbę akurat miano na składzie, co oczywiście jest zrozumiałe.
Jeśli chodzi o kolor w kabinie modelu, to położyłem na razie pierwszą warstwę. Potem wszystko przybrudzę ciemniejszymi kolorami i całość ładnie ściemnieje. Poza tym otwór kabiny jest bardzo mały i po wklejeniu jej do kadłuba nic w środku nie widać. Zdecydowałem się więc dać nieco więcej zielonego i ty samym rozjaśnić wnętrze, żeby coś w środku było widoczne.
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Detale kabiny, pomalowane, zabrudzone, zaśniedziałe i ogólnie strasznie zużyte (w końcu nie ma się czemu dziwić, skoro w prawdziwym samolocie pochodziły z rozbitego Messerschmitta Bf-109 B ;-) ):

ObrazekObrazek

Ster kierunku:

ObrazekObrazek

… i całość, wyglądająca na razie dość dziwnie, przynajmniej nie jak samolot :) :

Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Witam ponownie

Dzisiaj przedstawię moje zmagania z kadłubem samolotu. Podczas jego sklejania ujawniły się trzy niemiłe niespodzianki, ale po kolei.

Na początek wykonałem żywiczny silnik, a właściwie jego przednią część. Szkoda, że producent nie zdecydował się wykonać pełnej makiety Argusa i nie dał nam możliwości jej eksponowania pod otwartymi pokrywami.

ObrazekObrazek

Dalej zabrałem się za montaż obu połówek kadłuba. I tu trafiamy na pierwszy zgrzyt. Producent po prostu zapomniał zrobić otworów dwóch bocznych wlotów powietrza!!
Brakujące wloty zaznaczyłem strzałką i kółkiem:

Obrazek

Chcąc, nie chcąc musiałem je sam wywiercić. Trochę kosztowało mnie to nerwów, aby zachować wzajemną symetrię, ale udało się :) . Potem wystarczyło pocienić plastik w okolicy wlotów, skleić obie połówki kadłuba, zaszpachlować niewielkie na szczęście szczeliny i odtworzyć zatarte przy szlifowaniu linie podziału blach. Oto efekty:

ObrazekObrazek

Kolejnym krokiem było wstawienie silnika. Szkoda tylko, że niewiele go widać:

Obrazek

Następnie skleiłem ściany kabiny z podłogą:

Obrazek

…i kolejny wnerw. Dolne partie burt kabiny są za szerokie w stosunku do kadłuba. Pocieniłem więc do granic możliwości burty i na szczęście wszystko już w miarę pasowało. Wystarczyło już tylko dokleić tablicę przyrządów:

ObrazekObrazek

No i trzeci, ostatni zgrzyt, czyli pasowanie kadłuba do skrzydeł. O ile góra spasowała się bezproblemowo, o tyle na spodzie powstała ogromna wyrwa, którą musiałem przykryć sporą ilością szpachlówki:

Obrazek

Będę miał więc co szlifować :) . A tak na razie prezentuje się całość:

ObrazekObrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kopajt
Posty: 548
Rejestracja: wt mar 30 2004, 20:21
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kopajt »

Widzę że na razie nie ma tragedii :)
Najlepsze modele dopiero przed nami :)
w produkcji: Endurance (Interstellar)
KMH "Sokół" Radom
TKS-AP
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 08 2007, 23:14
Lokalizacja: Lambinowice obecnie chwilowo Rotterdam

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: TKS-AP »

Jak sie szanowny kolega wzial za short run z Special Hobby to niech sie odstressuje i przyzwyczaja , to tak juz zostanie - pilniki beda czesto uzywanymi narzedziami. Pare takich drobiazgow udalo mi sie zrobic, poteznie pilujac, ale warto bylo... :papa: Pozdrowienia...
Jezeli uwazasz ze cos jest niemozliwe do zrobienia, to staraj sie nie przeszkadzac temu ktory to wlasnie robi...
ODPOWIEDZ