F14 TOMCAT MM moja pierwsza relacja z budowy

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciechan
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 05 2004, 13:44
Lokalizacja: Szczecin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ciechan »

Z łączeniem nic nie szkodzi - będzie zakryte przez górną cześć poszycia.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Po sklejeniu wlotu, też przez pewien czas szukałem po wycinance części która to przykryje. Rozczarowany nie znalazłem. Przykleiłem wloty do szkieletu. Zmieniam trochę kolejność montażu, nie bardzo ufam temu, że części poszycia będą pasować. Dlatego nie przykleiłem jeszcze do szkieletu przedniej części kadłuba. Poza tym jest ona długa. Utrudniała by operowanie modelem, przy przyklejaniu dalszych elementów poszycia.
Klapy regulujące przepływ powietrza (cz.22) mają za szerokie wypustki, nie wchodzą w otwory wręgi H. Trzeba podciąć te wypustki 0,5mm na stronę.
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 09 2010, 21:21 przez DonRycho, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Łączenia wlotów powietrza jednak są przykryte. Źle odczytałem rys.7. Wydawało mi się, że część 9 jest przyklejana od wręgi H w kierunku ogona samolotu. Po wycięciu i ukształtowaniu tej części i przymiarkach do kadłuba okazało się że część musi być przyklejona odwrotnie zakrywając długimi pasami łączenia wlotów. Opisy klejenia modelu są jednak zdecydowanie za skąpe.
Awatar użytkownika
BERP
Posty: 107
Rejestracja: śr cze 22 2005, 9:55

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BERP »

Cześć

Na wstępie chciałem Ci podziękować za udostepnienie poprawionych elementów :-) Relację śledzę mega pilnie ponieważ ma to być mój nastepny model i prawde mówiąc przez jego malowanie jestem konkretnie nakręcony na jego budowę. Twoja relacja jest świetna i będzie na maxa pomocna, tak trzymać myślę, że zrobisz z tego zajebisty modelik.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

DonRycho, mam prośbę - czy możesz pstryknąć zdjęcie wlotu powietrza z przodu?
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Na życzenie : zdjęcie wlotu z przodu
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 09 2010, 21:23 przez DonRycho, łącznie zmieniany 1 raz.
irQ
Posty: 119
Rejestracja: czw gru 09 2004, 5:37
Lokalizacja: EPBC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: irQ »

"triplan" jest niezły ;)
--
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

Dzięki bardzo:) Extra wygląda prześwit między pierwszą i ostatnią wręgą. zamierzasz jednak robić coś z silnikiem?
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Ukształtowałem cz.9. Dobrze jest przed rozpoczęciem kształtowania odrysować boczne łuki na tekturze(czerwone strzałki). W wycinance ich nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Zrobiłem kilka fotek z kształtowania przedniej części skrzydła cz.23. Teoretycznie są dwa rysunki pokazujące jak to zrobić ale nie pokazują jednej krawędzi gięcia. musiałem "nacinać" i giąć przyklejoną już część.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ