"Blaszki" niefototrawione
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
-
- Posty: 483
- Rejestracja: sob lut 11 2006, 16:30
- x 58
Blaszki niefototrawione
[quote]..ogon sprawia wrażenie, jakby konstrukcja została przygięta do dołu...[quote]
Bo jest przygięta, bo powinna być przygięta . A to, że na zdjęciach kadłuba „pod skosem” wygląda na „mocniej przygięty”, to niestety efekt „zaginania przestrzeni” w aparacie.
Niedługo kadłub stanie na podnośnikach, to myślę, że przygięcie będzie widać bardziej realistycznie Na razie same podnośniki:
- na etapie budowy
- i już gotowe po pomalowaniu
Podnośniki zrobione są tak, by końcami wchodziły od góry w kadłub modelu (ta część „srebrna”), a od dołu w podstawkę (część czarna). W środku osi podłużnej na całej długości każdego podnośnika jest stalowy rdzeń (igła do strzykawki), co w przyszłości zabezpieczy model przed oderwaniem od podstawki podczas różnych transportowych wstrząsów.
Bo jest przygięta, bo powinna być przygięta . A to, że na zdjęciach kadłuba „pod skosem” wygląda na „mocniej przygięty”, to niestety efekt „zaginania przestrzeni” w aparacie.
Niedługo kadłub stanie na podnośnikach, to myślę, że przygięcie będzie widać bardziej realistycznie Na razie same podnośniki:
- na etapie budowy
- i już gotowe po pomalowaniu
Podnośniki zrobione są tak, by końcami wchodziły od góry w kadłub modelu (ta część „srebrna”), a od dołu w podstawkę (część czarna). W środku osi podłużnej na całej długości każdego podnośnika jest stalowy rdzeń (igła do strzykawki), co w przyszłości zabezpieczy model przed oderwaniem od podstawki podczas różnych transportowych wstrząsów.
Gdy stajesz przed problemem, szukaj rozwiązania, a nie obejścia.
Zdjęcie nie jest dobrym "wskaźnikiem", ponieważ obiektyw może mieć wadę zwana dystorsją, czyli tak jak Andrzej napisał, zakrzywia przestrzeń. Ja tam na podanym przez Ciebie Filipie zdjęciu zmiany kąta linii ogona nie dostrzegam. Lepsze będą wiarygodne plany. Ja akurat wpadłem na takie coś (nie wiem jak z wiarygodnością ):Filip Jereczek pisze:Na tej fotce dobrze widać wygięcie belki ogonowej.
http://www.airliners.net/photo/Mil-Mi-6/0932680/L/
10 s. w google
Tutaj belka opada pod kątem ku tyłowi, ale w linii prostej i nie posiada krzywizny...
Taka krzywiznę faktycznie widać natomiast na zdjęciu modelu. Może na zdjęciu modelu to efekt dystorsji, albo na skutek ciężaru konstrukcji ogon tuż za kadłubem bardzo minimalnie wygiął się w dół, bo można dostrzec tam drobne załamanie linii prostej... Zapewne podparcie ogona załatwi sprawę.
Jakość i ilość detali jak zawsze powala. Szkoda, że na kolejne odsłony "blaszek" trzeba czekać tak długo... No ale jeśli poziom wykonawczy jest tak niebotycznie wysoki, trudno spodziewać się szybkich postępów prac. Czekam niecierpliwie na efekt końcowy.
PS. Śledząc ten artykuł widać, że ogon jest (był?) idealnie prosty.
Cierpliwość łyżką dół wykopie.
"It's not a race, it's a journey..." RUSH, Out of the cradle
"It's not a race, it's a journey..." RUSH, Out of the cradle
-
- Posty: 483
- Rejestracja: sob lut 11 2006, 16:30
- x 58
Blaszki niefototrawione
Najlepsze znane mi rysunki modelarskie opracowasł R.N. Łubnin. Wszystko inne włącznie z zaprezentowanym przez Ciebie „planikiem” to raczej luźne dywagacje na temat kształtu Mi-6. Niestety plany Łubnina w konfrontacji ze zdjęciami szczegółów śmigłowca także mają liczne wady i nieścisłości.
Przy tej okazji, mała dygresja - od pierwszego tegorocznego numeru AeroPlana publikujemy cykl artykułów poświęconych właśnie weryfikacji planów modelarskich i dokonywania korekt za pomocą analizy komputerowej autorstwa Witolda Jaworskiego, twórcy strony www.samoloty3d.pl. Drugi odcinek cyklu (ukaże się niebawem w AeroPanie) ma znamienny tytuł – UFAJ TYLKO ZDJĘCIOM!!! Polecam ten cykl każdemu, kto chce samodzielnie analizować i interpretować zdjęcia oraz sprawdzać i korygować plany modelarskie. Oto krótki fragment wstępu do tego artykułu:
Autorzy planów modelarskich są ludźmi, więc zdarza się im popełniać błędy. Dawniej modelarz musiał w dużej mierze zaufać ich rysunkom - na dobre i na złe! Obecnie jednak, gdy jest dostępne odpowiednie oprogramowanie, nie trzeba już tego robić! Najtrudniej jest opracować kontury kreślonej maszyny. Zazwyczaj nie mamy pod ręką oryginalnej dokumentacji technicznej, bo taka się nie zachowała ... W tej sytuacji znikąd nie można odczytać prawdziwych wymiarów kluczowych elementów samolotu. Pozostają w takiej sytuacji tylko zdjęcia. W tej części pokażę, jak obecnie można je wykorzystać do zaawansowanej weryfikacji rzutu z boku.
P.s. W przypadku Mi-6 jest jeden problem – to bardzo wysoki śmigłowiec, więc ciężko go sfotografować tak, by zachować właściwą perspektywę w odniesieniu do jego środka i idealnie równolegle do osi podłużnej. Dlatego na niewielu zdjęciach widać właściwe kąty na konturach sylwetki.
Chyba jednak nie masz do końca racji. Plany modelarskie bowiem bardzo rzadko są perfekcyjnie dokładne.Zdjęcie nie jest dobrym "wskaźnikiem"
Przy tej okazji, mała dygresja - od pierwszego tegorocznego numeru AeroPlana publikujemy cykl artykułów poświęconych właśnie weryfikacji planów modelarskich i dokonywania korekt za pomocą analizy komputerowej autorstwa Witolda Jaworskiego, twórcy strony www.samoloty3d.pl. Drugi odcinek cyklu (ukaże się niebawem w AeroPanie) ma znamienny tytuł – UFAJ TYLKO ZDJĘCIOM!!! Polecam ten cykl każdemu, kto chce samodzielnie analizować i interpretować zdjęcia oraz sprawdzać i korygować plany modelarskie. Oto krótki fragment wstępu do tego artykułu:
Autorzy planów modelarskich są ludźmi, więc zdarza się im popełniać błędy. Dawniej modelarz musiał w dużej mierze zaufać ich rysunkom - na dobre i na złe! Obecnie jednak, gdy jest dostępne odpowiednie oprogramowanie, nie trzeba już tego robić! Najtrudniej jest opracować kontury kreślonej maszyny. Zazwyczaj nie mamy pod ręką oryginalnej dokumentacji technicznej, bo taka się nie zachowała ... W tej sytuacji znikąd nie można odczytać prawdziwych wymiarów kluczowych elementów samolotu. Pozostają w takiej sytuacji tylko zdjęcia. W tej części pokażę, jak obecnie można je wykorzystać do zaawansowanej weryfikacji rzutu z boku.
P.s. W przypadku Mi-6 jest jeden problem – to bardzo wysoki śmigłowiec, więc ciężko go sfotografować tak, by zachować właściwą perspektywę w odniesieniu do jego środka i idealnie równolegle do osi podłużnej. Dlatego na niewielu zdjęciach widać właściwe kąty na konturach sylwetki.
Gdy stajesz przed problemem, szukaj rozwiązania, a nie obejścia.
- Filip Jereczek
- Posty: 70
- Rejestracja: śr paź 22 2008, 19:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Świadomie wybrałem portal na, którym znaleźć można zdjęcia fachowców i nie trafiają tam żadne buble.
Nie chcę wywołać durnej pyskówki, ale ja na tym zdjęciu widzę to wygięcie, może to kwestia wzroku, nie wiem.
Proponuję prosty eksperyment.
Wybrać sobie zdjęcie w rzucie z boku. Wcisnąć print screen. Otworzyć program Paint lub podobny. Wkleić zdjęcie z print screen. Wybrać narzędzie do rysowania li ni prostej. Złapać początek linii na początku belki i rozciągnąć do jej końca, ale nieco powyżej krawędzi. Powoli zniżając linię zobaczysz, że w pobliżu początkowego punktu linia przylega do belki natomiast na przeciwnym krańcu jest jeszcze spora odległość. Wyjdzie mniej więcej coś takiego.
Na tej fotce nie jest to może super wyraźne, ale zrobienie tego samemu świetnie uwidacznia wszystkie krzywe.
Nie chcę wywołać durnej pyskówki, ale ja na tym zdjęciu widzę to wygięcie, może to kwestia wzroku, nie wiem.
Proponuję prosty eksperyment.
Wybrać sobie zdjęcie w rzucie z boku. Wcisnąć print screen. Otworzyć program Paint lub podobny. Wkleić zdjęcie z print screen. Wybrać narzędzie do rysowania li ni prostej. Złapać początek linii na początku belki i rozciągnąć do jej końca, ale nieco powyżej krawędzi. Powoli zniżając linię zobaczysz, że w pobliżu początkowego punktu linia przylega do belki natomiast na przeciwnym krańcu jest jeszcze spora odległość. Wyjdzie mniej więcej coś takiego.
Na tej fotce nie jest to może super wyraźne, ale zrobienie tego samemu świetnie uwidacznia wszystkie krzywe.
Ostatnio zmieniony śr kwie 11 2012, 9:58 przez Filip Jereczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Stowarzyszenie Modelarzy "Szkwał" - zapraszamy wszystkich modelarzy z Kołobrzegu i okolic do przyłączenia się do nas.
http://www.facebook.com/SMK.SZKWAL
http://www.szkwal.kolobrzeg.pl
http://modelmaker.za.pl
Mig-21, Mig- 21 i jeszcze raz MiG-21 (w sumie to z 40 razy:)
http://www.facebook.com/SMK.SZKWAL
http://www.szkwal.kolobrzeg.pl
http://modelmaker.za.pl
Mig-21, Mig- 21 i jeszcze raz MiG-21 (w sumie to z 40 razy:)
Panie Filip, ortografia!
Andrzeju wybacz zaśmiecanie wątku, ale takie "kfiatki" w takim wieku to aż nie przystoi.
Andrzeju wybacz zaśmiecanie wątku, ale takie "kfiatki" w takim wieku to aż nie przystoi.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
post powtórzony, przepraszam
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
- Filip Jereczek
- Posty: 70
- Rejestracja: śr paź 22 2008, 19:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Rzeczywiście nie przystoi, przepraszam, już poprawiłem.
Stowarzyszenie Modelarzy "Szkwał" - zapraszamy wszystkich modelarzy z Kołobrzegu i okolic do przyłączenia się do nas.
http://www.facebook.com/SMK.SZKWAL
http://www.szkwal.kolobrzeg.pl
http://modelmaker.za.pl
Mig-21, Mig- 21 i jeszcze raz MiG-21 (w sumie to z 40 razy:)
http://www.facebook.com/SMK.SZKWAL
http://www.szkwal.kolobrzeg.pl
http://modelmaker.za.pl
Mig-21, Mig- 21 i jeszcze raz MiG-21 (w sumie to z 40 razy:)
-
- Posty: 483
- Rejestracja: sob lut 11 2006, 16:30
- x 58
Blaszki niefototrawione
Taki agregacik do zamontowania w drzwiach komory transportowej. Jeszcze bez okablowania:
Gdy stajesz przed problemem, szukaj rozwiązania, a nie obejścia.
Wywołany do tablicy melduję się.
Przede wszystkim nie rozumiem, dlaczego miałaby zrodzić się tu "durna pyskówka". Można przecież mając inne zdanie czy obserwacje, prowadzić rzeczową dyskusję. Andrzej powołał się na swoje źródło i stwierdza, że takie zakrzywienie ma być. Ty wstawiłeś konkretne zdjęcie, ja wstawiłem "planik", bo na wcześniejszych fotkach modelu tego zakrzywienia nie było. Ale zgodnie z Twoja sugestią zrobiłem eksperyment. Moim zdaniem Ty zrobiłeś te kreskę źle, prowadząc ją zupełnie nierównolegle do górnej krawędzi ogona. Ja zrobiłem to tak:
Jak widać efekt tego co zrobiłem jest inny...
I fotka ogona modelu:
Porównując te zdjęcia uznałem, że być może pod wpływem ciężaru własnego ogon, po wykonaniu "szkieletu" zakrzywił się w dół (w miejscu gdzie wrysowałem strzałkę). I to wszystko. Nie robię z tego dramatu, bo sadzę, że podparcie ogona sprawę załatwi. Jeśli jednak tak ma być, to przecież tym lepiej...
Przede wszystkim nie rozumiem, dlaczego miałaby zrodzić się tu "durna pyskówka". Można przecież mając inne zdanie czy obserwacje, prowadzić rzeczową dyskusję. Andrzej powołał się na swoje źródło i stwierdza, że takie zakrzywienie ma być. Ty wstawiłeś konkretne zdjęcie, ja wstawiłem "planik", bo na wcześniejszych fotkach modelu tego zakrzywienia nie było. Ale zgodnie z Twoja sugestią zrobiłem eksperyment. Moim zdaniem Ty zrobiłeś te kreskę źle, prowadząc ją zupełnie nierównolegle do górnej krawędzi ogona. Ja zrobiłem to tak:
Jak widać efekt tego co zrobiłem jest inny...
I fotka ogona modelu:
Porównując te zdjęcia uznałem, że być może pod wpływem ciężaru własnego ogon, po wykonaniu "szkieletu" zakrzywił się w dół (w miejscu gdzie wrysowałem strzałkę). I to wszystko. Nie robię z tego dramatu, bo sadzę, że podparcie ogona sprawę załatwi. Jeśli jednak tak ma być, to przecież tym lepiej...
Cierpliwość łyżką dół wykopie.
"It's not a race, it's a journey..." RUSH, Out of the cradle
"It's not a race, it's a journey..." RUSH, Out of the cradle
-
- Posty: 483
- Rejestracja: sob lut 11 2006, 16:30
- x 58
Blaszki niefototrawione
No to Panowie Irimi i Filip udowodnili, że potrafią rysować kreski w komputerze. Brawo!
A tymczasem w modelu...
Tu mu wisi...
a tu mu stoi...
a tu... akuku
To chyba Wiagra czyni te cuda
A jak już Wam się znudzi badanie zwisów i wzwodów ogona to dla uspokojenia oglądnijcie sobie coś okrągłego :
A tymczasem w modelu...
Tu mu wisi...
a tu mu stoi...
a tu... akuku
To chyba Wiagra czyni te cuda
A jak już Wam się znudzi badanie zwisów i wzwodów ogona to dla uspokojenia oglądnijcie sobie coś okrągłego :
Gdy stajesz przed problemem, szukaj rozwiązania, a nie obejścia.