Szukam dokladnych fotek sprezarki do pt 47
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
@Maverick: Oryginalnie byly trzycylindrowe H11a3 - czyli te o które pyta klint, później zaczęto montować czterocylindrowe H11a4 - w planach jest nawet rysunek przeróbki dymnicy z trzy na czterocylindrowa. Trzeba by tylko sprawdzić w jakich latach dokonywano tej zmiany żeby zgadzało się to z opisami na parowozie.
Witam,
tak się składa, że byłem dzisiaj w skansenie w Zduńskiej Woli Karsznicach i przypomniałem sobie o tym wątku.
Tamtejsza Pt47-93 ma właśnie sprężarkę trzycylindrową H11a3:
1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8. 9.
10.
czyli po kolei: cylinder parowy sprężarki (foto 1,2,3 i 4), zawór parowy i smarownica na cylindrze (to z korbelką; foto 5), denko smarownicy (foto 6), regulator przepływu pary (foto 7), pierwszy stopień sprężarki z chwytem powietrza (foto 8 i 10), drugi stopień sprężarki (ktoś go próbował odkręcić; foto 9 i 10),
Trochę trudno ją sfotografować przez wiatrownice. Tutaj jak wygląda taka sama sprężarka na innym parowozie.:
Przymiar ze skalą ma 50cm długości
Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Powodzenia z modelem.
tak się składa, że byłem dzisiaj w skansenie w Zduńskiej Woli Karsznicach i przypomniałem sobie o tym wątku.
Tamtejsza Pt47-93 ma właśnie sprężarkę trzycylindrową H11a3:
1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8. 9.
10.
czyli po kolei: cylinder parowy sprężarki (foto 1,2,3 i 4), zawór parowy i smarownica na cylindrze (to z korbelką; foto 5), denko smarownicy (foto 6), regulator przepływu pary (foto 7), pierwszy stopień sprężarki z chwytem powietrza (foto 8 i 10), drugi stopień sprężarki (ktoś go próbował odkręcić; foto 9 i 10),
Trochę trudno ją sfotografować przez wiatrownice. Tutaj jak wygląda taka sama sprężarka na innym parowozie.:
Przymiar ze skalą ma 50cm długości
Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Powodzenia z modelem.