Niszczyciel klasy "N"

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kanion
Posty: 69
Rejestracja: sob gru 13 2008, 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
x 2

Niszczyciel klasy "N"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kanion »

Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich. Mam wielką prośbę do Was . Czy ktoś wie co to jest?
Obrazek
Wie a nie przypuszcza ,że np podwodna wyrzutnia torped protonowych itp. :)
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Takie rzeczy to tylko w Erze, tz. w Star Treku.
Niestety muszę Cię zmartwić - to jedynie wlot (lub wylot) wody zaburtowej do chłodzenia kondensatora pary po jej przejściu przez turbiny. Stawiałbym na wlot bo kształt wygląda na aerody.... tz. hydrodynamiczny sprzyjający wpływowi wody do instalacji.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
Kanion
Posty: 69
Rejestracja: sob gru 13 2008, 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kanion »

Nie zmartwiłeś mnie Sleapwalker.Wręcz przeciwnie :D . Dzięki za fachową odpowiedź. Jeżeli to jest wlot wody to pewnie wylot będzie po drugiej stronie stępki ? Niestety nie posiadam rysunku lewego profilu niszczyciela N :( .
Awatar użytkownika
Kanion
Posty: 69
Rejestracja: sob gru 13 2008, 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kanion »

Po przeanalizowaniu tematu na spokojnie i poszperaniu w materiałach, oraz pomocy Sleepwalkera okazuje sie, że na pewno jest to wpływ wody do układu chłodzenia, a wypływ jest kawałek dalej na wysokości nadbudówki śródokręcia. Tak samo jest po drugiej stronie stępki.
Obrazek Obrazek

Wychodzi na to, że np ORP Piorun posiadał 4 eliptyczne otwory w dennej części kadłuba oraz przy okazji, że nie stał swobodnie na stępce (to drugie wiedziałem wcześniej). Teraz wystarczy przenieść to na model i po temacie ;-)
Pozdrowienia .
Waldek K
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10 2004, 12:17
Lokalizacja: Gliwice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Waldek K »

Sprawdź jeszcze rzut poziomy maszynowni. Nie pamiętam, jak wyglądało rozmieszczenie turbin na tych niszczycielach, ale mogło być tak, że lewoburtowa turbina była przesunięta ku rufie, więc i otwory w dnie dla turbiny lewoburtowej musiałyby być przesunięte ku rufie.
Najlepsza skala to...?
1:100!!!
Awatar użytkownika
Kanion
Posty: 69
Rejestracja: sob gru 13 2008, 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kanion »

Witam.
Nie udało mi się znaleźć odpowiedniego rzutu na maszynownię,ale stawiam na to,że turbiny ustawione są symetrycznie.

-na przekrojach, które zamieściłem powyżej nic nie wskazuje na niesymetryczność - uważam ,że na 1 rysunku pokazano właśnie lewą turbinę wraz z przepływem. Po nałożeniu przekroju na rysunek ogólny prawej burty wyloty przyzwoicie się pokrywają ( punktem odniesienia są nadbudówki).

-a jeżeli na rysunku nr 1 jest jednak turbina prawa to w przypadku niesymetryczności widać by było też lewą.
-na rysunku nr 2 widać ,że prawa turbina nie wchodzi żadną z części w światło lewej. Nie widzę więc powodu dla którego miały by być niesymetryczne.

-no i jeszcze jedno niesymetryczność turbin prawdopodobnie wpłynęła by na to, że wały wychodziły by z kadłuba pod różnymi kątami (jak ma to miejsce na niektórych niszczycielach amerykańskich).

No pewnie niektórych przynudziło ale staram się doprowadzić temat do końca ;-) .

pozdrawiam.
ODPOWIEDZ