Oj kolego widzę sporo bugów!!! Tylko nie mów proszę jak już kolega Awot zapytał że próbowałeś rozwijać cały model! W ten sposób to napewno nie wyjdzie. Nie wiem tylko jak tam Pepakura potrafi dekodować format 3ds, bo różne programy radzą sobie różnie. Sam próbowałem z ciekawości rozwijać modele z maxa na Amapi i wychodziło także koszmarnie, popróbuj z rozłożeniem modelu na poszczególne elementy i dopiero wtedy rozwijaj. To także zależy z jakiego typu elementów został wykonany dany obiekt czy z czworoboków lub trójkątów itp. Niestety w Maxie nie ma pluginu dobrze rozwijającego boxy na rysunki 2d dla modelarzy. Ćwicz tylko to Cie uratuje. Pozdrawiam
Dziękuje panowie, sprawdzę to na poszczególnych częściach modelu. Ten model był wykorzystany w symulatorze kolejowym wiec jest na pewno przesadzony jeżeli chodzi ilości elementów i punktów dla lubiących polską infrastrukture kolejowa to zapraszam do Maszyny www.eu07.pl
Ze tak sie wtrace do dyskusji: tak to jest normalne - a dzieje sie w momencie jak obiekt nie ma polaczonych scianek i zostaje wtedy zabawa w laczenie wierzcholkow by sie scalily scianki by nie bylo w dziwnych miejscach rozcietych scianek - swego czasu sporo sie tym bawilem, praktycznie 99,9% obiektow 3d ktore mozna w sieci znalezc wymagaja powaznych poprawek, poczawszy od uproszczen ksztaltow skonczywszy wlasnie na laczeniu wierzcholkow - teraz wlasnie siedze w wolnych chwilach nad poprawkami w jednym z obiektow przykladowych z lightwave i wiekszosc elementow jest robiona na nowo niestety - mnustwo pracy i zabawy z tym - ale potem niezla satysfakcja ;)
ps.: jak bys mial jeszcze jakies pytania odnosnie pepakury to pytaj smialo jak bede wiedzial to pomoge
ps2.: uzywam do nanoszenia poprawek metasequoi - wbrew pozorom po przyzwyczajeniu sie do niej okazuje sie bardzo fajnym programem
Naturalnie zwracam się o pomoc
Mam kilka fajnych planów modelarskich chciał bym je przelać na kompa znam photoshopa i w pewnej części 3ds maxa powiedz mi w czym ty projektujesz i czy masz jakiś przykładowy turtorial
Pozdrawiam
Dzieki.
Gdyby to bylo takie proste to byl pewnie sam dal sobie rade..
Obiekty wykonuje od podstaw w maxie i nad wszystkim jest pelna kontrola> Mimo wszystko zdaza sie Papekurze jakas scianke rozcinac po przekatnej. Dla proby wyeksportowalem kule. I to samo. W paru miejscach pocial ja stasznie dziwne na trojkaty.
KAINE:
To chyba nie do mnie pytanie, ale ja wlasnie twoim systemem chce robic max - papekura. Dowiedzialem sie ze rhino ma wygodne opcje do rozwijania siatek wiec, postanowilem sie w koncu nauczyc pracowac na splajnach:)
pewnie pytanie bylo skierowane do mnie - projektuje czesc w metaseqoiu chociaz ostatnio mecze rhino, ale niestetry nie szukalem nigdy tutoriali, do wszystkiego dochodze metoda prob i bledow
tak wiec jak by co to pytaj po prostu jak cos rozwiazac, do pepakury by ladnie rozwiajala stosuje metode dzielenia obiektu w metaseq na plaszczyzny ktore potem tylko pepakura rozwija na plasko i mam czesci