3ds max & Pepakura VS. SM41- siatki*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 11 2004, 11:29
Lokalizacja: Szczecin

3ds max & Pepakura VS. SM41- siatki*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kaine »

Witam
Czytałem trochę o tworzeniu modeli 3d i rozkładaniu później na siatkę. Jeśli chodzi o to drugie to jestem laikiem. Chciał bym uzyskać pomoc na ten temat. Wygląda to tak mam model lokomotywy w rozszerzeniu .3ds
sm41 http://img267.imageshack.us/my.php?image=14nf.jpg
sm41 + 9Whttp://img267.imageshack.us/my.php?image=55zs.jpg
ten model włożony do programu Pepakury rozkłada go na siatkę i zaczynają się schody... :idea:
Wyszło cos takiego
http://img108.imageshack.us/my.php?imag ... pia2vq.jpg
I co teraz zrobić :?:
Pozdrawiam
AWOT
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 22 2003, 17:09
Lokalizacja: EPTO
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AWOT »

Czyżbyś próbował rozwinąć siatki całego modelu za jednym razem? Tak to przynajmniej wygląda na pierwszy rzut oka.
AWOT
Awatar użytkownika
raptorf22
Posty: 27
Rejestracja: pt paź 14 2005, 8:50
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: raptorf22 »

Oj kolego widzę sporo bugów!!! Tylko nie mów proszę jak już kolega Awot zapytał że próbowałeś rozwijać cały model! W ten sposób to napewno nie wyjdzie. Nie wiem tylko jak tam Pepakura potrafi dekodować format 3ds, bo różne programy radzą sobie różnie. Sam próbowałem z ciekawości rozwijać modele z maxa na Amapi i wychodziło także koszmarnie, popróbuj z rozłożeniem modelu na poszczególne elementy i dopiero wtedy rozwijaj. To także zależy z jakiego typu elementów został wykonany dany obiekt czy z czworoboków lub trójkątów itp. Niestety w Maxie nie ma pluginu dobrze rozwijającego boxy na rysunki 2d dla modelarzy. Ćwicz tylko to Cie uratuje. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 11 2004, 11:29
Lokalizacja: Szczecin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kaine »

Dziękuje panowie, sprawdzę to na poszczególnych częściach modelu. Ten model był wykorzystany w symulatorze kolejowym wiec jest na pewno przesadzony jeżeli chodzi ilości elementów i punktów dla lubiących polską infrastrukture kolejowa to zapraszam do Maszyny www.eu07.pl
Awatar użytkownika
-ukash-
Posty: 96
Rejestracja: czw sie 25 2005, 0:43
Lokalizacja: Pruszkow
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -ukash- »

Kaine

A czy zdarzylo ci sie w papekurze cos takieo. ze program sam ci zaznacza linie do rozciecia juz po zimportowaniu obiektu? Nie da sie tego odznaczyc...

pozdro
Awatar użytkownika
myh
Posty: 83
Rejestracja: ndz gru 05 2004, 20:20
Lokalizacja: Szczecin Dąbie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: myh »

Ze tak sie wtrace do dyskusji: tak to jest normalne - a dzieje sie w momencie jak obiekt nie ma polaczonych scianek i zostaje wtedy zabawa w laczenie wierzcholkow by sie scalily scianki by nie bylo w dziwnych miejscach rozcietych scianek - swego czasu sporo sie tym bawilem, praktycznie 99,9% obiektow 3d ktore mozna w sieci znalezc wymagaja powaznych poprawek, poczawszy od uproszczen ksztaltow skonczywszy wlasnie na laczeniu wierzcholkow - teraz wlasnie siedze w wolnych chwilach nad poprawkami w jednym z obiektow przykladowych z lightwave i wiekszosc elementow jest robiona na nowo niestety - mnustwo pracy i zabawy z tym - ale potem niezla satysfakcja ;)

ps.: jak bys mial jeszcze jakies pytania odnosnie pepakury to pytaj smialo jak bede wiedzial to pomoge :)

ps2.: uzywam do nanoszenia poprawek metasequoi - wbrew pozorom po przyzwyczajeniu sie do niej okazuje sie bardzo fajnym programem :)
Na warsztacie:
* T2-71 z Modelik'a - 64% (powolna kontynuacja)
* Caterpillar P-5000 - 100%
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 11 2004, 11:29
Lokalizacja: Szczecin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kaine »

Naturalnie zwracam się o pomoc :)
Mam kilka fajnych planów modelarskich chciał bym je przelać na kompa znam photoshopa i w pewnej części 3ds maxa powiedz mi w czym ty projektujesz i czy masz jakiś przykładowy turtorial
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
-ukash-
Posty: 96
Rejestracja: czw sie 25 2005, 0:43
Lokalizacja: Pruszkow
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -ukash- »

Dzieki.
Gdyby to bylo takie proste to byl pewnie sam dal sobie rade..
Obiekty wykonuje od podstaw w maxie i nad wszystkim jest pelna kontrola> Mimo wszystko zdaza sie Papekurze jakas scianke rozcinac po przekatnej. Dla proby wyeksportowalem kule. I to samo. W paru miejscach pocial ja stasznie dziwne na trojkaty.


KAINE:
To chyba nie do mnie pytanie, ale ja wlasnie twoim systemem chce robic max - papekura. Dowiedzialem sie ze rhino ma wygodne opcje do rozwijania siatek wiec, postanowilem sie w koncu nauczyc pracowac na splajnach:)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
myh
Posty: 83
Rejestracja: ndz gru 05 2004, 20:20
Lokalizacja: Szczecin Dąbie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: myh »

pewnie pytanie bylo skierowane do mnie - projektuje czesc w metaseqoiu chociaz ostatnio mecze rhino, ale niestetry nie szukalem nigdy tutoriali, do wszystkiego dochodze metoda prob i bledow :)

tak wiec jak by co to pytaj po prostu jak cos rozwiazac, do pepakury by ladnie rozwiajala stosuje metode dzielenia obiektu w metaseq na plaszczyzny ktore potem tylko pepakura rozwija na plasko i mam czesci :)
Na warsztacie:
* T2-71 z Modelik'a - 64% (powolna kontynuacja)
* Caterpillar P-5000 - 100%
ODPOWIEDZ