F6 F-5 Hellcat "cat mouth"*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N., Aviator
Dobrze myślisz.
Model F6F-3 trafił na lotniskowce gdy obowiązywało malowanie trójkolorowe (też i cztero bowiem non specular sea blue na kadłubie był matowy a na skrzydłach z góry błyszczący).
Model F6F-5 trafiały na front tuż przed zmianą dyrektywy wg której wprowadzono malowanie jednobarwne (choć istniały wczesne F6F-5 w malowaniu trójbarwnym).
Cygielski - nie wiem o co ci chodzi:
http://www.janmace.com/ww2/1-F6F-5-VF27.html - tu masz F6F-5 cały Glossy Sea blue
http://www.japanconsulting.it/aviationg ... G/F6F.html - tu F6F-3 w trójbarwnym
http://www.history.navy.mil/photos/imag ... 270437.jpg - tu stoją chyba obydwa modele (ale pewności nie mam) oraz widać też Grummana Avengera :-D
jungu! potwierdzasz to właśnie zamieszczonymi fotkami pudełek (1.F6F-5 1-barwny, 2.F6F-3 3-barwny, 3.F6F-3 3-barwny)
Model F6F-3 trafił na lotniskowce gdy obowiązywało malowanie trójkolorowe (też i cztero bowiem non specular sea blue na kadłubie był matowy a na skrzydłach z góry błyszczący).
Model F6F-5 trafiały na front tuż przed zmianą dyrektywy wg której wprowadzono malowanie jednobarwne (choć istniały wczesne F6F-5 w malowaniu trójbarwnym).
Cygielski - nie wiem o co ci chodzi:
http://www.janmace.com/ww2/1-F6F-5-VF27.html - tu masz F6F-5 cały Glossy Sea blue
http://www.japanconsulting.it/aviationg ... G/F6F.html - tu F6F-3 w trójbarwnym
http://www.history.navy.mil/photos/imag ... 270437.jpg - tu stoją chyba obydwa modele (ale pewności nie mam) oraz widać też Grummana Avengera :-D
jungu! potwierdzasz to właśnie zamieszczonymi fotkami pudełek (1.F6F-5 1-barwny, 2.F6F-3 3-barwny, 3.F6F-3 3-barwny)
No i mamy następny przykład, jak to można patrzeć a nie widzieć. Oczywiście na zdjęciu Princetona widać kotki malowane i jednolicie (bliżej) i trójbarwnie (w dalszym planie).
Gienek, co do ilustracji nie polegałbym na nich bezkrytycznie. Nawet zdjęcia potrafią wprowadzić w błąd (zwłaszcza jak się na nie patrzy bez należytej uwagi ), a tu zakładasz, że ktoś potrudził się aby sprawdzić oryginalne źródła.
Gienek, co do ilustracji nie polegałbym na nich bezkrytycznie. Nawet zdjęcia potrafią wprowadzić w błąd (zwłaszcza jak się na nie patrzy bez należytej uwagi ), a tu zakładasz, że ktoś potrudził się aby sprawdzić oryginalne źródła.
Pozdrawiam,
Szymon
Szymon
Na zdjęciu Princetona ten najbardziej po lewej i z przodu wydaje sie buć trójkolorowy ale może to tylko tak padające światło..ja pewności nie mam,w większości to są chyba jednolicie pomalowane Hellcat'y ALE...nie jestem pewien
P.S Czy ktoś z was wie czy F6F-5 były matowe , półmatowe czy może błyszczące?
P.S Czy ktoś z was wie czy F6F-5 były matowe , półmatowe czy może błyszczące?
Wszystkie bojowe F6F-5 w malowaniu jednobarwnym pokryte były ANA 623 - BŁYSZCZĄCA ciemnogranatowa morska.
- niestosowanie się Grummana do dyrektyw (słynna sprawa insygnii na granatowych Hellcatach)
- dowolne przeróbki na lotniskowcach (zwłaszcza sprawa identyfikacji geometrycznych)
? kto nie widzi i czego ?? (ja tylko nie widzę namalowanych mordek )cygielski pisze:No i mamy następny przykład, jak to można patrzeć a nie widzieć.
... i słusznie - też tak robię. Potrzebuję ich więcej i więcej a i tak nigdy nie dam sobie "uciąć ręki" biorąc pod uwagę:cygielski pisze:Gienek, co do ilustracji nie polegałbym na nich bezkrytycznie
- niestosowanie się Grummana do dyrektyw (słynna sprawa insygnii na granatowych Hellcatach)
- dowolne przeróbki na lotniskowcach (zwłaszcza sprawa identyfikacji geometrycznych)
nie łapię ...cygielski pisze:a tu zakładasz, że ktoś potrudził się aby sprawdzić oryginalne źródła.
A teraz jeszcze w temacie głównym:
Podobno .....
Ppor. Bob Burnell ręcznie namalował szczękę kota na wszystkich 24 Hellcatach dywizjonu jeszcze przed zaokrętowaniem na pokład Princetona w maju 1944 roku.
Sprawa Hellcatów z Princetona zakończyła się 24 października 1944.
O godzinie 09:38 samotny „Judy" wypadł z nisko leżących chmur i zrzucił bombę na pokład lotniczy Princetona -macierzystego okrętu VF-27 - trafiając w pobliże podnośnika. Jako, że o 7:50 zaczęły się walki z 3 falami japońskich samolotów startujących z Filipin (ok. 160 maszyn) to wiekszość Hellcatów znajdowała się w powietrzu i zniszczyły one „Judy", ale ogień na Princetonie okazał się być nie do opanowania. Sześć godzin później okręt eksplodował i zatonął. Piloci z VF-27, z namalowanymi na osłonach silników F6F szczękami, zestrzeliły 36 samolotów japońskich w ciągu kilku minut.
Na zdjęciu ranny kpt. Carl Brown z VF-27 ląduje uszkodzonym wczesnym F6F-5 „Paper Doll'' na pokładzie USS Essex, 24 października 1944 roku. Po wylądowaniu w samolocie naliczono 164 dziury po pociskach. Tego dnia Brown zniszczył pięć „Zeke" w ostatniej walce. W tle widoczny płonący jego macierzysty lotniskowiec, USS Princeton
/ National Archives
Oto lista większości składu VF-27 (w nawiasach liczba zwycięstw):
· G. E. Arnot (l) - zginął w akcji
· Carl A. Brown (10)
· Von Buren Carter - zginął w akcji
· F A. Bardshar (8)
· T. l. Bradshaw
· H. F. Brotherton (2)
· R. M. Burnell (4)
· R. P. Butler
· G. J. L. McCormick (1)
· J. C. O’Connor
· P. E. Drury (6)
· L A. Erickson (3) - zginął w akcji
· J. C Finnerty (3)
· J. D. Fitzgerald
· F. S. Goodrich
· W. H. Gregg
· R, B. Grove (1)
· F. D. Hautop (2)
· F.P. Kleffner (1)
· W. E. Lamb (5)
· S .B. Leigh (3)
· H. D. Lillie (5)
· F. Loveland (3)
· E. A. Lynn - zginął w akcji
· J.L. McMahont (3)
· R. M. Russell (3)
· J.A. Shirley (12)
· R. Stambook (11)
· G.A. Stanley (8)
· R. S. Taylor (1)
· W. E. Woods - zginął w akcji
Podobno .....
Ppor. Bob Burnell ręcznie namalował szczękę kota na wszystkich 24 Hellcatach dywizjonu jeszcze przed zaokrętowaniem na pokład Princetona w maju 1944 roku.
Sprawa Hellcatów z Princetona zakończyła się 24 października 1944.
O godzinie 09:38 samotny „Judy" wypadł z nisko leżących chmur i zrzucił bombę na pokład lotniczy Princetona -macierzystego okrętu VF-27 - trafiając w pobliże podnośnika. Jako, że o 7:50 zaczęły się walki z 3 falami japońskich samolotów startujących z Filipin (ok. 160 maszyn) to wiekszość Hellcatów znajdowała się w powietrzu i zniszczyły one „Judy", ale ogień na Princetonie okazał się być nie do opanowania. Sześć godzin później okręt eksplodował i zatonął. Piloci z VF-27, z namalowanymi na osłonach silników F6F szczękami, zestrzeliły 36 samolotów japońskich w ciągu kilku minut.
Na zdjęciu ranny kpt. Carl Brown z VF-27 ląduje uszkodzonym wczesnym F6F-5 „Paper Doll'' na pokładzie USS Essex, 24 października 1944 roku. Po wylądowaniu w samolocie naliczono 164 dziury po pociskach. Tego dnia Brown zniszczył pięć „Zeke" w ostatniej walce. W tle widoczny płonący jego macierzysty lotniskowiec, USS Princeton
/ National Archives
Oto lista większości składu VF-27 (w nawiasach liczba zwycięstw):
· G. E. Arnot (l) - zginął w akcji
· Carl A. Brown (10)
· Von Buren Carter - zginął w akcji
· F A. Bardshar (8)
· T. l. Bradshaw
· H. F. Brotherton (2)
· R. M. Burnell (4)
· R. P. Butler
· G. J. L. McCormick (1)
· J. C. O’Connor
· P. E. Drury (6)
· L A. Erickson (3) - zginął w akcji
· J. C Finnerty (3)
· J. D. Fitzgerald
· F. S. Goodrich
· W. H. Gregg
· R, B. Grove (1)
· F. D. Hautop (2)
· F.P. Kleffner (1)
· W. E. Lamb (5)
· S .B. Leigh (3)
· H. D. Lillie (5)
· F. Loveland (3)
· E. A. Lynn - zginął w akcji
· J.L. McMahont (3)
· R. M. Russell (3)
· J.A. Shirley (12)
· R. Stambook (11)
· G.A. Stanley (8)
· R. S. Taylor (1)
· W. E. Woods - zginął w akcji
Ostatnio zmieniony pt sty 06 2006, 1:37 przez Gienek, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem na myśli siebie samego. :-)Gienek pisze:? kto nie widzi i czego ?? (ja tylko nie widzę namalowanych mordek )cygielski pisze:No i mamy następny przykład, jak to można patrzeć a nie widzieć.
Chodziło o artystów, którzy niekoniecznie musieli sięgać do źródeł.gienek pisze:nie łapię ...cygielski pisze:a tu zakładasz, że ktoś potrudził się aby sprawdzić oryginalne źródła.
Pozdrawiam,
Szymon
Szymon
Źródła:
większość to dziś nazwane byłoby piractwem - są to kserokopie czasopism i książek które zrobiłem w latach .... 1973 - 1980 (od starszego ode mnie modelarza który „zaraził” mnie lotnictwem morskim). W przypadku VF-27 to:
· Czechosłowackie czasopismo „modeler” (oznaczone jako SPM4)
· Model Airplane News” (jakieś amerykańskie czasopismo - rok 1973).
Dalej oryginały:
· AJ-Press ML-15 wydanie II (PrzemekB – kup to koniecznie jak chcesz zbudować coś więcej niż 1/72)
· Z. Flisowski „LEYTE 1944” (tam miał swój kres Princeton - gorąco polecam marynistom).
Sprawa zatonięcia samego Princeton zakończonego eksplozją po "ciosie łaski" w zbiorniki benzyny lotniczej i eksplozji wyglądającej jak ta w Hiroszimie - to dopiero historia! (ale to nie ten dział forum )
większość to dziś nazwane byłoby piractwem - są to kserokopie czasopism i książek które zrobiłem w latach .... 1973 - 1980 (od starszego ode mnie modelarza który „zaraził” mnie lotnictwem morskim). W przypadku VF-27 to:
· Czechosłowackie czasopismo „modeler” (oznaczone jako SPM4)
· Model Airplane News” (jakieś amerykańskie czasopismo - rok 1973).
Dalej oryginały:
· AJ-Press ML-15 wydanie II (PrzemekB – kup to koniecznie jak chcesz zbudować coś więcej niż 1/72)
· Z. Flisowski „LEYTE 1944” (tam miał swój kres Princeton - gorąco polecam marynistom).
Sprawa zatonięcia samego Princeton zakończonego eksplozją po "ciosie łaski" w zbiorniki benzyny lotniczej i eksplozji wyglądającej jak ta w Hiroszimie - to dopiero historia! (ale to nie ten dział forum )