[Dyskusja] Rhinoceros*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
myh
Posty: 83
Rejestracja: ndz gru 05 2004, 20:20
Lokalizacja: Szczecin Dąbie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: myh »

Witam :)
Z tego co sie orientuje to Microstation chyba umozliwia definicje grubosci materialu i pakiet Solid Edge ale to juz ceny sa z kosmosu... (na zajeciach sie wywiazala fajna dyskusja na ten temat z prowadzacym i w sumie utnela w martwym punkcie)

A skrypt jak by mial funkcjonowac ? to co na jednej warstwie zmniejsz o tyle i tyle ? ;)
Na warsztacie:
* T2-71 z Modelik'a - 64% (powolna kontynuacja)
* Caterpillar P-5000 - 100%
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Witam wszystkich leni ;-) Zamierzam zgłosić do urzędu patentowego program i maszynkę, w której z jednej strony wkłada się archiwalne zdjęcie jakiegoś obiektu - a z drugiej wychodzi sklejony model ( w postacie białej surówki), natomiast maszynka automatycznie wysyła rozrysowane siatki do wydawnictwa, podając od razu numer konta :lol: :lol: :lol:

Tak na poważnie: żaden program nie spełni Waszych oczekiwań. Żaden program nie umieści we właściwych miejscach wręgów, nie zdecyduje za projektanta w jakim miejscu dać grubsze, a w jakim cieńsze podklejenie, gdzie zaplanować gięcie a gdzie rozcinanie, itd... itp...
Do tego chyba zawsze będzie potrzebne "mędrca szkiełko i oko".
Oczywiście grubość materiału mozna definiować nawet w programikach darmowych - ale tylko przy bardzo nieskomplikowanych figurach.
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Kierownik, jesli mam o wszystkim pamietac sam, to wole juz uzywac kartki i olowka.
Prosciej latwiej i szybciej. Liczylem, ze moge zdefiniowac np. grubosc materialu z jakiego projektuje ..
tomhm

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomhm »

Rhino ........ fajna zabawa aczkolwiek po odwiedzeniu giełdy elektronicznej i zaopatrzeniu się w AutoCada a i przede wszystkim SoliEdge-a czy też Solid Worksa powyższe tematy staną się błache i niepozorne.
Moduły części blaszanych w rozwinięciach w wyżej wymienionych programach uwzgledniają na powierzchniach rozwijalnych grubość materiału.Bradzo czytelne tutoriale pozwalają szybko poznać metody edycji i projektowania.
Wprawdzie są to komercyjne narzędzia lecz łatwość projektowania wynagradza trud potrzebny do ich zdobycia. Programy zapisują pliki do formatów DXF co pozwala na wycinanie krzywek na ploterach tnących ....lub też a i przedewszystkim na perfekcyjny druk.Darmowych "plaskich" programów cadowskich czytających DXF w necie jest bez liku (nie musi to być AutoCad) ....tylko poszperać :-)
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy w wirtualne modelowanie i realne wycinanie .
pyro4u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pyro4u »

Witam wszystkich
Też zajmuję się projektowaniem (tylko kolej) i osobiście używam do tego programów na bazie AUTO CADA. Jeżeli mam problem z wykonaniem rozwinięcia jakiegoś detalu to faktycznie Rhino jest świetny. Wystarczy zbudowac model 3D całego detalu i zaznaczyc które powierzchnie rozwinąc. Zachęcam do zabawy w tym programie bo naprawdę ma intuicyjny interface i można go opanować bez zbędnych turtoriali (metoda prób i błędów)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
_TONY_
Posty: 279
Rejestracja: sob paź 11 2003, 18:51
Lokalizacja: Lębork

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: _TONY_ »

Witam mam taki problem :

Mam wręgi samolotu i chcę ustawic kazda wrege tak aby srodek symetri wregi byl ustawiony idealnie nad prosta
==============
.:LIFE IS BRUTAL:.
==============
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Czy może ktoś polecić jakąś stronę w sieci (po polsku) gdzie są samouczki do Rhino ?
Bo po pierwszych niepowodzeniach chciałem się go jednak nauczyć co nieco.
lech
Posty: 89
Rejestracja: pn lut 23 2004, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lech »

Przy projektowaniu rozwinięć można (a nawet trzeba) przyjąć, że karton ma grubość 0, czyli stosujemy rzeczywiste przekroje. Natomiast wręgi, które użyjemy do budowy modelu należy pomniejszyć na obwodzie o grubość kartonu (oraz ewentualnie o grubość kartonu sklejki - jeśli taką zaprojektujemy i "trochę" na warstwę kleju :-)) i połowy grubości linii, którą będziemy drukować brzeg wręgi. Wtedy będzie pasować idealnie, a ostateczny przekrój modelu (wręga+ewentualnie sklejka+poszycie) będzie właściwy.
Lech
PS
Wręgi bardzo łatwo pomniejszyć "po obwodzie" o zadaną grubość np. w corelu.
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Ale przy takim założeniu szlak trafia wszystko ..
żeby to zobrazować - zrób sobie kostkę 2x2x2 cm, rozwiń wydrukuj na kartonie i sklej - zobaczysz, jakie będą różnice.
Wtedy zrozumiesz o co mi chodzi. (przykład więcej niż trywialny, ale dobrze obrazuje to co się chcę dowiedzieć)
Awatar użytkownika
messer
Posty: 713
Rejestracja: śr maja 28 2003, 21:35
Lokalizacja: Piaseczno
x 18

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: messer »

cieciwa pisze:Ale przy takim założeniu szlak trafia wszystko ..
żeby to zobrazować - zrób sobie kostkę 2x2x2 cm, rozwiń wydrukuj na kartonie i sklej - zobaczysz, jakie będą różnice.
Wtedy zrozumiesz o co mi chodzi. (przykład więcej niż trywialny, ale dobrze obrazuje to co się chcę dowiedzieć)
Wszystko tylko zależy od sposobu zaprojektowania takiej kostki...
Jeśli Twoja "kostka" będzie się składać z kwadratów o boku 2 cm, to rzeczywiście po sklejeniu nie będzię to kostka o wymiarach 2x2x2 cm.
Wystarczy naprawdę niedużo pokombinować...

Acha, przy takim założeniu, jakie podał Lech, jeszcze mi niczego szlag nie trafił :)
ODPOWIEDZ