[Dyskusja] Silnik i oś*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

kacwro

[Dyskusja] Silnik i oś*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kacwro »

Nie stać mnie juz na lokomotywy bo wyczerpałem na gagara cały budżet. Mam teraz jedną platformę PKP. Przykleiłem do niej wczoraj silnik i w podłodze wywierciłem dziurę. W ten sposób połączyłem oś silnika i kół gumką , ale powstaje problem. Nie chce jeździć. Rusza trochę i stoi. Gumka się ślizga. Jak na to zaradzić ? ;-(
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Nigdy nie budowałem modeli lokomotyw, ale nasuwa mi sie propozycja rozwiązania problemu polegająca na zastosowaniu na osi kół i silnika kół napędowych o zróżnicowanej średnicy. Raz uzyskasz w ten sposób przekładnie a i powierzchnia tarcia wzrośnie o wiele bardziej i przeniesiesz większe siły.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
kacwro

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kacwro »

nie rozumiem. Chodzi o układ kół zębatych czy o to żeby na osi kół i silnika umieścić takie kółka z rowkami ???
Awatar użytkownika
Sebastian B.
Posty: 288
Rejestracja: czw gru 23 2004, 13:35
Lokalizacja: Tichau

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebastian B. »

układ kół zębatych to najlepsze rozwiązanie, można je dobrać ze starej zabawki lub radia , można je też wykonać samodzielnie ale to już zadanie dość trudne .
Teoretyk ostatnio...
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Tak ze względu na wykonanie proponowałem koła z rowkiem na obwodzie. Taka mała przekładnia pasowa.
Jeśli masz taką możliwość jak sugeruje Ssebitro to jeszcze lepiej. Teoretycznie poślizg nie wystąpi, ale tylko teoretycznie.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

W takich przypadkach Adam Słodowy nasuwał na metalowe osie "kawałek gumki z zaworu dętki rowerowej" czyli wentyla. Zwiększało to tarcie. :idea:
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

A w temacie - to radzilbym jednak przekladnie zebata skad skombinowac - pasowa moze w tak malym modelu wprowadzic za duze sily na naciag.

[edytowany] - admin
Awatar użytkownika
myh
Posty: 83
Rejestracja: ndz gru 05 2004, 20:20
Lokalizacja: Szczecin Dąbie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: myh »

Ja bym oponował bardziej za przekładnią ślimakową - jest mała gabarytowo, silnik leży w osi lokomotywy, ale ma jedna jedyną wadę - zapomnij o jeździe na pych - nie ruszy, chyba że uda się Tobie zdobyć ślimaka i zębatkę które to umożliwiają (aż jeden raz w życiu widzialem takowe)
Na warsztacie:
* T2-71 z Modelik'a - 64% (powolna kontynuacja)
* Caterpillar P-5000 - 100%
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Uboottd możesz w bardziej zrozumiały sposób wyjaśnić o co Ci chodzi? Bo ja mimo iż jestem inżynierem, nie rozumiem.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Piterski pisze:Uboottd możesz w bardziej zrozumiały sposób wyjaśnić o co Ci chodzi?
Sprobuje. Przekladnia pasowa zeby dobrze dzialala musi jednak miec pewien naciag, inaczej sila tarcia miedzy gumka o kolkiem bedzie za mala. W tym konkretnym przypadku sily te wydawaloby sie niewielkie, jednak mysle ze moga zaczynac juz powodowac problemy z ulozyskowaniem osi (szczegolnie jesli jest to byly model wagonu), oraz jesli w gre wchodza dodatkowo wozki to moze to bardzo utrudniac obrot tego wozka (zarowno tarciem na lozysku jak i tworzac sile centrujaca wozek) na zakretach co bedzie powodowac wykolejenia.
ODPOWIEDZ