VBA Script dla Corela - Curve Edit*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fimdan
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 17 2003, 17:14
Lokalizacja: The never sleeping wonderland, NYC

VBA Script dla Corela - Curve Edit*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fimdan »

Witam

W czasie pracy nad przemalowywaniem Spita, koledzy na forum poprosili mnie o podanie kody scriptu ktory uzywam do mierzenia dlugosci lini. Zrodzilo to we mnie chec rozwiniecia tego skrytpu w cos bardziej profesjonalnego. Zaczalem pisac cos co nazwalem Curve Edit. Chcialbym z tego zrobic ciekawa kolekcje scryptow przydatnych w przemalowywaniu lub projektowaniu modeli.

Oto co zrobilem do tej pory

Obrazek

Chcialbym was tutaj poprosic o podanie mi pomyslow na funkcje ktore takiego typu skrpyt powinien posiadac. Kazdy pomysl sie przyda.

Jesli ktos lubi programowac i ma dostep do Corel'a to oczywiscie zapraszam do wspolnej zabawy i nauki.

FimDan
Ciagle zajety w szkole
barman44
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 19:53

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barman44 »

Hej. Więc Twój skrypt mierzy poszczególne segmenty zaznaczonego odcinka podzielonego węzłami i sumuje ich długości? Pożyteczna robota :spoko:
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 20 2004, 23:12
Lokalizacja: tczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jerry_bee »

hello fimdan, popieram inicjatywę, choć z lekkim dystansem ;-)
nie obiecuję, że intensywnie się włączę w prace, ale na pewno będę podpatrywać. chociaż właśnie odpaliłem corela, przeglądam makra, i szczerze mówiąc, nie wiem czy dam radę przebrnąć przez te klasy i metody.
to samo, tylko bez większego wysiłku można osiągnąć w prawie każdym programie typu cad. podział odcinka na równe części i odmierzanie zadanych długości to standard, nie ma co na nowo odkrywać ameryki, no chyba że ktoś to lubi.
tak mi się wydaję, że ja swoje projektowanie będę jednak dalej ciągnął w microstation, w corelu zostanie tylko końcowa edycja.

p.s. o tutorialu dla rhino pamiętam...

p.p.s. a tak z zupelnie innej beczki - podmień proszę, swój zrzut z corela na jakiś węższy, tak żeby w całości mieścił się na ekranie.
* teoria [R.I.P.] i praktyka są zgodne tylko w teorii, a nie w praktyce *
Awatar użytkownika
DarekZet
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09 2004, 10:28
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DarekZet »

A ja bym się chętnie włączył może nawet sam coś spróbuję zrobić. Choć wszystko co do tej pory robiłem było oparte na CorelScriptach z 9-tki ale programiki pracują równie dobrze w 12-tce. Jednym słowem logika jest jedna tylko słowa inne (w VBA) :D
Tak sobie tylko myślałem o takim programie który po obrysowaniu planów, rzutów powinien skatalogować wszystkie znalezione obiekty po czym je zanalizować i wyrysować ich rozwinięcia. I chyba to jest dobra myśl :lol: :lol:
DarekZet

doświadczam Mutsuki'ego
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 20 2004, 23:12
Lokalizacja: tczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jerry_bee »

fimdan, ten obiecany Ci tutorial do rhino gdzieś mi wcięło. zdaje się, że wywaliłem wszystko co nie jest związane z okrętami.... :-?
* teoria [R.I.P.] i praktyka są zgodne tylko w teorii, a nie w praktyce *
ODPOWIEDZ