FS Lublin 33 - prośba o krytykę projektu

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
Karol1985
Posty: 227
Rejestracja: śr wrz 30 2015, 23:55
Lokalizacja: Wałbrzych
x 20

Re: FS Lublin 33 - prośba o krytykę projektu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karol1985 »

Cześć.

Jest dobrze, bardzo dobrze.

Nanieś jeszcze tylko trochę koloru czerwonego na listki jak pisali poprzednicy i dorzuć zderzaki oba jako dodatkowe elementy naklejane na całość ( masz jeszcze miejsce za nadkolami, zmieścisz :) ). Na ostatnim zdjęciu widać, że zderzak tył trochę nie współgra. Osobny element załatwiłby sprawę.

I będzie rewelacyjnie :D
Pozdrawiam,
Karol :D
Awatar użytkownika
quaker
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 25 2017, 18:08
Lokalizacja: Oslo

Re: FS Lublin 33 - prośba o krytykę projektu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: quaker »

Uznaliśmy, że klejenie kół będzie zbyt dużym wyzwaniem, dlatego przód i tył koła klejony będzie na warstwę grubego kartonu / papieru / tektury. I na całość naklejany bieżnik.

Te „puste kółka”, to wzory do odrysowania.
Dodatkowo odkryliśmy zbieżność pomiędzy średnicą kół a średnicą jednogroszówki ;-)

Obrazek
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

Re: FS Lublin 33 - prośba o krytykę projektu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Ja bym usunął "listki" z boków nadwozia i dodał je do podłogi. To pozwoli uniknąć widoku białych krawędzi na gotowym modelu ;-)
rs82
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 23 2017, 11:02

Re: FS Lublin 33 - prośba o krytykę projektu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rs82 »

Zgodzę się z przedmówcą kolegą Kierownikiem :" Mam jedną uwagę. Otóż chyba w większości modeli tego typu jakie oglądałem, to nie płytę podwozia łączono z bokami, ale dach. Tym sposobem krawędzie dachu są tylko gięte, a dolne krawędzie boków doklejane do podłogi. Wtedy klejenie jest mniej widoczne, łatwiej jest utrzymać geometrię, model jest czyściejszy."
Druga sprawa : odnośnie skali - ja zalecałbym podziałkę 1:50 jest bardziej przeskalowywalna na inne podziałki, poza tym większość swoich modeli zmieścisz spokojnie na A4 nie zwracając uwagi na tzw marginesy w druku.
Pozostałe skale można wtedy bardzo łatwo uzyskać suwakiem powiększ pomniejsz już przy wydruku zgodnie z poniższym sposobem:
(Skalę 1:48 itp. należy zamienić na ułamek 1/48)

100% = 1/48
x% = 1/32

(Liczymy "na krzyż")

100/32 = 1/48*x /*48
x = 100/32 * 48 = 150%

(Nasz wynik to 150%)

I tak korzystamy z darmowego IrfanView. Obraz > Zmień rozmiar obrazka > zaznaczamy "nowy rozmiar jako rozmiar oryginału" i wpisujemy 150% > OK i mamy obrazek w potrzebnej nam skali.

Może komuś się to przyda.
Pozdrawiam

P.S. GDZIEŚ JESZCZE MIAŁEM TABELĘ ODNOŚNIE SKALI CO O ILE POMNIEJSZYĆ POWIĘKSZYĆ I Z JAKIEJ SKALI ABY UZYSKAĆ SKALĘ WŁAŚCIWĄ.
JAK ZNAJDĘ TĄ TABELKĘ TO NA PEWNO JĄ TUTAJ WSTAWIĘ

Życzę powodzenia w dalszym projektowaniu
ODPOWIEDZ