Parowóz Ty51-1 3D

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Stokery w Ty51 były kopią tych amerykańskich z Ty246. Poza ta serią wyposażone w stokery były nieliczne Ty2, Ty45 i Pt47.

Ty2-953 i Ty2-1285, Ty45-379, Ty45-94, Ty45-421, Pt47-1, Pt47-28 Pt47-65
Co do innych zachowanych egzemplarzy to nie wiem.

Pod tym linkiem z naprawy głównej widać silnik w tendrze oraz śrubę podawczą z tendra

http://www.skansen.hg.pl/1/naprawa_ty2953.html

a tu schemat
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stoker#med ... er_S-1.jpg
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 191
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam ponownie,
zastanawiałem się nad odwzorowaniem stokera do mojego francuza ale praktycznie nie znalazłem żadnych materiałów a lokomotywa z Mulhouse ma zdemontowany mechanizm. Tam chyba był inny układ napędu ale może się mylę.

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Constructor
Posty: 147
Rejestracja: czw sty 15 2009, 14:25
Lokalizacja: Świnoujście

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Constructor »

Draccus - nawet nie wiem co mam napisać. :!: :!: :!: :!: Przez jakiś czas zbierałem uzębienie z parkietu. Oglądam od początku tą relację, ale na tych obrazkach widać OGROM PRACY! Zazdroszczę takiej perełki - do CV jak znalazł :)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Mirek francuskie parowozy to dla mnie sprawa obca :) Totalnie nie wiem jaki mogli zastosować tam mechanizm.

Constructor masz rację jak tak się cofnę w czasie i pomyśle ile tego tam jest w tym projekcie to łeb pęka

Tymczasem śmignąłem sobie nastawnicę przepustnicy i po malutku robi się tłoczno w kabinie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Zdjęcia i rysunki stockera:
http://www.naukaipostep.pl/archiwum_tec ... 1&strona=1
Mam encyklopedię parowozów amerykańskich, jest tam kilka rodzajów stockera.
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Witaj kierowniku ten stoker na stronie archiwum to akurat jest z podajnikiem górnym typu duplex. Masz rację że było kilka rodzajów nie mam pewności ale ten w Ty51 to standard stocker HT z silnikiem w przedniej lewej części tendra, bo były jeszcze takie z silnikiem pod budką maszynisty i jakieś typu B ale nie mogłem się doszukać większej ilości informacji.
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 191
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
dzięki Twoim materiałom chyba zidentyfikowałem gdzie gdzie szukać maszynki parowej stokera w moim francuziku. Zdaje się że dostęp do niej był z tyłu tendra, przez drzwiczki za zasobnią węglową. Jak dobrze zamienić parę słów w temacie. :piwo:

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Mirek może znasz tę stronę ale tam jest kilka diagramów i kilka zdjęć

http://www.voisin.ch/vvt/materiel/locs/241p30.html
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Poniżej parę linków do obejrzenia. Wydaje mi się, że w Ty246 i Ty51 zastosowano podajniki nie typu standard, ale Hanna H2. Jutro po południu poszperam.

http://www.railarchive.net/firing/p027.htm

http://trainperson99.home.comcast.net/~ ... toker.html

http://www.google.com/patents/US2241129

https://www.nwhs.org/archivesdb/selectd ... rs&id=3413
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Witam

Dzięki kierowniku przejrzałem linki kilka z nich widziałem.

Korzystając z chwili wolnego czasu zrobiłem wycięcie w otulinie stojaka pod korpus nastawnicy stawidła i oto efekty

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
ODPOWIEDZ