Renault (FT) Kegresse-Hinstin M26/27 (Renault wz.29 i wz.32)

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
RazNaRok
Posty: 1
Rejestracja: sob paź 19 2013, 17:09

Renault (FT) Kegresse-Hinstin M26/27 (Renault wz.29 i wz.32)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: RazNaRok »

Witam.

Poszukuje informacji, najlepiej zdjęć lub szkiców
Pojazdów:

1.
Renault (FT) Kegresse-Hinstin M26/27 (Renault wz.29)
Testowano na nim wieżyczki dwubroniowe przeznaczone do modernizacji
Renault (FT) TSF.

Interesują mnie zdjęcia lub szkice oraz dokładny opis tych wież.
Mam jedno z artykułu J.Magnuskiego w NTW 9/97 wóz wz.29 testowany pod Modlinem, wraz z opisem zamieszczonym w tym artykule.
Plus szczątkowe informacje i opinie z forum dws.org.pl
Oraz dobroni.pl

Czy wieża widoczna na zdjeciu wz.29 pod Modlinem
to ta zmodernizowana z 31r. czy jeszcze ośmiokątna z 29r. której projekt odrzucono?

Obrazek

Czy zachowało się więcej zdjęć z tymi wieżami?
Czy ośmiokątna z 29r. mogła to być ta sama co na samochodach pancernych Ursus wz.29 ?


2.
Renault (FT) Kegresse-Hinstin M26/27 (Renault wz.32)
Przebudowany na zawieszenie z Vickers Mark E (6-ton)

Znów j.w.
Mam tylko dość dokładny opis z z artykułu J.Magnuskiego w NTW 9/97
i tylko jedno zdjęcie które pojawiło się na odkrywca.pl w 2004r.

Obrazek

Czy to jedyne zachowane zdjecie tego pojazdu?
Czy przedstawia ono Renault wz.32... spotkałem się z opinią
że to jakiś radziecki mutant z elementami zawieszenia T-26...
Podobno tez coś kombinowali w tym kierunku...?

Interesuje mnie ujęcie przedniej części pojazdu, rozwiązanie mocowania
koła napinającego.



Powód?
Kolega grafik chce stworzyć wizualizacje tych pojazdów...
W przyszłości może spróbujemy umieścić je jako re-modeling do WoT.

W miarę możliwości nie chcemy tworzyć SF... tylko jak najlepiej oddać
wygląd rzeczywisty.


Pierwsze nieśmiałe próby...:

Obrazek

Mówiąc pokrótce, kadłub typu M 'Hanuś', wieża Berlieta z odciętym całym dachem na wysokości zaokrąglonej krawędzi. Właz w tylnej części stropu, zamiast tylnego włazu skrzynkowy wykusz. Wykusz przedni odrobinę szerszy niż oryginalny otwór na działo, z jarzmem kardanowym rozszerzonym o km.

Obrazek

Z zawieszeniem z Vickers Mark E (6-ton)

Odstąpiliśmy od tej wersji, błędnie założyliśmy że był zbudowany na kadłubie typ M ( Renault(FT) Hanuś ).



Magnuski sugeruje w NTW 9/97 że wz.29 mógł zostać zmodernizowany na wz.32 po zakończeniu testów wież...

Jednak sugerując się zdjęciami myślę że Najprawdopodobniej 29'ka oraz 32'ka to były dwa osobne pojazdy...
Jeden ze zmodernizowanymi wieżami, drugi ze modernizowanym zawieszeniem... wieża na domniemanym zdjęciu 32'ki jest chyba standardowa ?
ODPOWIEDZ