Trabi 601 (limuzyna) - relacja z budowy

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

peter
Posty: 561
Rejestracja: wt sty 06 2004, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: peter »

Rainman - wg jakich planów robiłeś ten most?
zapraszam na Forum Historyczne
Awatar użytkownika
Rainman
Posty: 67
Rejestracja: pn gru 15 2003, 11:07
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rainman »

No cóż - troche znalazłem na sieci, ale nie było tego wiele - więc jako Wrocławianin, poczekałem na niski stan wody i zaopatrzony w gumiaki oraz aparat cyfrowy obfotografowałem go z każdej strony.
Proponuję kontynuować ten wątek gdzie indziej bo nas Kierownik powiesi :)
Na warsztacie: hmm..rodzina? ;)
peter
Posty: 561
Rejestracja: wt sty 06 2004, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: peter »

załóż więc stosowny - dla mnie sprawa bardzo ciekawa :)
zapraszam na Forum Historyczne
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

A dlaczego nie GRUNWALDZKI ? ;-)
peter
Posty: 561
Rejestracja: wt sty 06 2004, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: peter »

znaczy... kaiserbrucke? :D ale w wersji współczesnej, czy oryginalnej?
zapraszam na Forum Historyczne
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

W oryginale, tak jak zbudował go Beuchelt (dziś Zastal).

P.S. Życzę sobie nowego wątku z budowy mostu ;-)
Awatar użytkownika
Rainman
Posty: 67
Rejestracja: pn gru 15 2003, 11:07
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rainman »

Grunwaldzki zrobiłem za młodu, ale jak to czasem bywa, nie przetrwał do dziś. Uważam, że Zwierzyniecki jest ciekawszy jako konstrukcja kratownicowa, chociaż Grunwaldzki ma ciekawszą historię. A w ogóle to szkice mostów w ołówku to jedno z moich dawnych zainteresowań - kontynuujmy w nowym wątku - zaraz zakładam.
Na warsztacie: hmm..rodzina? ;)
peter
Posty: 561
Rejestracja: wt sty 06 2004, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: peter »

Kierowniku - mój dom zamieściłeś :D (znaczy nie most, tylko w tle :))
zapraszam na Forum Historyczne
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Zdjęcie robiłem zaskoczony, że jadę tym mostem - cacuszkiem, ale wiedziałem gdzie aparat skierować!
Co do historii - masz Rainman rację. Jest bardzo ciekawa.Tropiłem poczynania Beuchelta z racji zainteresowań kolejowych, natrafiłem na u-booty, mosty na Odrze, autostradę Berlin-Gliwice, kolej Damaszek-Bagdad,piętrowe autobusy, budownictwo podwodne i wiele innych.
Mosty kratownicowe są dosyć popularne, ale Grunwaldzki to przecież wiszący! I to nie na linach, ale na pasach blachy. Cacko!
peter
Posty: 561
Rejestracja: wt sty 06 2004, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: peter »

projektował toto Richard Pluddemann - wrocławski Stadtbaurat (znaczy miejski radca budowlany) bodajże w 1903 roku. nie pamiętam, kto robił konstrukcję - wlezę do domu to sprawdzę...
zapraszam na Forum Historyczne
ODPOWIEDZ