Samolot, którym wożono Hitlera w latach 1942-1944*

technika, historia, dokumentacja, linki itp.

Moderatorzy: kartonwork, Aviator, Rafal N.

kacper
Posty: 18
Rejestracja: wt wrz 13 2005, 12:51

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kacper »

Z tego co DonRycho napisał
[...]
Podaję kilka ciekawych linków:
[...]
http://www.luftwaffe39-45.historia.nom. ... /fw200.htm
[...]
udało mi się wynieść, że osobisty pilot hitlera popełnił, w latach osziemdziesiątych dwudziestego wieku książke wspomnieniową o swym szefie.
ObrazekObrazek Obrazki pozwoliłem sobie skopiować ze stronki The Adolf Hitler Collection.
Niestety nie dotarłem do informacji pozwalających stwierdzić, czy zawiera ona jakiekolwiek interesujace nas informacje.

KAcper
Awatar użytkownika
bedrzich
Posty: 60
Rejestracja: pn mar 10 2003, 13:50
Lokalizacja: OTHH

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bedrzich »

Jako, że zaczęły się problemy dotyczące ni mniej ni więcej a techniki pilotażu pozwolę sobie wtrącić trzy grosze.
Na przestrzeni dziejów osiągi samolotów były regulowane przez mniej lub bardziej konkretne, ale zawsze PRZEPISY budowy i eksploatacji s-tów - także wojskowych, także (a może przede wszystkim ;)) - niemieckich. W literaturze fachowej CAŁKOWITA długość startu samolotu to długość rozbiegu - do oderwania + wznoszenie do początkowej wysokości - dla minięcia przeszkody, której to wysokość w różnych okresach określano różnie. Najczęstszymi wartościami są tu: 50 stóp (15m) dla s-tów tłokowych i 35 ft (10,5m) dla turbośm. i jetów. 25m jest nieco nietypowa, ale być może tak mówiły przepisy niemieckie. Nie to jest tutaj najważniejsze - najistotniejsze jest to, że dane dot. startu Condora - 600 coś rozbieg i ok 1200 start na wys. 25 to start samolotu SPRAWNEGO!!! Różne przepisy stanowiły, że aby samolot wielosilnikowy (a o takim tu mowa) mógł bezpiecznie wystartować z jakiegoś lotniska, trzeba w jakiś sposób zabezpieczyć się - no na co? NA WYPADEK AWARII SILNIKA! Innymi słowy - oprócz długości normalnego startu obliczano wiele innych parametrów, o których trzeba tu wspomnieć. Pierwsze to tzw. prędkość decyzji - V1 - to taka maks. pr. przy której przerwanie startu w razie awarii s-ka nie powoduje wypadnięcie z pasa. Jeśli awaria nastąpi powyżej V1 można już tylko kontynuować start. Kontynuowany start kończy się z chwilą osiągnięcia min wys. (rzeczone 15 lub 25metrów) ORAZ prędkości V2 - min bezpieczna pr kontynuwanego startu przy której samolot MUSI się wznosić do wysokości bezpiecznej na mocy startowej. Wysokość ta może być zdefiniwana różnie - np. przeszkodami wokół lotniska lub maksymalnym dopuszczalnym czasem pracy silników na mocy startowej. Jak łatwo się domyśleć, taka długość startu kontynuowanego jest ZNACZNIE większa niż startu z wszystkimi pracującymi silnikami! W związku z tym pojawia się pojęcie WYMAGANEJ długości startu - różnie pewnie to na przestrzeni dziejów było, ale dla przykładu podam, że dla współczesnych samolotów pasażerskich jest ona WIĘKSZA o.... 67%! Stąd pomimo, że nawet załadowany po korki np. 737 potrzebuje maks 1500m do oderwania to minimalna wymagana długość pasa to ok. 2400m. Nie mam całej literatury, ale kiedyś dla s-tów tłokowych ta długość była jeszcze większa, jako że osiągi tych samolotów a głównie nadmiar mocy były słabsze.
Reasumując te trochę przydługie wypociny to jakoś nie wyobrażam sobie, aby pilot samolotu z bądź co bądź VIP-em :evil: zdecydował się na start na styk - jak zrozumiałem dostępne ok. 1200m - w razie najmniejszej awarii zostaliby w drzewach jak nic....
Ostatnio zmieniony pt wrz 30 2005, 22:40 przez bedrzich, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
-- --------------------------
PAPIERU!!!
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Witam
Znalazłem opis Condora z 1941r.
Jedna ze stron przedstawia na wykresach parametry startu
Obrazek
F14?
kacper
Posty: 18
Rejestracja: wt wrz 13 2005, 12:51

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kacper »

DonRycho pisze:[...]
Znalazłem opis Condora z 1941r.
Jedna ze stron przedstawia na wykresach parametry startu
[...]
Rychu dziękuję! Mi się wydaje, że to są paramtery lotu, a w szczególności (lewy dolny róg) paramteru startu.

Jeśli dobrze rozumiem, to uzyskano je w drodze doświadczenia na maszynie Fw 200 C-3 Werk Numer 0027 przy masie startowej 22,7t czyli lekko przekraczającej maksymalne dopuszczalne obciążenie.

Rozbieg liczy sobie 880m (lub 31s), a jednostajne wznoszenie 530m (lub 12s). Całkowita długość staru 1410m.

KAcper
ODPOWIEDZ