Ustawienie sterów kierunku i wysokości*

technika, historia, dokumentacja, linki itp.

Moderatorzy: kartonwork, Aviator, Rafal N.

ODPOWIEDZ
kl-9

Ustawienie sterów kierunku i wysokości*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kl-9 »

w jednej z relacji robił ktoś model samolotu z oddzielnymi powieszchniami sterowymi zrobiło on statecznik poziomy ze sterami wysokości z obu stron odgiętymi w dół ale kilku forumowiczów powiedziało że powinno być inaczej tz. jeden w góre drugi w dół robię teraz model łośa i zastanawia mnie to jak w końcu ma być wedłóg mnie chyba stery wysokośći razem w dół lub razem w góre może mi ktoś pomóc może napisałem trochę niejasno ale chyba ktoś załapie :cool:
www.modelkart.republika.pl/lotki.jpg
Ostatnio zmieniony śr lip 13 2005, 12:50 przez kl-9, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
messer
Posty: 712
Rejestracja: śr maja 28 2003, 21:35
Lokalizacja: Piaseczno
x 18

Re: Ustawienie sterów kierunku i wysokości

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: messer »

kl-9 pisze:w jednej z relacji robił ktoś model samolotu z oddzielnymi powieszchniami sterowymi zrobiło on statecznik poziomy ze sterami wysokości z obu stron odgiętymi w dół
Zwykle oba stery wysokości wychylaja się w tą samą stronę.
kl-9 pisze:ale kilku forumowiczów powiedziało że powinno być inaczej tz. jeden w góre drugi w dół
W tym wypadku chodziło raczej o lotki, znajdujące się w skrzydłach
lech
Posty: 89
Rejestracja: pn lut 23 2004, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lech »

A tak na marginesie: czy ktoś widział stery wysokości (przy klasycznym układzie, czyli nie motylek, nie kaczka, nie płytowe), które wychylają się w przeciwnych kierunkach?
Lech
kl-9

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kl-9 »

dzięki za szybką odpowiedź :D
mam jeszcze pytanie mało obeznanego w temacie samolotów :oops: no może nie tak całkiem mało :lol: skoro stery kierunku i wysokości są na statecznikach za co odpowiadają lotki na skrzydłach także za kierunek?
Awatar użytkownika
messer
Posty: 712
Rejestracja: śr maja 28 2003, 21:35
Lokalizacja: Piaseczno
x 18

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: messer »

kl-9 pisze: za co odpowiadają lotki na skrzydłach także za kierunek?
Lotki przede wszystkim odpowiadają za "obrót" samolotu wokół jego osi podłużnej (czyli linii dziób-ogon ), ale na przykład używając lotek i steru wysokości możesz zmienić kierunek lotu. Spróbuj pograć na komputerze w jakiś sensowny symulator lotniczy ( np. Sturmovik) to się przekonasz co do czego służy :mrgreen:
kl-9

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kl-9 »

właśnie miałem sturmovika kupować zamiar ale chwilowo brak kasy :)
A tak na marginesie: czy ktoś widział stery wysokości (przy klasycznym układzie, czyli nie motylek, nie kaczka, nie płytowe), które wychylają się w przeciwnych kierunkach?
no właściwie to jak by było jedna strona sterów uszkodzona a druga nie to jedna by zwisała w dół a druga w góre :haha:
RAV
Posty: 33
Rejestracja: pt wrz 10 2004, 23:57
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: RAV »

lech pisze:A tak na marginesie: czy ktoś widział stery wysokości (przy klasycznym układzie, czyli nie motylek, nie kaczka, nie płytowe), które wychylają się w przeciwnych kierunkach?
Lech
Pamiętam, że tak jest w MiGu-23 przy dużych prędkościach. Skrzydła sa wtedy ustawione na duzy skos, a klapolotki zablokowane w neutrum. Możliwe, że podobnie jest też w innych samolotach o zmiennej geometrii.
Mikus

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mikus »

Stery głębokości chodzą zwyczajowo razem albow góre albo w dół. Chyba że mamy do czynienia z samolotem który nie posiada lotek wtedy stateczniki służą rówinież do obrotu samolotu wokół osi podłużnej i mogą sie wychylać naprzemiennie.
ODPOWIEDZ