Aerograf AB203 problem.

Hyde Park czyli "magiel" ale w granicach rozsądku

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin.P
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 08 2005, 15:52
Lokalizacja: Wawa

Aerograf AB203 problem.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcin.P »

Witam.

Jak w temacie mam problem z aerografem AB 203.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=360



W momencie podłączenia kompresora cały czas dmucha przez dyszę oraz częściowo wdmuchuje powietrze do zbiorniczka farby(aerograf odebrałem od kolegi który nie traktował go zbyt dobrze). Po całkowitym rozebraniu i przeczyszczeniu pozostało tylko stałe dmuchanie przez dyszę. Śruba która znajduje się pod zbiorniczkiem (regulacja opadu farby?) po całkowitym dokręceniu zatrzymuje dmuchanie przez dyszę.
Podejrzewam że padła któraś uszczelka. Ma ktoś doświadczenie jak wymienić uszczelki w tym modelu.

Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin
mr.jaro
Posty: 557
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 11

Re: Aerograf AB203 problem.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Marcin.P pisze:Ma ktoś doświadczenie jak wymienić uszczelki...
W wiekszosci aerografow funkcjonuje to tak samo - rozkrecic aerograf i wymienic uszczelki.

Objawy wskazuja na kompletnie zafajdany aerograf badz padnieta uszczelke dyszy.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
piotr_k
Posty: 72
Rejestracja: śr lut 18 2009, 13:56
Lokalizacja: MALBORK

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: piotr_k »

witaj
ja bym się nie zastanawiał nad tym problemem, jeśli to twój aerograf i kolega zepsuł to niech odkupi i problem z głowy.
Awatar użytkownika
Marcin.P
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 08 2005, 15:52
Lokalizacja: Wawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcin.P »

Dzięki za podpowiedzi:)

Zestaw uszczelek kosztuje jakieś 30 zł więc warto jeszcze naprawiać.
Co do kolegi to zapewne parę groszy od niego wyciągnę:)

Myślałem że wymiana uszczelek szczególnie przy dyszy wymaga techniki ale skoro nie jest to skomplikowane to myśle że sobie poradzę.
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin
mr.jaro
Posty: 557
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Marcin, ja akurat Twojego aerografu nie znam, ale to nie istotne. Zasada dzialania i obslugi jest w kazdym taka sama. Jedyne roznice to detale konstrukcyjne.

Rozbierz go, na czynniki pierwsze, ale rob to ostroznie, w zadnym wypadku na sile. Szczegolnie ostroznie obchodz sie z dysza i iglica. Jesli cos nie bedzie dawalo sie odkrecic palcami, w miejsce laczenia "daj" kropelke WD-40 i odczekaj. Tak az do skutku.

Po rozebraniu wszystko dobrze wyczysc, zwracajac szczegolna uwage na wewnetrzne kanaly. Potem wszystko nasmaruj (ja uzywam znakomity olej o nazwie Ballistol - nie jest tani, ale wart kazdego grosza). Dysza nie moze miec zadnych pekniec lub znieksztalcen, natomiast iglica zadnych zagiec. Jesli uszczelki sa speczniale lub wykazuja uszkodzenia mechaniczne, trzeba je wymienic. Wszystko powinno leciutko i plynnie funkcjonowac - wowczas nie powinno byc problemow z regulacja.

W tanszych aerografach wystepuja uszczelki, ktore wykonane sa ze zwyklej gumy. Guma ta zle reaguje (zwykle pecznieje) na rozpuszczalniki, a szczegolnie na terpentyne. Nie wiedzac o tym wystarczy raz rozcienczyc farbki badz umyc sprzet terpentyna i po uszczelkach. W przyszlosci, kupujac aerograf zwroc uwage, by posiadal uszczelki z teflonu.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
Marcin.P
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 08 2005, 15:52
Lokalizacja: Wawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcin.P »

Z tego co sie dowiedziałem kolega do czyszczenia używał rozpuszczalnik nitro . Jak tylko odebrałem aerograf od razu przeczyściłem rozbierając go na części pierwsze:). Teraz pozostaje wymienić uszczelki i zastosować smarowanie.
Jeszcze raz dzięki za informacje:)

Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin
marek d
Posty: 389
Rejestracja: pn lip 02 2007, 17:55
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
x 22

Re: Aerograf AB203 problem.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marek d »

Marcin.P pisze: Śruba która znajduje się pod zbiorniczkiem (regulacja opadu farby?) po całkowitym dokręceniu zatrzymuje dmuchanie przez dyszę.


Pozdrawiam
..ta śruba służy do regulacji przepływu powietrza. Jeżeli wkręciłeś ją całkowicie, to rzeczywiście przestanie dmuchać.
ODPOWIEDZ