Paweł, naprawdę podziwiam Cię za Twój upór w poprawianiu tych modeli i nadanie im prawidłowego wyglądu, no i ważne jest, że kleisz coś polskiego.
Czekam na dalsze rezultaty.
PZL P 7a - Relacja z budowy
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Dzisiaj skleiłem testowo tył kadłuba. Nanoszę malowanie na model "na oko", więc taki sprawdzian jest niezbędny. Trzeba będzie poprawić trochę tu i tam, ale ogólnie wyszło dobrze.
Model jak na razie jest dobrze spasowany. Wymieniłem tylko ostatnią wręgę na zgodą z planami. Statecznik skleiłem byle jak. Ten element nie wymagał precyzji, żeby sprawdzić czy "mazy" się schodzą : )
Model jak na razie jest dobrze spasowany. Wymieniłem tylko ostatnią wręgę na zgodą z planami. Statecznik skleiłem byle jak. Ten element nie wymagał precyzji, żeby sprawdzić czy "mazy" się schodzą : )
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311
A teraz kilka uwag z serii " za zgodność z oryginałem".
Model jest zgodny z planami zamieszczonymi w czasopiśmie "AERO technika lotnicza" nr 9`91.
Niestety plany te nie są zbyt dokładne. Przykład statecznik pionowy.Na dole porównanie planów z AERO oraz planów z monografii PZL P.7 nr 73 wydawnictwa AJ-PRESS.
Za duży kąt nachylenia krawędzi natarcia statecznika (ten błąd najbardziej rzuca sie w oczy i psuje sylwetkę siódemki) oraz zły obrys steru kierunku.
Na zdjęciu widać, które plany bardziej oddają rzeczywistość.
Fragment zdjęcia pochodzi z monografii PZL P.7 nr 73 wydawnictwa AJ-PRESS str 41.
Ktoś mógłby powiedzieć, że różnica niby nie duża, ale cała zabawa polega na tym żeby jej nie było.
Model jest zgodny z planami zamieszczonymi w czasopiśmie "AERO technika lotnicza" nr 9`91.
Niestety plany te nie są zbyt dokładne. Przykład statecznik pionowy.Na dole porównanie planów z AERO oraz planów z monografii PZL P.7 nr 73 wydawnictwa AJ-PRESS.
Za duży kąt nachylenia krawędzi natarcia statecznika (ten błąd najbardziej rzuca sie w oczy i psuje sylwetkę siódemki) oraz zły obrys steru kierunku.
Na zdjęciu widać, które plany bardziej oddają rzeczywistość.
Fragment zdjęcia pochodzi z monografii PZL P.7 nr 73 wydawnictwa AJ-PRESS str 41.
Ktoś mógłby powiedzieć, że różnica niby nie duża, ale cała zabawa polega na tym żeby jej nie było.
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311
Teraz przód kadłuba. To opracowanie powiela błąd poprzedniego modelu tylko w mniejszej skali. Kształt wręg jest owalny zamiast okrągłego.
Przykład wręga przed kabiną pilota
Wysokość wręgi jest ok, idealnie pasuje ale wręga jest za wąska.
Przekrój kadłuba jest okrągły co widać na tym zdjęciu
Dlaczego jest to takie ważne. Siódemka miała silnik gwiazdowy. Jeżeli przekrój kadłuba bezpośrednio przed silnikiem będzie owalny, to cylindry nie będą równomiernie wystawać z obrysu kadłuba.
To jest wręga bezpośrednio za makietą silnika modelu a obok przekrój kadłuba
Szczęśliwym zbiegiem okoliczności miałem te sekcje kadłuba opracowane wcześniej do poprzedniego modelu ( dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów). Z adaptacją nie było problemów.
Na oklejkach dopiero widać jaka jest różnica.
Widzę że autor modelu też natknął się na ten problem, ale rozwiązał go połowicznie projektując tylko połowę okleki, natomiast za silnikiem została dziura.
A tak to wygląda poskładane do kupy.
Przykład wręga przed kabiną pilota
Wysokość wręgi jest ok, idealnie pasuje ale wręga jest za wąska.
Przekrój kadłuba jest okrągły co widać na tym zdjęciu
Dlaczego jest to takie ważne. Siódemka miała silnik gwiazdowy. Jeżeli przekrój kadłuba bezpośrednio przed silnikiem będzie owalny, to cylindry nie będą równomiernie wystawać z obrysu kadłuba.
To jest wręga bezpośrednio za makietą silnika modelu a obok przekrój kadłuba
Szczęśliwym zbiegiem okoliczności miałem te sekcje kadłuba opracowane wcześniej do poprzedniego modelu ( dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów). Z adaptacją nie było problemów.
Na oklejkach dopiero widać jaka jest różnica.
Widzę że autor modelu też natknął się na ten problem, ale rozwiązał go połowicznie projektując tylko połowę okleki, natomiast za silnikiem została dziura.
A tak to wygląda poskładane do kupy.
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311