Czarny retusz - czym?

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Witek S.
Posty: 291
Rejestracja: śr kwie 22 2009, 10:05
x 3

Re: Czarny retusz - czym?

Post autor: Witek S. » czw sie 17 2017, 10:53

Laszlik - tak, każda farba może się skawalić... Ale w przypadku Humbrola nowe farbki nie są skawalone, a zglucone, budyniowate, o zupełnie innych właściwościach jak kiedyś...
Dzięki Koledzy za porady.
0 x
Star 20 PinkSpit STAR 21 HP-3
Szanuję swój czas i nie klikam w miniaturki zdjęć!

Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2161
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 11

Re: Czarny retusz - czym?

Post autor: Tomasz D. » czw sie 17 2017, 14:10

Co by nie mówić i pisać to ja osobiście z humbroli zrezygnowałem już dość dawno temu, i nie z uwagi na gluty czy budyń w puszce lecz do pasji doprowadzało mnie to że ten sam numer farbki a co sklep bądź dostawa to inny odcień z tym samym numerkiem - nieznacznie ale się różniły. W tej chwili akryle revela i nie mam tego problemu.
0 x
NIE OTWIERAM MINIATUREK !!!

Rafael
Posty: 100
Rejestracja: pt mar 07 2003, 23:30
Lokalizacja: Lodz

Re: Czarny retusz - czym?

Post autor: Rafael » czw sie 17 2017, 23:38

Witku, o ile sie nie myle, bo info gdzies mi mignelo na jakims plastikowym forum lub grupie FB, zmienil sie kolejny raz wlasciciel marki Humbrol i co za tym idzie, zapewne pogrzebali w skladzie i jak widac, z tragicznym skutkiem. Widze, ze moj zapas niektorych farb pewnie sie jeszcze przyda, a najstarsze maja pewnie ze 20 lat i nadal swietnie sie maja. Taki Russian Green na przyklad :) Co do czerni - ja tez polecalbym palete Tamiyi (prawie calkowicie sie na nie przestawilem i nie narzekam) i sprawdzenie XF-85 Rubber Black lub ewentualnie XF-63 German Grey, ale ten drugi na pewno bedzie juz wpadal bardziej w szarosc. XF-1 Matt Black jest wegliscie czarny, wiec raczej odpada...
0 x
Pozdrowienia

Rafael

Samoloty IIWW, a czasem inne "ciekawoski" :)

Awatar użytkownika
Witek S.
Posty: 291
Rejestracja: śr kwie 22 2009, 10:05
x 3

Re: Czarny retusz - czym?

Post autor: Witek S. » pt sie 18 2017, 9:28

Rafaelu - dzięki za info :) Masz rację - moje dudziestoparoletnie Humbrole są cały czas fajne, czas ich nie złamał :) A te nowe - szkoda gadać :( Spróbuję jeszcze Tamiyi bo wiele osób je poleca.
0 x
Star 20 PinkSpit STAR 21 HP-3
Szanuję swój czas i nie klikam w miniaturki zdjęć!

ODPOWIEDZ