[R]Tarcza ostrzegawcza kształtowa trzystawna 1:25
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[R]Tarcza ostrzegawcza kształtowa trzystawna 1:25
Witam,
postanowiłem rozpocząć relację. Zdecydowałem się na tarczę ostrzegawczą kształtową trzystawną, którą można pobrać ze strony Repozytorium PKP.
Dotychczasowe efekty:
postanowiłem rozpocząć relację. Zdecydowałem się na tarczę ostrzegawczą kształtową trzystawną, którą można pobrać ze strony Repozytorium PKP.
Dotychczasowe efekty:
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Trzymam kciuki.
Zajrzyj TUTAJ, tarcza tam wprawdzie dwustawna, ale większość części ta sama.
Zajrzyj TUTAJ, tarcza tam wprawdzie dwustawna, ale większość części ta sama.
Tyma - Kompletnie się na tym nie znam, więc chętnie się tym zajmę. - dobrze tutaj pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Połączyłem "ramę" tarczy ze słupem i dokleiłem połowę mechanizmu zmieniającego kolor świateł. Drugą zamierzam pokazać następnym razem.
Niektóre elementy mają inny odcień niż pozostałe, ale malowanie miało służyć wykryciu miejsc wymagających szpachlowania, a nie uzyskaniu docelowego koloru, który naniosę później.
Niektóre elementy mają inny odcień niż pozostałe, ale malowanie miało służyć wykryciu miejsc wymagających szpachlowania, a nie uzyskaniu docelowego koloru, który naniosę później.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Cuś mnie się zdawa że przesadziłeś z ilością przesłon , powinna być jedna a nie dwie jak u ciebie.Obluknij sobie dokładnie galerię jak i instrukcję.
http://pkprepo.xaa.pl/?p=gallery&l=pl
http://pkprepo.xaa.pl/?p=gallery&l=pl
Zanim pierdoło przykleisz siedem razy przymierz .
-klint: Dziękuję Mam nadzieję, że nie zawiodę oczekiwań
Niestety nick "Quba" był tutaj już zajęty i musiałem wymyślić coś innego.
-amz20: Masz rację: w instrukcji i modelu jest jedna przesłona, ale tarcze z jedną latarnią obowiązują od około lat 50-ych - wcześniej miały dwie.
Na tej stronie jest opisana historyczna sygnalizacja.
Niestety nick "Quba" był tutaj już zajęty i musiałem wymyślić coś innego.
-amz20: Masz rację: w instrukcji i modelu jest jedna przesłona, ale tarcze z jedną latarnią obowiązują od około lat 50-ych - wcześniej miały dwie.
Na tej stronie jest opisana historyczna sygnalizacja.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Tarcza wychodzi świetnie, nie mogę się doczekać dalszych efektów
Co do tarczy z dwoma przesłonami, to tak jak teraz jest dobrze, jeśli jest to znormalizowana tarcza dwustawna DR używana do ok. 1956 na PKP. Niestety, muszę Cię ostrzec, że tarcza trzystawna z tego okresu będzie pewnym wyzwaniem, gdyż występowały różne rozwiązania trzeciej przesłony światła zielonego:
- przesłona z jedną soczewką zieloną przymocowana na stałe do strzały (jak na tym rysunku)
- stała zielona soczewka w komorze lustrzanej i pełna przesłona przymocowana na stałe do strzały
- komora lustrzana oświetla zieloną soczewkę górnej przesłony
Co ciekawe komora lustrzana była oświetlana często nie z górnej, ale z dolnej lampy - była przykręcona "na ukos" do słupa (!) - przykład; sygnał Vz1-Vz3.
Na kolejach DB stosuje się jeszcze inne rozwiązanie, gdzie tarcza trzystawna nie ma komory lustrzanej i ma tylko dwie przesłony (zawsze widoczne są dwa światła), przy czym górna przesłona jest napędzana dwoma hakami (widać to nieznacznie na tym zdjęciu). Takie rozwiązanie nie było u nas stosowane (a przynajmniej w starych przepisach nie ma sygnału Ot3 pokazujacego tylko jedno zielone i jedno pomarańczowe).
Pamiętaj też, żeby wskaźnik W1 był z dodatkową tablicą K3z (http://pkprepo.xaa.pl/?p=detail&l=pl&val=6).
Co do tarczy z dwoma przesłonami, to tak jak teraz jest dobrze, jeśli jest to znormalizowana tarcza dwustawna DR używana do ok. 1956 na PKP. Niestety, muszę Cię ostrzec, że tarcza trzystawna z tego okresu będzie pewnym wyzwaniem, gdyż występowały różne rozwiązania trzeciej przesłony światła zielonego:
- przesłona z jedną soczewką zieloną przymocowana na stałe do strzały (jak na tym rysunku)
- stała zielona soczewka w komorze lustrzanej i pełna przesłona przymocowana na stałe do strzały
- komora lustrzana oświetla zieloną soczewkę górnej przesłony
Co ciekawe komora lustrzana była oświetlana często nie z górnej, ale z dolnej lampy - była przykręcona "na ukos" do słupa (!) - przykład; sygnał Vz1-Vz3.
Na kolejach DB stosuje się jeszcze inne rozwiązanie, gdzie tarcza trzystawna nie ma komory lustrzanej i ma tylko dwie przesłony (zawsze widoczne są dwa światła), przy czym górna przesłona jest napędzana dwoma hakami (widać to nieznacznie na tym zdjęciu). Takie rozwiązanie nie było u nas stosowane (a przynajmniej w starych przepisach nie ma sygnału Ot3 pokazujacego tylko jedno zielone i jedno pomarańczowe).
Pamiętaj też, żeby wskaźnik W1 był z dodatkową tablicą K3z (http://pkprepo.xaa.pl/?p=detail&l=pl&val=6).
Dziękuję za szczegółowe i wyczerpujące omówienie tematu.
Wydaje mi się, że na wspomnianej przeze mnie stronie obrazki przedstawiają trzecią opcję. Sprawdziłem, że w tym wypadku komora lustrzana z modelu jest za krótka aby mogła być "zasilana" z dolnej latarni,a za długa z górnej. Powinienem ją skrócić, czy raczej wydłużyć?
Wydaje mi się, że na wspomnianej przeze mnie stronie obrazki przedstawiają trzecią opcję. Sprawdziłem, że w tym wypadku komora lustrzana z modelu jest za krótka aby mogła być "zasilana" z dolnej latarni,a za długa z górnej. Powinienem ją skrócić, czy raczej wydłużyć?
Pozdrawiam
Abuq
Abuq